Monitorul Oficial, decembrie 1915 (nr. 198-220)

1915-12-02 / nr. 198

MONITORUL OFICIAL 2 Decemvrie 1015 8258 Decidem : Art. I. Modul de funcționare al serviciilor sanatoriului și îndatoririle personalului se vor preciza printr’un regulament care va spare ulterior. Art. II. Se numește ca personal tehnic al sanatoriului următorii medici și farmaciști militari, și se fixează personalul administrativ și de serviciu, care se va da ofițerii de către serviciu personalului din minister, iar trupa de către companiile sanitare. Personalul civil se va numi de minister (serviciul personalului), în urma avizului favorabil dat de inspectorul general al serviciului sanitar al armatei. Șeful sanatoriului Medic colonel Andrescu Gheorghe, de la comandamentul corpului II armată. 1. Serviciul medical Șeful serviciului, medic maior Constantinescu Constantin, din regimentul Mihai Viteazu No. 6. Secundari : medic căpitan Michăilescu Constantin, din direcțiunea VI sanitară, medic căpitan Schițeanu Const., de la școala superioară de răsboi. Intern: medic sublocotenent Popescu Gh. Dumitru. Personal inferior : o supraveghetoare și o infirmieră, un caporal, 3 soldați, 2. Serviciul chirurgical Șeful serviciului, medic locol,colonel Vereanu Ion, din comandamentul 2 teritorial. Secundar, medic căpitan Botez Gheorghe, de la spitalul militar Regina Elisabeta. Intern, medic sublocotenent Dagu I. Ion. Personal inferior : o supraveghetoare, o infirmieră și un instrumentar, un caporal, 3 soldați. 6. Serviciul genito-urinar Șeful serviciului, medic căpitan Cristian Eugen, de la arsenalul armatei. Secundar, medic locotenent Sărbulescu Victor, de la spitalul militar Regina Elisabeta. Intern, medic sublocotenent Tăcu Gh. Personal inferior : o supraveghetoare, o infirmieră și un instrumentar, un caporal, 3 soldați. 4. Serviciul oto-rino-laringologic și oculistic Șeful serviciului, medic locot.-colonel Constantinescu Ilie, de la spitalul militar Regina Elisabeta. Secundar, medic locotenent Răsvan Nicolae, din regimentul 4 roșiori. Intern, medic sublocotenent Stanescu Mihail. Personal inferior : o supraveghetoare și o infirmieră, un caporal, 3 soldați. 5. Serviciul dermato-sifilitic, (isioterapia și radiografia a) Serviciul dermato-sifilitic Șeful serviciului, medic maior Saidac Ion, din direcția VI sanitară. Secundar, mdic căpitan Diamandescu Gh., din regimentul de escortă regală; b) Fizioterapia și radiografia Secundar, medic căpitan Giurea N. Gh., din regimentul 2 obuziere ușoare. Intern, medic sublocotenent Georgescu Amilcar. Personal inferior : o supraveghetoare și o infirmieră, un caporal, un soldat. 6. Farmacia Farmacist Locotenent Henția Gh., de la spitalul militar Regina Elisabeta, 2 soldați. 7. Administrația Un administrator locotenent contabil în bani, cu doi furieri; un administrator contabil iu materii ca un furier, un ofițer cu aprovizionarea cu doi popotari. 8. Bucătăria Un bucătar șef, un ajutor bucătar, doi soldați. 9. Spălătoria Trei spălătorese. 10. Morga Un soldat. ii. Un portar, un mecanic. Art. III. Personalul tehnic și cel administrativ (ofițeri), vor face la sanatoriu un serviciu suplimentar, pe lângă serviciul unde contează, pentru aceasta va avea drept fiecare la o diurnă zilnică de : 12 lei ofițerii superiori, 8 lei ofițerii inferiori și 4 lei internii. Supraveghetoarele vor fi retribuite cu 120 lei pe lună fiecare, iar celult personal civil prevăzut mai sus, va fi retribuit ca și cel similar dela spitalele militare și civile. Toate aceste plăți vor fi suportate de minister. Dată la 26 Noemvrie 1915. p. Ministru, secretar general, General D. Iliescu. No. 510. * Prin deciziunea d-lui ministru de răsboi ca No. 508 din 26 Noemvrie 1915, ofițerii sanitari menționați mai jos, au fost numiți gestionari în materii la serviciile și pe datele indicate in dreptul fiecăruia. Medicul maior Constantinescu Nicolae, dela depozitul central chirurgical, la acelaș depozit, pe ziua de 16 August 1914; Farmacistul maior Cociu Teodor, dela atelierul central de pansamente și comprimate, la acelaș atelier, pe ziua de 1 Octomvrie 1914; Farmacistul maior Ionescu Ștefan, de la depozitul central de efecte spitalicești și de ambulanță, la acelaș depozit, pe ziua de 10 Noemvrie 1915. Farmacistul căpitan Popescu Alexandru, de la depozitul central de trenuri sanitare, la acelaș depozit, pe ziua de 10 Noemvrie 1915. Prin deciziunea aceluiaș de ministru cu No. 509 din 26 Noemvrie 1913, studenții în medicină și farmacie menționați mai jos, au fost primiți ca elevi în institutul medico-militar v Medicul general de divizie Carol Davila», secția pregătitoare, pe ziua de 1 Decemvrie 1915. Studenții în medicină anul I Hăribor V. Constantin, Tana D. Gheorghe, Stroescu P. Neron și Gafencu I. Traian. Studenții în farmacie anul 1 Iurca Ioan și Rișca Emil. Prin deciziunea d-lui ministru de finanțe cu No. 158.140 din 27 Noemvrie 1915, d-nii Aurel Balașiu, șef de secție și I. Bârsănescu, subșef de secție, ambii in administrațiunea financiară Constanța, sunt autorizați să constate contravențiunile la legea asupra taxelor de timbru și înregistrare, în conformitate cu această lege și instrucțiunile in vigoare. Prin deciziunea aceluiaș d. ministru cu No. 159.440/915, d-nii Constantin Apostoliade, actual subșef de birou clasa II și Constantin Jiroveanu, actual impiegat clasa II, ambii in direcțiunea statisticei generale a finanțelor, se înaintează, pe ziua de 1 Decemvrie 1915, la clasa I a funcțiunilor lor, în locurile aflate vacante în aceeaș direcțiune. Prin deciziunea aceluiaș d. ministru cu No. 4.616/915, d. Ion Popescu se numește provizoriu, pe ziua de 1 Decemvrie 1915, in funcțiunea de impiegat auxiliar clasa II in serviciul exterior general al finanțelor (serviciul percepțiilor), în locul d-lui V. G. Andreșescu, care se consideră demisionat pe ziua de 11 Noemvrie 1915. Prin deciziunea d-lui ministru de interne cu No. 67.030 din 28 Noemvrie 1915, d. C. Zamfirescu, actual subchirurg la spitalul Gurbănești, județul Ilfov, se transferă, pe ziua de 1 Decemvrie 1915, în aceeaș calitate la spitalul din orașul Constanța, în locul d-lui C. Anghel, care se transferă, in interesul serviciului, în postul vacant de agent sanitar la cercul Bucov, din județul Prahova. Prin deciziunea aceluiaș de ministru cu No. 66.365 din 26 Noemvrie 1915, persoanele mai jos notate sunt transferate și înaintate pe ziua de 1 Decemvrie 1915, in posturile de agenți sanitari de orașe și subchirurgi de spitale după cum urmează : D. I. Nicolau, actual subchirurg la spitalul Slatina, din județul Suceava, după cerere, In postul vacant de agent sanitar la orașul Iași; D. Valerian Ionescu, actual agent sanitar la cercul Afumați, din județul Ilfov, după cerere, în postul de subchirurg la spitalul Slatina, din județul Suceava; D. Victor Dmitriu, actual subchirurg la spitalul Pechea, din județul Covurlui, după cerere, in postul de subchirurg la spitalul Tărnăuca din județul Dorohoi, în locul lui Die Alexa, decedat,