Monitorul Oficial, ianuarie 1914 (nr. 225-242)

1914-01-09 / nr. 225

MONITORUL OFICIAL 9 Ianuarie 1914 10218 CAROL I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul de interne sub No. 4 din 2 ianuarie 1914, Pe baza art. 94 din legea pentru organizarea comunelor urbane. Am decretat și decretăm : * Art. I. Se aproba de Noi, planul pentru alinierea stradei Matei Basarab, din orașul Târgoviște, pe porțiunea cuprinsă între stradele Mihai Bravu și Crețulescu, astfel cum a fost votată de consiliul comunal in ședința dela 2 Decemvrie 1913. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul de interne este însărcinat cu executarea acestui decret. Dat in București, la 2 Ianuarie 1914. CAROL Ministrul de interne, Take Ionescu. No. 1. Prin decretul regal cu No. 74 din 5 Ianuarie 1914, după propunerea făcută prin raport de către d. ministru secretar de Stat la departamentul de interne, d. Ștefan A. Bellu, este numit in funcțiunea de șef de cabinet, iar d. Petre P. Gârboviceanu, in aceea de șef de cabinet ajutor. Prin decretul regal cu No. 7.284 din 29 Decemvrie 1913, după propunerea făcută prin raport de către acelaș d. ministru d. medicveterinar Iustin Braghină, actual medic-veterinar provizoriu la circumscripția Drăgănești, județul Olt, se transferă medic-veterinar stagiar la orașul Vaslui, in locul vacant. Prin decretul regal cu No. 7.285 din 29 Decemvrie 1913, după propunerea făcută prin raport de către acelaș d. ministru, d. medicveterinar Th. Turturică, de la circumscripția Panciu, județul Putna, se transferă provizoriu pe ziua de 1 Ianuarie 1914, la circumscripția Cobadin, județul Costanța, in locul vacant, îd NISTERUL AGRICULTURII ȘI DOMENIILOR CAROL I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul agriculturii și domeniilor sub No. 4/914. Am decretat și decretăm : Art. I. D. Nicolae Bălănescu, doctor in drept, advocat, fost deputat, se numește pe ziua de 5 Ianuarie 1914, in funcțiunea de secretar general al ministerului agriculturii și al domeniilor, în locul d-lui Victor Baranga, demisionat. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul agriculturii și domeniilor este insărcinat cu executarea prezentului decret. Dat in București, la 5 Ianuarie 1914. CAROL Ministrul agriculturii și domeniilor, Al. Constantinescu. No. 75. CAROL I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul agriculturii și domeniilor sub No. 5/914, Am decretat și decretăm : Art. I. D. Mircea T. Djuvara, doctor in drept și licențiat în litere și filosofie, se numește pe ziua de 5 Ianuarie 1914, în funcțiunea de șef de cabinet la ministerul agriculturii și domeniilor, in locul d-lui Dinu C. Arion, demisionat, iar d. Dimitrie Cerchez, licențiat in drept, se numește pe aceeaș zi, in funcțiunea de șef de cabinet-ajutor, în locul d-lui Gruia N. Păunescu. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul agriculturii și domeniilor este însărcinat cu executarea prezentului decret. Dat in București, la 5 Ianuarie 1914. CAROL Ministrul agriculturii și domeniilor, Al. Constantinescu. No. 75 bis. ------------—-e +<►«■»»«’■----------MINISTERUL CULTELOR ȘI INSTRUCȚIUNII CAROL I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate, Corpurile legiuitoare au votat și adoptat, și Noi sancționăm celebre urmează : LEGE Art. unie. — Partea finală a alin. II din art. 80 al legii asupra învățământului superior și anume cuvintele : »și dacă nu are o practică în cariera sa de cel puțin trei ani dela trecerea tezei de doctorat" se suprimă. Această lege s’a votat de Adunarea deputaților Ia ședința dela 21 Decemvrie anul 1913 și s’a adoptat cu unanimitate de 61 voturi. Președinte, C. Cantacuzino. (L. S. A. D.) Secretar, Gr. Negură. Această lege s’a votat de Senat in ședința de la 22 Decemvrie anul 1913 și s’a adopta cu unanimitate de 38 voturi. Vice-președinte, N. Economii. (L. S. S.) Secretar: A. D. Rișcanu. Promulgăm această lege și ordonăm ca ea să fie învestită cu sigiliul Statului și publicata in Monitorul Oficial. Dat in București, la 29 Decemvrie 1913. (L. S. St.) CAROL Ministrul cultelor și instrucțiuni ad interim. Take Ionescu. CAROL I, CAROL I, Ministrul de justiție, Al. G. Cantacuzino, No. 7.265. Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate Corpurile legiuitoare au votat și adoptat și Noi sancționăm cele ce urmează : LEGE Art. unic. — Titulatura catedrei de studii bizantine dela facultatea de litere și filozofia din București se schimbă în catedră de " Istoria civilizațiunii bizantino-română". Această lege s’a votat de Adunarea deputaților în ședința dela 21 Decemvrie anul 1913 și s’a adoptat cu unanimitate de 60 voturi. Președinte, C. Cantacuzino. (L. S. A. D.) Secretar, Gr. Negură. Această lege s’a votat de Senat in ședința de la 22 Decemvrie anul 1913 și s’a adoptat cu unanimitate de 34 voturi. Vice-președinte, N. Economu. (L. S. S.) Secretar, A. D. Rișcanu. Promulgăm această lege și ordonăm ca ei să fie învestită cu sigiliul Statului și publicată prin Monitorul Oficial. Dat în București, la 29 Decemvrie 1913. (L. S. St.) CAROL Ministrul cultelor și instrucțiunii ad interim, Ministrul de justiție, Take Ionescu. M. G. Cantacuzino. No. 7.267. Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate . Corpurile legiuitoare au votat și adoptat, și Noi sancționăm cele ce urmează : LEGE Art. I. Se înființează un curs superior de secțiune reală-normală la liceul din Popârla, gimnaziile din Roman și Râmnicu-Vâlcea și la școala secundară de fete gradul II din internat din Craiova. Art II. Absolvenții acestei secțiuni vor avea putința de a se înscrie fie în universitate sau școalele la care se dă acces secțiunea