Néptanítók lapja 34. évfolyam, 1901

Tartalomjegyzék

TARTALOMJEGYZÉK. 1. Irányczikkek. Az új gondnoksági Utasítás Barabás Endre: A tanítói gyűlések magyar jellege alattha­l­ál: Tanítói szakvizsgálat . . Bene Lajos: Tanító a társadalomban . Benécs Gusztáv: Az első segélynyújtás Beney - Kital: Foglalkozzunk a néppel! Blázsik Mihály: Tanyai népoktatás . Burián Albert: A tanítók továbbképzése — — A székely kérdésről . . . — Foglalkozzunk a néppel! Bodrogi Ignácz: A tanítói fizetések le­szállítása .... cz. — Az állami tanítók országos egyesülete . . . Dobó Sándor: Döntés után . Iárogságh­y Dénesné: A tanítónő lét­kérdése Dudás Gyula dr.: A tanítói fizetések leszállítása K.: Új idők, új eszmék, új törekvések E. J. : A tanító munkaideje ... E. Kemény­fi Katinka: Tanítók az alko­holizmus ellen Éles Károly : Népiskoláink egészség­ügye . • Farkas Sándor: Új rendtartás, új irányok Fodor Ignácz: Tanító a társadalomban Göőz József dr.: Sylvester estéjén . . Gram­ma Döme : Kodifikáljunk .... — Az iskolai mulasztási pénz­bírság kezelése György Aladár: Az intenzív nevelés szárnypróbálgatásai . . . — A tankötelezettség kiter­jesztése — Fővárosi tanítóképző . .­ . Vándor-könyvtárak . . . Hajnóczi R. József dr.: A kir. tanfel­ügyelők közértékéről . — A népiskolai törvény zrójáról revi Lap­szám Lap-Oldal Hodász Ferencz: Népoktatás és a gya­szám Oldal korlati élet 3 23 1 -5 — — Népoktatás és a gyakorlati élet 4 27 1 —8 — — Állami népoktatás 5 51 10 — n -- .... 6 52 6 -7 — — Népoktatásunk intenzív fej-15 1 -3 lesztése 8 47 3 -5 Az állami népoktatás helyi­­ felügyelete 17 28 - Tanfelügyelői iskolalátogatás 39 13 1-2 — — Összhangzatos nevelés a 47 1 -2 kisdedóvóban és a népiskolá­ban • 41 50 7 —8 — — Az 1902. évi állami költség­vetés 48 20 1 -3 — Az 1902. évi állami költség-12 2 -4 vetés Havas Gyula dr.: Harcz a söntés ellen 49 52 19 3 4 Hermann Antal dr.: Nagyjaink emléke Hursák Lukács: Állami tanítóképzés . . 2 24 4 11 2 -3 — — Állami tanítóképzés új terve 37 2 1--2 Tanítóképzésünk reformja . . 48 14 1 -2 Horváth József: A tanítói egyesületek reformja 31 19 1 -3 Inderszt Károly: Öszhangzatos nevelés . 52 K. Nagy Sándor: A tanítók felelőssége Körösi Henrik: Az elemi és középiskola 12 36 1 -2 K. Nagy Sándor: A tanítók felelőssége Körösi Henrik: Az elemi és középiskola 11 1 -4 között való kapcsolat .... 9 52 4 -6 — — Az elemi és középiskola között 52 1 -3 való kapcsolat 10 7 — — A népiskolai ifjúsági iratok a 42 4--5 — — A tanítók szakképzettsége Köveskuti Jenő: Tanítóképzésünk re-42 29 1 -2 formja Láng Mihály: A hazai tanítóképzés új 48 42 1 -3 iránya 18 45 1 -3 A hazai tanítóképzés új 50 1 -8 iránya 19 A hazai tanítóképzés új 20 9­6 —7. iránya — — Az egyesületi élet fejlesz-18 1 -5 20 1-4 1—4 1—2 1-8 7-1d 1—2 1—2 1—2 1—4 1—5 3-4 2—4 1—3 1—3 4—5 ti—7 7—8 1—2 3-4 1 -2 1—5 1 5 1—3 3 -4 4 5 5 ti 4—ti

Next