Desbaterile Adunării Deputaților, octombrie-decembrie 1924 (Anul 1924, nr. 1-30)

1924-10-16 / nr. 1

No. 1 EXKJll'LARUL : 2 LFI 16 Oclomvrie 1924. SESIUNEA ORDINARĂ 1924—1925 ȘEDINȚA DE MIERCURI: 15 OCTOMVRIE 1924 La ora 12, M. S. Regele Ferdinand intră în sala de ședințe (unde sunt întruniți d-nii senatori și d-nni deputați), însoțit de M. S. Regina, de Principele Carol Moștenitorul Tronului și de Principele Nicolae. (Generale, repetate și nesfârșite strigăte de : »Ura«, »Trăească M. S Regina», »Trăească Familia Regală». (Aplause prelungite timp de câteva minute. Ovațiuni entuziaste care durează mai multe minute. Urale entuziaste îndelung prelungite). Maiestatea Sa Regele dă citire următorului Mesaj de deschidere a sesiunii ordinare a Corpurilor legiuitoare : » Domnilor Senatori, » Domnilor Deputați, » Munca de consolidare a Pa triei noastre mărite, pe care o » urmăriți dela Începutul legisla-v » lunii, se cuvine să fie desăvârșită. » Nevoia de organizare a țării « pe temeiul principiilor cuprinse « în noua Constituțiune deschide « un câmp larg de activitate operei Domniilor Voastre legislative » în această sesiune. » Domnilor Senatori, » Domnilor Deputați, ! » Situația noastră externă este » din cele mai mulțumitoare. 5 “ Cu prilejul vizitelor pe cari » le-am făcut astă primăvară, împreună cu Regina, la Paris, la » Londra, la Bruxelles, la Berna » și la Societatea Națiunilor ? » (aplauze prelungite, strigăte de bravo, trăească dinastia), »am » putut constata cordialitatea raporturilor noastre internaționale (aplause prelungite) »și m’am » încredințat cât de mult se pre» țuesc pretutindeni sforțările pe » cari, după un groaznic răsboi, » le-am făcut pentru ridicarea și » consolidarea noastră. (Aplause îndelung prelungite). » Însuflețită numai de dorința » de pace, România se dovedește, » din zi în zi mai mult, un factor » de ordine, de civilizație și de sănătoasă desvoltare în această » parte a Europei, iar prestigiul ei » sporit se afirmă în toate conferințele internaționale. (Aplause prelungite). » In ultima adunare a Societății Națiunilor am căutat ca » din locul de cinste ce sa dat » României să colaborăm la opera » generală de consolidare a păcii » și de dezarmare, și vom continua » s’o facem,cu toată sinceritatea » simțimintelor pașnice ce ne călăuzesc, în marginile însă în » cari ne-o permite grija siguran» ții și a integrității noastre teritoriale. (Aplause prelungite). » La conferința de la Londra » am arătat încă odată că ne » vom îndeplini toate obligațiu» nile decurgând din tratate, dar » că suntem hotărîți totodată să » cerem și respectul drepturilor » legitime ce rezultă din jertfele » noastre. (Aplause îndelung prelungite. Strigăte de bravo). » în vremurile din urmă, Guvernul Meu a căutat să îmbunătățească raporturile noastre » cu toate Statele și sunt fericit că » s’au putut încheia cu Ungaria și » Austria o serie de convențiuni, » din cari unele așteaptă încă ra»tificarea Domniilor Voastre. » Sunt convins că schimbul de « vizite între Guvernul Meu și » cel Austriac va contribui să în» zărească relațiuni de amiciție » între cele două țări și sper că » în curând vom putea ajunge și » cu Bulgaria la definitiva rezolvare a chestiunilor pe cari le » tratăm împreună. (Aplause). » Pacea de la Lausanne fiind ratificată, nici o piedică nu mai « stă în calea raporturilor de bună » prietenie ce trebuie să ne unească cu Turcia. (Aplause) ROMANIAM, im M8BATMHH iNKILUIATI0ILI CORTMAITI A »WILDN