Kamikaze, ianuarie-iunie 2020 (Anul 11, nr. 3-26)

2020-01-16 / nr. 3

EDITORUL KAMIKAZE împăratul e îmbrăcat Când te cheamă Trump, poți zice că îți porți atuul în buletin și, dacă părinții te mai și botează Donald, ai șanse ca lumea să te privească cu simpatie când te răfoiești la ea cu voce gâjâită sau faci boroboațe. Uite că nu-i așa, înghioldiți de jurnaliști și de politicienii democrați din America democrați în sensul opus republicanilor, nu că ar avea ceva comun cu democrația. Și politicieni, în sensul că trăiesc din politică, asta scrie în cartea lor de muncă, nu că ar avea legătură cu binele public.) oameni de pe șapte continente s-au pus cu indignarea și ironia pe Trump. Ce-i mână pe ei în luptă, ce le-a întărâtat simțul civic, moral și estetic așa de tare încât văd roșu la vederea părului galben al lui Donald? E o întrebare prin care încerc să înțeleg cum funcționează mintea omenească. N-am prea auzit să se indigneze mulți pe la CNN sau BBC că Obama a trimis bani, un mizilic de 1,8 miliarde dolari (în euro și franci elvețieni, nu dolari, al căror traseu e mai ușor de urmărit în aval și amonte), PE PALEȚI, că n-a găsit un traler destul de încăpător și nici nu a putut să-i trimită prin transfer bancar, că, de, ar fi rămas urme. Bani folosiți apoi prompt de Teheran pentru a finanța acțiuni teroriste, spre nu prea marea supărare a lui Obama. Care a negat vehement trimiterea banilor, până când a trebuit să recunoască. Puțini au fost cei care au auzit de asta și, încă mai puțini, cei pe care i-a deranjat; în schimb, la poznele lui Donald, reacția e inversă. Ca să ne înțelegem, nu am de ce să-i fac propagandă lui Trump, o avea omul păcatele lui, să și le ducă sănătos. Mă fascinează însă cât de orbi pot fi oamenii, cum pot nega evidența atunci când aceasta nu se potrivește fix pe ideile lor fixe. Și mă sperie potențialul de manipulare a mulțimilor care se ascunde în spatele acestei orbiri. Războaie mondiale, comunisme, fascisme, isterii religioase vechi și noi au ca punct de pornire frica noastră de a gândi pe cont propriu și de a refuza să nu se îndese pe gât idei mestecate de alții. Dacă Trump a avut curajul să zică niște adevăruri tabu, l-au acuzat de nebunie. Dacă a spus că hemoragiile de bani ale Americii trebuie oprite, l-au scos drept iresponsabil. Era doar constatarea de bun simț a unui afacerist cu experiență, sub a cărui administrație, șomajul a scăzut la cel mai mic nivel în 50 de ani, din 1969 încoace (pe când aproape orice muncă se făcea manual, până și liftul era manevrat de liftier). Dacă l-a ironizat pe nebunul de la Phenian, ca apoi să-l aducă la discuții și la un dram de rațiune, l-au făcut iresponsabil. Dacă e preocupat de securitatea Israelului, l-au scos de antisemit. Politologi cu nume lungi cât cariera lor universitară au spus că vine războiul al treilea mondial și nuclear când a ordonat uciderea unui general aflat pe listele de teroriști. Nu mai zic de corectitudinea politică, instrumentul minune (urmașul din mileniul trei al materialismului dialectic) cu care poate fi impusă orice cauză imbecilă sau ticăloasă și cu care se poate da la cap tuturor celor care nu bat pasul de defilare în cadența șchioapă stâng-stâng-stâng-stâng-stâng, și de care Trump nu pare să se sinchisească. Două lucruri le-au scăpat din vedere analiștilor: că politicienii cu care discută/nu discută Trump sunt cel puțin la fel de nebuni ca el (în sens strict medical, nu metaforic, nu vă dau bibliografia, găsiți din trei apăsări pe Google), așa că limbajul folosit de Donald e cam singurul pe care îl înțeleg ei. Și că unul dintre puținele moduri în care poți avea rezultate când discuți cu un nebun este să-i spui: „Gata cu prosteala, nu te mai căca pe tine!“. Revolta studenților din Teheran împotriva regimului religios și reacția insuficient de isterică liderilor de acolo confirmă miraculos faptul că nebunia lui Trump e mult mai productivă decât cumințenia complice a lui Obama și a liderilor europeni actuali. Se pare că regimul e deja pe tobogan. Din nou, nu vreau să credeți că îl laud pe Trump în speranța că o să-mi trimită niște paleți cu bani. Abia ce l-am lăudat săptămâna trecută pe Orbán (o premieră în aceste pagini) și deja îl bate gândul demisiei. Ce să zic, sensibil om! Câte critici, înjurături și propuneri de sex oral în ceea ce-i ține drept gură a primit Dragnea de la înălțare până la arestare, și nimic nu l-a clintit. Iar Orbán se dă dus după două-trei laude de-ale mele, în doi peri. Așa că, dacă toată stabilitatea lumii libere se sprijină acum în ciuful lui Donald, n-aș vrea să-i șubrezesc și ăstuia firele de la rădăcină, mângâindu-l pe cap cu niște laude, fie și nemeritate. [N.D.] POȘTA REDACȚIEI NELUȚU MEIR (cioclu stagiar din Alexeni, județul Ialomița] Eu sunt cel din partea stîngă, cum vă uitați dumneavoastră la poză dacă o priviți pe față, nu pe verso, cum a mai fost cazuri. Vreau o părere obiectivă, știu că la dumneavoastră pot apela fără rețineri, mă găsiți fotogenic? Dacă da, atunci vă rog să-mi spuneți dacă vi se pare că sunt gay. Domnule Neluțu, după ce am analizat foarte atent fotografia și după ce am mirosit scrisoarea, noi am ajuns la concluzia că nu sînteți încă gay. Poate cel mult homosexual, dar mai aveți de lucru. Orice ați fi, nu spuneți nimănui din sat ce ne-ați spus nouă, că se pune lumea cu lopețile pe dumneavoastră. MARIA PARASCHIV (județul Dâmbovița) Dragă redacție, țin să vă mulțumesc pentru că ați scris despre cazul meu anul trecut. Sunt doamna cu Ochiul lui Sauron. Cea cu violul care l-am reclamat eu cînd mergeam la grupul sanitar de la mine din curte. Vă scriu ca să vă anunț că nu s-a rezolvat. Ce să mă fac? Dragă doamnă Paraschiv, pare greu de închipuit ce vă spunem noi aici, dar credem că n-ar fi rău să vă construiți o toaletă în casă. Știm, nu o să fie ușor să vă acomodați cu apa curentă, sîntem abia în 2012, dar asta ar fi ultima soluție. Dacă nici așa nu merge, vă sfătuim să luați legătura cu Frodo Baggins, actorașul din Stăpînul Inelelor. Vă spune el mai departe. KAMIKAZE PROST RESTANT Redacția Kamikaze Domnul Atsushi Silviu Brizu [Chicago] Alexandru Căutiș Razván Cucui Nicolae R.Caramuș Gabriel Drogeanu Alexandru Dutu Barbosu Alexandru Hâncu Andrei Manțog Alina Moscalu Dragoș Mușat Nicu Damaschin Adrian-Nicolae Spîrchez Mircea Toma Marian Turosu Bogdan Baghiu Cezareanu Concept grafic: Octavian Cociș DTP: Florin Paraschiv Tipar: Design Print Tel: 0786.958.267 Distribuție, abonamente: Alexandru Fileu distributie(1)kamikazeonline.ro alexandru fileu(ă)kamikazeonline.ro Publicație auditată pe perioada iulie 2009-martie 2010