Evenimentul Zilei, iulie 1999 (Anul 8, nr. 2132-2158)

1999-07-01 / nr. 2132

I b r i-momb a r j^vv y uK/j — oa Se presupune că victimele sînt Puiu Tănase și Nicu „Pămînt", personaje importante ale lumii interlope Ei au fost împușcați în cap de la mică distanță Se pare că cele două victime sînt primii români executați pentru că au „jepuit" mafia țigănească ! Lui Radu Vasile îi place MINCIUNA Avem parte, noi, românii, de cîțiva ani buni încoace, numai de primminiștri cu gusturi populare. Vezi puloverul proletar al lui Petre Roman, vezi „săniuța” lui Nicolae Văcăroiu și, mai nou, vezi... minciuna lui Radu Vasile. Nu e glumă, actualului premier îi place „Minciuna”, telenovela difuzată pe postul ACASĂ. Recent, șeful guvernului a luat legătura telefonic cu directoarea postului de televiziune amintit și a rugat-o să-i facă rost de un decodor pentru a recepționa, din nou, semnalul ACASĂ. Premierul și-a motivat rugămintea mărturisind că este un fan al telenovelei „Minciuna”, iar antena cea veche nu asigură o transmisie și fidelă. De telenovela „Minciuna” (cu Kate del Castillo în rolul principal) , ne vom despărți, cu toții, peste cîteva zile, acum fiind difuzate ultimele ’ episoade. Evident, personajele mincinoase nu vor avea un destin prea strălucit. Mesajul este evident, atît pentru noi, cît și, sperăm, pentru politicianul Radu Vasile. ȘTEFAN COMĂNESCU Fondat 1992 Director CORNEL NISTORESCU Ediția 1 noi, 1 iulie 1999 Anul VIII Nr. 213216 pag. #2.000 lei Sora în Elveția a femeii ucise A „criminalul zburător" spus printre lacrimi: „N-a fost o crimă din dragoste, ci din foarte multă ură!“ Asasinul a murit aseară la Spitalul Clinic Universitar pag 12 Afacerea „Practic" SA „PEUCAHI“ de pe insulele Tuiles - Caicos au comparat 220 de spatii comerciale din București Începînd de mîine, Serialul „Milennium“ revine la PRO TV Spectaculosul serial „Milennium" poate fi văzut din nou la PRO TV, începînd de mîine, ora 23.10. Realizat de celebrul Chris Carter, producătorul „Dosarelor X“, serialul îl are în rolul principal pe actorul Lance Henriksen, cunoscut din filme precum:„Aliens“, „Alien 3“ sau „Terminator“; în „Milennium“, Lance interpretează remarcabil rolul lui Frank Black, un veteran FBI cu o minte sclipitoare, a cărui specialitate este prinderea criminalilor psihopați. De fapt, Frank se folosește de fiecare dată de calitățile lui telepatice și psihosenzoriale în identificarea criminalilor Alături de Lance Henriksen, telespectatorii o pot revedea pe actrița Megan Gallagher în rolul soției lui Frank. Pentru început vor fi difuzate în reluare seriile I și II ROXANA DETCĂU A//o Vl* p/zeru 7V= -i ! După ce a scăpat de 7 ori din ghearele morții, Aura pretinde că a devenit clarvăzătoare „Tu ești una dintre alesele mele și ai de îndeplinit o misiune sfînti A . 1I După nouă ani de proces, Asasinul disidentului Gheorghe Urau a fost condamnat la 20 de ani de închisoare » 3 Stenograma ședinței de guvern în care s-a discutat ordonanța caselor naționalizate declanșează RĂZBOI MIKE STOICA ȘI VÂSLE Urmăriți zilnic în paginile ziarului nostru Premii HMNNNHNRN în valoare de 1/^ /1Tm fi îi I A* UI Doi polițiști și un gardian public au fost condamnați la pușcărie pentru că au bătut un copil TORTURAT PE MUSTRAU ALBASTRA Ei l-au atîrnat pe minor deasupra Canalului Dunăre-Marea Neagră și l-au amenințat că-i vor da drumul în apă 5 6 UotiiW: Dosarele de la Securitate ale foștilor demnitari rămîn, bine-mersi, închise! BANI ȘI AFACERI 40 la suta din SRL-uri nu au reușit să-și majoreze capitalul social COMENTARIUL ZILEI In apărarea ciorbei de burtă Nu există nebunie mai mare decît calculatul salariului. Ce sporuri, ce impozite, cine le suportă și multe alte chichițe contabile intră în joc și-l amețesc pe bietul om. Dar asta-i lumea modernă. Și pentru a pricepe un pic scandalul cu demnitarii care nu plătesc pentru handicapați trebuie să intrăm în cîteva detalii despre contabilitate. în calcularea impozitelor există două soiuri de taxe. Unele pe care le plătește compania, altele pe care le plătește salariatul. Acesta își plătește taxele sale (pensia suplimentară, fondul de șomaj etc). Procentul suplimentar de 3 la sută din fondul de salarii înseamnă mai mult decît ceva, mai ales pentru societățile cu mulți salariați. Dacă acest 3 la sută este plătit de companie, atunci costurile salariale cresc cu procentul în cauză. Dacă este suportat de salariat, atunci i se scade acestuia din venitul propriu. în consecință, la leafă, el ia mai puțini bani în mînă. Ca lucrul acesta să nu se producă și angajații să rămînă cu aceiași bani (care și ei, din cauza inflației, reprezintă oricum mai puțin), firma, societatea, instituția trebuie să mărească fondul general de salarii. Altfel, la ziua cu pricina oamenii se vor trezi cu mai puțini bani. Lor le pasă prea puțin de guvern, de coaliție, de Radu Vasile sau de președinte. Ei și-au socotit un ban și se trezesc cu altul. Iar altruismul n-au cum să-l descopere peste noapte, în fața unui stat de plată. Sînt extrem de curios să aflu cîți vor înțelege de bună voie și vor da un semn că doresc să de Cornel Nistorescu ofere bani pentru semenii lor cu handicap! Cei mai mulți vor zice, nu mă interesează, banii mei sînt banii mei! în consecință, vor presa instituția, firma, mustăria să mărească fondul de salarii. Dar nici asta nu e chiar atît de simplu. Sereleul sau societatea pe acțiuni n-au nici ele prea multe alternative. Fie reduc din personal, fie din celelalte cheltuieli, fie măresc eficiența! Pe un asemenea praf, singura soluție e să umbli la numărul oamenilor și la reducerea altor cheltuieli. Societățile de stat scapă ceva mai ușor. Plătesc oamenilor aceleași salarii și se fac că plouă cînd e vorba de transferarea procentului de 3 la sută. Și așa au datorii cu nemiluita. Ce mai contează încă un 3 la sută la miliardele pe care oricum nu le plătesc și după care Ministerul Muncii și Protecției Sociale umblă ca disperatul! Ca atare, n-o să vedem handicapat român în cîrjă sau în cărucior făcute din cei 3 la sută plătiți de societățile de stat. Singurii bani sînt tot cei de la privați. Ei, dacă nu plătesc, sînt călăriți de inspectorii de la finanțe. Ca atare, toată protecția pentru persoanele defavorizate în România se va face cu banii societăților particulare și cu fonduri internaționale. Marea necunoscută rămîne în cazul unor funcționari publici. Adică al președintelui țării, al parlamentarilor și al miniștrilor. Pentru a plăti și ei 3 la sută din fondul de salarii nu există decît două alternative. Fie se mărește bugetul alocat pentru ei, și atunci taxa va fi achitată, iar „onorabilii” vor încasa „ad labam” aceeași sumă ca și pînă acum, fie pierd și ei 3 la sută din bănișorii pe care-i duceau acasă (și care, în multe cazuri, sînt rezervați doar pentru o ciorbă de burtă). Să decidem acum o majorare de buget (care, în cele din urmă, tot de pe la particulari se adună) ar fi deja o exagerare. Nu e de unde, pentru că și firmele private sînt pe cale să dea ortul popii. Așa că mai rămîne varianta ca „onorabilii” politicieni să renunțe și ei la acest procent. Or, acest lucru nu s-a produs. Domnul ministru Remeș a refuzat în ideea că nu poate mări bugetul. Dar n-a suflat o vorbă despre varianta cu bani peșin mai puțin. Hazul e că toți parlamentarii și politicienii chestionați s-au dat cu capul de pereți, zicînd, noi nu vrem să fim exceptați. Dar n-au spus o secundă că sînt dispuși să încaseze mai puțin. Dacă ar fi să fie, pur și simplu ar da cu Decebal Traian Remeș de pămînt. Nu el este șeful tuturor pentru că nu le poate striga nici drepți, nici culcat. Dacă nu vor ministrul și parlamentarul român să plătească 3 la sută pentru handicapați, nimeni nu-i poate obliga. Dar spectacolul a fost superb. Remeș n-a fost de acord pentru că trebuie rectificat bugetul, iar de partea cealaltă politicienii ne-au arătat o generozitate de doi lei Situația e simplă. Statul scapă, privații plătesc, iar politicienii fac pe generoșii și merg acasă cu aceiași bani ca și luna trecută. Ciorba de burtă e fierbinte și-i așteaptă ademenitoare.