Inainte, decembrie 1961 (Anul 18, nr. 5217-5243)

1961-12-01 / nr. 5217

Aprovizionarea tehnico-materială în centrul atenției Colectivul de conducere de I.I.S. „Independența“ Craiova, la a făcut o analiză temeinică a felului in care s-a desfășurat în acest an aprovizionarea tehnico-mcterială. Ca urmare, colectivul de conducere al întreprinderii a stabilit sarcini concrete și precise pentru serviciul de aprovizionare în vederea întocmirii planului de aprovizionare tehnico-materială pentru anul 1962. Lucrările privind stabilirea necesarului de materii prime și materiale s-au și efectuat. La baza stabilirii necesarului de materii prime și materiale au stat cifrele de plan bnsumul specific aprobat de Disirecția generală a industriei lină și mătase din Ministerul industriei Succesul de mîine se pregătește azi ușoare pentru materialele dirijate, iar pentru materialele descentralizate normele de consum conform instrucțiunilor în vigoare. S-a avut în vedere și consumul de materiale realizat in cursul acestui an. Avînd la bază principiile de mai sus în comenzile de materie primă ca bumbac-puf, celofibră tip B, diferite deșeuri de vată și firul de bumbac necesar, comenzi lansate, s-au stabilit termene de livrare decadată in funcție de nevoile producției. In ceea ce privește aprovizionarea cu piese de schimb, comenzile lansate au fost însoțite de schițele și modelele respective. Pentru piesele de înlocuire s-au stabilit termene de livrare accadată, iar peutru piesele necesare executării reparațiilor capitale s-a stabilit termen fix în așa fel încît toate piesele să sosească înainte de a fi oprită mașina pentru reparații. Planul de aprovizionare tehnico-materială prevede și felul în care se va asigura aprovizionarea cu combustibil și lubrifianți, avîndu-se în vedere aducerea uleiurilor ridicate de instrucțiuni pentru fiecare mașină în parte și nu un singur sortiment de ulei, așa cum s-a procedat în anii trecuți. Și pentru materialele diverse necesare întreținerii utilajului au fost întocmite comenzi cu specificații complete și cu termene precise de Harare de la furnizori, înfăptuirea prevederilor amintite de către colectivul întreprinderii va duce la asigurarea unei producții ritmice și de bună calitate, la îndeplinirea întocmai a angajamentelor luate de către colectiv pentru traducerea in viață a indicațiilor date de partid. ION COSTACHE coresp. Preocupare pentru îmbunătățirea calității produselor In fiecare sector de activitate din cadrul uzinelor „Electroputere“ Craiova tot mai mulți muncitori, ingineri și tehnicieni se străduiesc să găsească noi procedee de lucru înaintate, să introducă numeroase inovații și raționalizări pentru continua îmbunătățire a calității mașinilor și a paratajelor electrotehnice. Așa de exemplu, tehnologul Petre Săftoiu, fruntaș în munca de inovații, este preocupat de introducerea tehnicii noi în procesul de fabricare a mașinilor electrice. De curînd, el a confecționat un dispozitiv universal de depănat bobine prefabricate de înaltă tensiune, necesar în atelierul pregătiri bobine din secția mașini rotative. Prin introducerea acestui dispozitiv, se va înlocui o gamă de zeci de dispozitive, ținînd cont de faptul că este reglabil și cu posibilități de montare rapidă pe mașină și, de asemenea, cu posibilități de montare rapidă a bobinei de pe șablon. In cazul sistemului vechi, in afară de faptul că dispozitivul se uza repede, confecționarea acestuia necesita manoperă multă, iar executarea bobinei se făcea greoi. După fiecare jumătate de tură lucrul trebuia oprit, iar pentru ca bobina să ia forma șablonului, trebuia bătută cu ciocanul și cu pana. Sutele de dispozitive necesare de numărul mare de produse ce față se execută in ateliere, s-au redus astfel la o singură bucată universală care poate dura ani de zile. Aceeași preocupare privind îmbunătățirea calității produselor o manifestă și bobinatoarea Maria Alexandrina. Ajutată de maistrul Buligă Eugen, ea a reușit să modifice tehnologia de izolare între spire a bobinelor por auxiliar de la motorul de tracțiune. Dunărea a primit un nou oaspete Colectivul Uzinelor mecanice din Tr. Severin a lansat zilele trecute, în termenul planificat, un șlep de 1000 de tone. Acesta este al 8-lea șlep lansat la apă din acest an. De la începutul anului, acest harnic colectiv a executat peste 70.000 metri sudură automată, iar economiile de materiale obținute la construcția navelor întrec suma de 208.000 lei. Printre cele mai destoinice colective de muncă se numără brigăzile de sudură conduse de Iorgu Văcuță, Dumitru Tărăbîre, Constantin Istodor, brigada de la sectorul construcții lemn condusă de M. Emilian, brigada secției mecanice condusă de Jean Toma etc. N. NACU, coresp. 26.000 lei economii Traducind Tr. viață indicațiile date de partid colectivul atelierului de sculărie din sectorul 1 al Uzinelor mecanice Tr. Severin execută scule de cea mai bună calitate și la timp. Economiile de materiale realizate de către muncitorii de aci se ridică pina în prezent la 26.000 lei. Numai în două decade ale lunii noiembrie, muncitorii sculeri au economisit aproape 4000 lei prin folosirea în mod judicios a materialelor din care au confecționat diferite scule și dispozitive. S-au evidențiat Gheorghe Chiser, Gheorghe tovarășii Sîrbu, Nicolae Călugăru, Ionescu Romulus și Gheorghe Găinaru. V. LOTEA, coresp. laiă i de data aceasta, împreună cu tehnologii Gheorghe Marinescu și Mihai Florea, discutînd asupra perfecționării procesului tehnologic de fabricație a produsului B. 200. Lăcătușii Marinică Alexandru Ion Tudor de la Uzinele „Elecșitroputere“ și-au adus de nenumărate ori contribuția la îmbunătățirea calității produselor. Jla repartizarea avansului Zilele trecute, în cadrul gospodăriei colective „Al IlI-lea Congres al P.M.R.“ din comuna Giurgița, raionul Segarcea a fost sărbătoare. Intr-un cadru festiv s-a repartizat colectiviștilor primul avans de 5 kg. porumb boabe la ziua-muncă. Ion Bărzoi, Andrei Stoian, Dumitru Craioveanu și Ion Ușurelu au primit cele mai mari cantități de porumb ca retribuție a muncii efectuate in gospodăria colectivă. Ion Bărzoi, spre exemplu, a primit împreună cu familia sa 3060 kg. porumb boabe, Andrei Stoian și Dumitru Craioveanu 2300 kg., iar Ion Ușurelu 1882 kg. Și în cadrul gospodăriei colective „Drumul socialismului“ din satul Porcărești, raionul Segarcea s-au repartizat zilele trecute cantitățile de porumb respective ce le reveneau colectiviștilor pentru munca efectuată în gospodăria colectivă. Faptul că anul acesta în cadrul gospodăriei colective s-a obținut o producție de porumb cu mult mai mare decit cea planificată, a făcut posibil ca pentru fiecare zi muncă efectuată de colectiviști să se repartizeze, ca avans, cîte 5 kg. porumb boabe. Gheorghe Galbenu, Chiriță Matei, Petre Aranghel, și Lucan Sterpu au primit pentru munca depusă mari cantități de porumb. -o O o Prin muncă voluntară Membrii gospodăriei colective „23 August“ din Ciochiuța raionul Strehaia, lucrează de zor la construcția unui grajd pentru 80 capete vite mari. Acest grajd este construit prin muncă voluntară din panouri de chirpici, cu stâlpi portanți de cărămidă. TATARU GHEORGHE, coresp. VEȘTI DIN ÎNTRECEREA CEFERIȘTILOR ANGAJAMENTE ÎNDEPLINITE Apropierea sfîrșitului acestui an a determinat un entuziasm deosebit printre muncitorii Depoului C.F.R. Craiova și, de aceea, ei au hotărît sa încheie anul cu și mai mari succese în muncă față de anii trecuți. In lupta pentru reducerea prețului de cost, angajamentul luat de a economisi 200.000 lei peste plan a fost realizat și depășit. Numai în 10 luni au fost înregistrate economii în valoare de 752.814 lei, ceea ce reprezintă mai mult de trei ori decât angajamentul inițial. Pe primele două decade ale lunii noiembrie, mecanicii și fochiștii din depou au remarcat 138 trenuri cu tonaj sporit de 4260 tone, evidențiindu-se mecanicii Păun Clăpan, Constantin Bîscă și Constantin Neagoe. Mențin titlul de unitate fruntașă Față de anii trecuți, cînd secția L-5 Craiova nu izbutea să ocupe decit locul 2 sau 3 în întrecerea cu celelalte secții de pe raza Direcției regionale C.F.R. Craiova, acum colectivul de muncă de aci se mândrește cu obținerea — în două trimestre consecutiv - a titlului de secție fruntașă. In lupta pentru cîți mai mulți kilometri foarte buni s-au evidențiat echipele nr. 11 Balș, condusă de Marin Bădică, nr. 29 Calafat condusă de Vasile Nenciulescu, nr. 4 — Recea, condusă de C. Stoicanu, nr. 6 Milcov, condusă de Toma Spelbuș și nr. 20 Dealul Robului, condusă de Petre Stroie. Succese importante au înregistrat muncitorii acestei secții de întreținere fruntașă și în alte domenii de activitate. Astfel, paralel cu întreținerea liniilor în cele mai bune condiții de siguranță a circulației, s-au executat reparații periodice de bună calitate la clădiri, rampe și drumuri, de acces, consolidări de poduri. Pentru succesele deosebite, colectivul respectiv a fost recompensat cu importante sume bănești sub formă de premii. In cursul trimestrului , de exemplu, 316 muncitori, iar în cursul trimestrului III—330 muncitori au primit i premii excepționale în valoare de peste 220.000 lei. ★ Comunistul Marin Stanciu, sudor în atelierul secției L 5 Craiova, este autorul a cinci inovații cu mare aplicabilitate în producție. De curînd el a fost recompensat cu suma de 700 lei pentru inovația „dispozitiv pentru condensarea apei la gazele de acetilenă“ și folosirea a două aparate de sudat autogen cu un singur generator. Șeful sectorului de tabliere, tov. Victor Ștefănescu, a conceput o schelă metalică pentru revizuirea și revopsirea podurilor metalice, schelă adaptabilă la orice tip de pod metalic cu zăbrele. Inovația a fost acceptată de către colectivul de inovații al Direcției regionale C.F.R. Craiova. Ea face parte din planul tematic al ministerului și, deoarece rezolvă una dintre cele mai grele probleme privind lucrările de revopsire a podurilor metalice, a fost propusă pentru generalizare pe întreaga rețea. Condiții bune de muncă Pregătirea unor condiții optime de producție pentru anul 1962 constituie o problemă la ordinea zilei pentru întregul colectiv de muncă de la Atelierul de zonă C.F.R. Craiova. Încă de pe acum au început să se ia măsuri menite să se asigure o productivitate sporită cît și lucrări de cît mai bună calitate. In acest scop s-a amenajat un nou atelier de strungărie și este în curs de amenajare un atelier de rotărie, în care se vor putea executa lucrări la un nivel tehnic corespunzător. S-au confecționat, suporți pentru poziția de repaus a tuburilor de aer de la conducta principală de aer și s-a construit o rampă pentru depozitarea și încărcarea arcurilor de suspensie. De curînd, în incinta atelierului a fost adus un ciocan mecanic de 250 kg, acționat pneumatic. Ciocanul respectiv va contribui la confecționarea pieselor pentru vagoane. Și condițiile de muncă de la turnătorie s-au îmbunătățit prin amenajarea noului atelier de turnătorie. Aci turnarea se execută astăzi în condiții mai bune. Sînt în curs de montare, și în curînd se vor da în exploatare o instalație electrică pentru rebandajarea osiilor de vagoane și locomotive și un strung Carusel pentru strunjirea osiilor de vagoane și locomotive. Deși o mare parte din aceste lucrări au fost executate, totuși conducerea atelierului trebuie să acorde atenție sporită și celorlalte lucrări în curs de execuție Aceasta se impune cu atît mai mult cu cît muncitorii, pentru a da producție de bună calitate, trebuie să lucreze în condiții mai bune de muncă. Trebuie avut în vedere, de asemenea, faptul că timpul friguros impune luarea unor măsuri urgente de protecție a muncii. Tov. Ștefan Dăgăliță, președintele gospodăriei agricole colective „1907“ din Valea Stanciului, raionul Segarcea și brigadierul de cîmp Ștefan Hiizoiu, sînt mulțumiți — după cum se vede și în fotografia alăterată — de felul cum a răsărit și crește griul din soiurile de mare productivitate. Partidul nostru a pus în fața oamenilor muncii de la sate sarcina de mare însemnătate economică și politică de a obține în anul viitor, de pe suprafețe cu mai mari, 5000 kg. porumb boabe la ha. în cultură neirigată. Gospodăriile agricole de stat, care sunt dotate cu utilaj modern, cu specialiști cu înaltă calificare, pot și trei să realizeze și chiar să depășească această sarcină. De altfel, există numeroase exemple care dovedesc că G.A.S. din regiunea Oltenia au acumulat o valoroasă experiență in obținerea unor producții mari de cereale și îndeosebi de porumb. De pildă, G.A.S. Băilești, Vrata, Afumați, Gîrla Mare au realizat anul acesta, de pe întreaga suprafață cultivată cu porumb in cultură neirigată, producții medii de 3200—3700 kg. boabe la ha. De pe unele parcele, unde s-a aplicat o agrotehnică diferențiată, ținindu-se seama de condițiile locale de climă și sol și s-a folosit sămînță din soiurile cele mai corespunzătoare au fost obținute producții care depășesc 5000 kg. porumb boabe la ha. Bunăoară, la G.A.S. Portărești pe o suprafață de 54 ha. cultivată cu hibridul 405, brigada condusă de tov. Constantin Barnu a obținut 5800 kg. porumb boabe la ha. Pe 14 ha. la G.A.S. din Băilești s-au obținut 5200 kg. porumb boabe la ha. Producții mari de porumb de pe anumite suprafețe au fost obținute și la G.A.S. din Burila Mare, Moțăței și altele. Prezintă interes și faptul că unele gospodării obțin ani de-a rindul producții mari de porumb. Anul trecut, de exemplu, G.A.S. Afumați a obținut, în cultură neirigată, pe o suprafață de 20 ha., 6240 kg. porumb Ia ha., G.A.S. Filiași și Goești cîte 5020 iar și respectiv 5200 kg. porumb boabe la ha. de pe unele parcele. Să dezvoStări. experiența înaintată Pentru anul 1962, gospodăriile agricole de stat din regiunea Oltenia și-au propus să obțină o producție medie de 5900 kg. porumb boabe la ha. în cultură neirigată de pe o suprafață de 8.000 ha, ceea ce reprezintă 38 la sută din suprafața ce se va cultiva cu porumb in sistem neirigat. îndeplinirea acestei sarcini este pe deplin posibilă. In primul rînd trebuie luate măsuri pentru generalizarea în toate unitățile a experienței înaintate în obținerea unor producții mari de porumb. Este necesar să se folosească si să fie larg popularizate txperien-Ing. agr. SANDU VASILE directorul Trustului regional Gostat ța și priceperea celor mai buni brigadieri și tractoriști. Dind dovadă de răspundere față de îndeplinirea sarcinii trasată de partid, de a obține 5000 kg. porumb boabe la ha., conducerea Trustului regional Gostat a luat din timp măsurile corespunzătoare. Astfel, consiliile G.A.S., împreună cu delegații trustului și Departamentului Gostat, au amplasat suprafețele destinate obținerii a 5000 kg. porumb boabe la ha. după bune plante premergătoare și pe terenurile cu fertilitate ridicată de la cele mai bune brigăzi. Gospodăriile au primit sarcina ca pe cele 8000 ha. să administreze, odată cu arătura adincă de toamnă, 123.000 tone îngrășăminte organice, 1600 tone îngrășăminte cu bază de fosfor și 600 tone îngrășăminte azotate. Arătura adincă și administrarea îngrășămintelor — lucrări de bază Avînd în vedere că arăturile adînci de toamnă și administrarea îngrășămintelor constituie baza recoltei viitoare, consiliile multor gospodării de stat, sub conducerea organizațiilor partid, au luat măsuri pentru executarea la timp a acestor lucrări. Pe terenurile destinate obținerii a 5000 kg. porumb boabe la ha. în cultură neirigată, la G.A.S. Devesel au fost administrate 1910 tone îngrășăminte organice pe 95 ha., la G.A.S. Ciocănești 1500 tone pe 75 ha., la G.A.S. Moțăței — 2000 tone pe 100 ha., la G.A.S. Segarcea — 2900 tone pe 135 ha., la G.A.S. Afumați — 1112 tone pe 42 ha. Cantități mari de îngrășăminte au fost administrate și la G. A. S. Plopșor, Botoșești-Paia și altele. Pe întregul trust au fost administrate în total 16.000 tone îngrășăminte organice și 928 tone îngrășăminte chimice. Ele au fost administrate sub brazdă odată cu executarea arăturilor actinei de toamnă. Este demn de relevat faptul că lucrătorii multor gospodării, cum ar fi cele din Redea, Rusăneștii de Jos, Horezu-Poenari, Filiași și altele, folosind cu pricepere timpul bun de lucru și întreaga capacitate de producție a tractoarelor au terminat arăturile adinei de toamnă. In unele gospodării insă, sarcina executării la timp a arăturilor adînci de toamnă nu este privită cu toată răspunderea. Cu toate că mai bine de o lună de zile timpul a fost favorabil executării arăturilor, și deși dispun de un mare număr de tractoare și pluguri, G.A.S. Goești, Nădejdea, Vîrtop, PJenița, Breasta, Brabova, sunt rămase în urmă atît cu arăturile cît și cu transportarea și administrarea îngrășămintelor. Sarcina este ca în primele zile ale lunii acesteia, în toate gospodăriile de stat să se termine aceste două lucrări de bază de care depinde în mare măsură obținerea a 5000 kg. porumb boabe lau^ in cultură neirigată. Paralelea ci mai grabnică a aratei de toamnă și cu admionistraa îngrășămintelor trebuie dată atenție pregătirii brigadieriW și tractoriștilor. Consiliile gospodăriilor au datoria să ia măsuri pentru școlarizarea tractoriștilor și brigadierilor, îndeosebi a acelor care au in primire suprafețele de pe care este planificat a se obține 5000 kg. porumb boabe la ha. In scopul generalizării metodelor bune de lucru vor fi luate măsuri să se facă instructaje cu brigadierii. In același timp cadrele tehnice din gospodării sunt datoare să-și precizeze metoda de semănat, distanțele de semănat și densitatea necesară. Acestea trebuie să fie urmate de procurarea întregii cantități de sămînță. O deosebită atenție trebuie dată pregătirii din vremea tuturor mașinilor de semănat. Consiliile și cadrele tehnice ale G.A.S. din zona cu soluri grele, recii, compacte, vor trebui să ia măsuri pentru aplicarea de amendamente și îngrășăminte organice in scopul îmbunătățirii calității solului, executării de arături adînci cu scormonitor, respectării epocii optime de semănat, asigurării densității corespunzătoare de plante la ha. Suntem ferm convinși că prin aplicarea întregului complex de reguli agrotehnice, prin luarea din vremea măsurilor tehnico-organizatorice necesare, lucrătorii G.A.S. din regiunea noastră vor putea obține 5000 kg. porumb-boabe la ha. în cultură neirigată de pe suprafețe care să intreacă cu mult cele 8000 ha. planificate in acest scop. Pe «.000 ha. — cel puf in lop kg. porumb boabe la ha. in cutară neirigata Râspundem la întrebarea: Cum putem obține 5.000 kg. porumb boabe la ha.? o — Acțiuni pionierești Pionierii de la școala elementară din comuna Ciupercenii Noi, raionul Calaifat, îndrumați îndeaproape de Lucia Marcu, instructoare superioară, au participat la numeroase acțiuni de muncă patriotică. La amenajarea parcului din curtea școlii, pionierii din detașamentul nr. 4 au efectuat cele mai multe lucrări de înfrumusețare și curățire. In această acțțiune merită toate laudele pionieri s Elena Urziceanu, Eufrosina Dan, Leonică Beiu, toți elevi în clasa VII-a. ★ Colectarea fierului vechi a fost în centrul atenției pionierilor și școlarilor din Ciupercenii Noi. Călăuziți fiind de lozinca „Oțelăriilor patriei cît mai mult fier vechi“, pionierii au adunat 800 kg. fier vechi. Fruntași în această acțiune sînt pionierii Vasilîca Zeveleanu clasa Vll-a, Victoria Nețoiu, clasa Vl-a, Ștefan Mitran clasa Vll-a, Eufimia Duță, clasa Vil-a. Pentru obținerea distincțiilor pionierești, ei s-au angajat ca în cinstea celei de a XIV-a aniversări a Republicii, cei mai mari să colecteze cite 50 kg. fier vechi, iar cei din clasele mai mici — cite 15 kg. fier vechi. De asemenea,fiecare pionier va strînge și cîte 6 kg. de maculatură. ★ Artiștii amatori de la școala de șapte ani din Ciupercenii Noi, se pregătesc intens pentru programul festiv, dedicat zilei de 30 Decembrie. Ei pregătesc in acest sens un program de brigadă artistică pe tema : „Aspecte din școala noastră“. Textul deja a fost împărțit interpreților și repetițiile sunt în toi. Cei mai talentați amatori dramatici, la gîtul cărora flutură cravatele purpurii, fac repetiții la piesa „Trei întîlniri". Cu 30 zile mai devreme Strînsa legătură ținută de brigăzile de tractoare cu brigăzile de cîmp, precum și măsurile tehniceorganizatorice luate în cadrul S.M.T. din Șimian, au dat posibilitatea acestei unități să obțină anul acesta rezultate frumoase în ce privește realizarea sarcinilor de plan. Astfel, în toate campaniile agricole, planul a fost realizat, obținîndu-se totodată însemnate economii la prețul de cost. In campaniile agricole de primăvară și de vară sarcinile de plan au fost realizate în procent de peste 102 la sută, iar sarcinile de plan ce reveneau stațiunii în campania de toamnă au fost depășite cu 18 procente. Toate acestea, ca și rezultatele bune obținute în executarea arăturilor adînci de toamnă au făcut ca pe data de 27 noiembrie, stațiunea să raporteze îndeplinirea sarcinilor de plan ce îi reveneau pe anul 1961, cu 30 de zile mai devreme. Printre tractoriștii care s-au evidențiat în mod deosebit în executarea lucrărilor agricole în timpul optim și de bună calitate se pot cita Gheorghe Cuțitoiu, Gheorghe Popescu, Gheorghe Fonoș și alții. NICOLAE C. MARIN, coresp. &n sprijinul nice a n i za túri f őt Primind un prețios sprijin din partea mecanizatorilor de la S.M.T. Olari, colectiviștii și țăranii întovărășiți din raionul Balș, dau zot cu executarea arăturilor adînci de toamnă pe întreaga suprafață rezervată culturilor ce vor fi semănate în primăvară. Datorită bunei organizări a muncii, multe brigăzi de mecanizatori și-au organizat munca în două schimburi — mecanizatorii de la SMT Olari ce deservesc unitățile agricole din acest raion au reușit să reducă la maximum . De îndată ce au terminat însămînțările de toamnă, colectiviștii și întovărășiții din raionul Strehaia și-au îndreptat privirile spre executarea arăturilor adînci de toamnă. Și, ajutați de mecanizatorii de la S.M.T. Strehaia, au reușit să execute arături adînci pe mari suprafețe. Pe întreg raionul, pînă zilele trecute au fost arate peste 14.000 ha., dintre care circa 10.000 ha. în cadrul gospodăriilor colective. Organizîndu-și bine munca, unele brigăzi de țipetoare din cadrul stațiunii timpul neproductiv, reușind ca pînă in prezent să execute arături adînci pe mai bine de 14.500 ha. Cele mai frumoase rezultate, în ce privește executarea arăturilor adînci de toamnă !s-au obținut mecanizatorii ce deservesc gospodăriile colective din Ungureni, Osica de Sus, Iancu Jianu, Găvănești, Roșieni, Bîrza, Balș și altele, care și-au îndeplinit sarcinile ce le reveneau în procent de 95—98 la sută. ★ ★ N. RIPEANU, coresp. au reușit să termine executarea acestei lucrări în mai multe gospodării colective. Astfel, brigăzile de tractoare ce deservesc unitățile agricole socialiste din Bîcleș, Corzu, Bărboi și altele și-au îndeplinit sarcinile ce le revneau încă de acum cîteva zile. O atenție deosebită au acordat-o colectiviștii și țăranii întovărășiți din raionul Strehaia și ridicării fertilității solului. In acest scop, ei au transportat pe cîmp și încorporat sub brazdă, odată cu arătura de bază, peste 41.000 tone gunoi de grajd. ANGELA UNGHEREA, coresp.