Budapesti Hírlap, 1930. június (50. évfolyam, 123-145. szám)

1930-06-08 / 128. (129.) szám

f Í930, Június 8, vasárnap B. H. A nemzetközi guggerhegyi verseny Pünkösd vasárnapján futják le ötödször a Királyi Magyar Automobil Club nemzet­közi Guggerhegyi versenyeit. A verseny a tradicionális pályán fog lefolyni 1600 mé­ter hosszú útvonalon, amelynek átlagos emelkedése 5% s hét kellemetlen forduló­val bír. A versenyen motorkerékpárok, mellék­kocsis motorkerékpárok, cycleca­­rok, túra-, sport- és verseny automobilok vesznek részt. A motorkerékpárok reggel 8 óráiig, az automobilok délelőtt 10 óráig tartoznak a startnál megjelenni. A verseny­­kezdete délelőtt 10 óra. Az autókategóriák nevezési listája a kö­vetkező: Csíraautomotoilok­: Solty László 750 kcm Austin, Walter Béla, vezető a startnál Lancia, Josefovits József Whipper, Lyka István 1999 kcm Bugatti (MAC), Sportautóm obi­di! Hartmann László 1999 kcm Bugatti (KMAC), Okolicsányi Zenó 2994 kcm Austro Daimler (MAC), Arco Engelbert gr. 1000 kcm Triumph, Ackerl Beruh. 5000 kcm Steyr. V­ersenyau­t­ó mobilok: Kurt Volkhardt 1500 kcm Bugatti, Har­degg Max gróf 1500 kcm Bugatti (MAC), S­zénássy Alán 1998 kcm Bugatti (KMAC), Hartmann László 2263 kcm Bugatti, Har­degg Max gróf 5000 kcm Steyr. Amint a nevezési listából látható, úgy a motorkerékpárversenyzők, mint az auto­mobilisták között sok kitűnő név szerepel. Szénássy Alán,Hartmann László pár­harcán kívül Kurt Volkhardt és Hardegg gróf indulása teszi rendkívül izgalmassá a versenykocsik mérkőzését. A pályát a versenyvezetőség 9 órakor zárja le s így a főnézőtérhez igyekvők csak 9 óráig közlekedhetnek automobil­lal a verseny útvonalán. Karosszéria szépségverseny. Múlt héten folyt le az Úrvezető rendezésében az idei autószépségverseny, amelyen nagy közön­ség jelenlétében mintegy 80 szebbnél szebb automobil vett részt. A művészekből és autósokból álló bíráló­bizottság csak a mai napon tette közzé a verseny eredményét, amely szerint 8 automobil nyerte el a nagy­díjat, 18 pedig a második díjként szereplő ezüst szalagot. A nyolc díjnyertes automo­bil közül is kivált Bethlen István miniszter­elnök remek Lancia di Lambda kocsija, me­lyet Nagy Géza budapesti ismert karosz­­széria műhelye készített. Nagy Gézának egyébként további sikerei is voltak, ameny­­nyiben a miniszterelnök pompás kocsiján kívül még kettőt készített az első csoport díjnyertesei közül. A sportszerűséget 63 ké­nyelmet egyesítette magában a Mercedes- Benz-gyár sindelfingeni karosszéria­termé­­ben készült remek S. S. sportkocsija. Az arányos vonalvezetés remeke az A. D. R. Cabriolet is, amelyet az öftag készített. A magyar karosszéria ipart az első csoport­ban a fentmerítetteken kívül még egy Ba­logh és egy Zupka karoszéria is képviselik nagy sikerrel, míg a hírneves olasz Farina karosszéria­gyár egy Lanciaj-kocsin szere­pelt. Nagy feltűnést keltett a Metallo Ka­rosszériagyár kitűnően megszerkesztett és ízlésesen berendezett Karaván-Salon ko­csija, amely az első ilynemű Magyarorszá­gon szerkesztett jármű. A verseny ered­ménye egyébként a következő: Grand Prix d'Honneurt és aranyszalagot kaptak: Bethlen István gróf (Lancia Di­­lambda), Nagy Géza Mercedes-Benz (Mer­cedes-Benz S. S.) Sindelfingen, Balló Al­fréd (Ballot) Nagy Géza, Zichy Tivadar gróf (A. D. R.) gyári, Feste­ti­ck Sándor gr. I Minerva) Balogh és társa. Mercedes-Benz Rt. (Mercedes Nürnberg) Zupka Lajos és­­­ Szemere István (Lancia Dilambda) Fa­rina. Grand Prix-t és ezüstszalagot kaptak: Nádasd­y Pál gróf (Lancia Dilambda) Nagy Géza, Graf et Stift (Graf et Stift) gyári: Schwab Károly (A. D. R.) Armbruster, Bu­kovinsky Péter (Hudson-Six) Zupka, Fiat Rt. (Fiat 514) gyári, Haltl Hümér dr. (Pa­­kard) gyári, Roszner Ervin báró (Chrysler 77) gyári, Dietl Hubert (Lancia Dilambda) gyári, Kellner Alfréd (Chrysler 77) gyári, Reiman Gyula (Renault Vivastella) gyári, Dietl Hubertné (Lancia Dilambda) Farina, Türr Stefánia (Alfa-Romeo) Dux, Kohner István báró (Lancia-Lambda) Moderna, Hatvany Károly báró (Hispano-Suiza) Keibl, Vajk Zoltán (Triumph) Nagy Mi­hály, Zupka Lajos és Fia (Holschkiss) Zupka Lajos és Fia, Hatvany Erzsébet (A. D. R.) gyári. Fiat Rt. Cserépfalvi László (Douglas) gyári, Campari operaénekes. Campari, a híres olasz autóversenyzőnek kiváló bariton hangja van és most az a szándéka, hogy operaénekessé képezi ki magát. Szerződése­­ az Alfa Romeo gyárnál 1931. év végén le­jár s majdnem bizonyos, hogy Camperi nem hosszabbítja azt meg. Motorszesz egész Európában. A német kormány a motorszesz keverési arányt 5%-ról 20%-ra óhajtja felemelni, egyide­jűleg pedig szó van arról is, hogy általá­nosabbá tegyék a Monopolin, vagyis mo­torszesz használatát. Az osztrák mezőgaz­dák, főleg pedig a szeszgyárak részéről erőteljes akció indult meg, hogy Ausztria is vezesse be a motorszeszt és ilyen irány­ban rövidesen törvényjavaslatot is terjeszt az osztrák kormány a parlament elé. Va­lószínűleg már ősszel Ausztriában is be fogják vezetni a motorszeszt. A miskolc —lillafüredi út átépítése. Az átépítési munkáik miatt a forgalom a kö­vetkezőképpen alakul: Május 10-től június 10-ig az alsóhámori házaktól Miskolc felé folyik építkezés, de csak az út fél szélessé­gében, úgyhogy a forgalom a szabadon hagyott félúton fenntartható. Június 20-tól körülbelül augusztus végéig a miskolci vámtól folyik az építkezés Lillafüred felé a Diósgyőr—Majláti vasúti­­ keresztezésig, mely időben a forgalmat az Államépíté­szeti Hivatal mindenütt jelzett mellékút­vonalakra fogja terelni. Olyan szakaszo­kon, melyeknél kerülő út nem áll rendel­kezésre, a forgalom az épülő úton bonyo­lódik le, azzal a megszorítással, hogy az érkező járműveknek a burkolat lerakásá­nak és hengerelésének időpontjában eset­leg néhány percig várakozni kell. Éjjel a kellően kivilágított és jelzett pályán szabad a közlekedés. Az angol versenypályát terveznek. Ang­liában lázasan készítik a Wash-öbölben Boston és Skegness között építendő autó­versenypálya terveit. A nagy versenypályát körülbelül az Avus-pálya stílusában, de lényegesen nagyobb méretekben terv­ezik. A tervnek Earl Home és Campbell Malcolm a leglelkesebb harcosai. A körpálya szé­lessége 100 láb (30.5 m.), hosszúsága pe­dig 15 mérföld (24.135 km.) lesz, felülete teljesen sík. Azt remélik, hogy ezen a leg­modernebb elvek szerint építendő pályán még a sebességi világrekordot is jelentősen meg lehet majd javítani. Természetesen ok­vetlenül számítanak a nemzetközi osztály­rekordok megjavítására. A pálya az Avus­­hoz hasonlóan az átmenő forgalom lebo­nyolítására is szolgál. Megfelelő kanyarok, amelyek az egyenesekből kiágazó kerülő­­utakon lesznek, alkalmassá teszik majd a pályás versenyek tartására is. Ezek a ver­senyek országúti jellegűek lesznek. Arra is gondolnak, hogy a pályát a parti pályával összeköttetésbe hozva, motorcsónak verse­ny­eket is rendezhetnek és végül aerod­­romi létesítése is tervbe van véve. Révai Zoltán : Akinek a Bosch-cégnél dolga akadt,­­mindenki ismerte és szerette az örökké jókedvű, örökké mosolygó Révai Zol­tánt. Révai nagy híve volt az automobiliz­­musnak, minden automobilistának tőle telhető­­leg kezére járt s a sors borzalmas tréfája, hogy mégis egy autó oltotta ki fiatal életét. Egy kerékpárversenyen vett részt Vác és Sződliget között egészen lassan haladt, ami­kor egy sebesen közeledő versenykocsi hátsó kereke elütötte s a lendület ereje oly nagy volt, hogy a szerencsétlen Révai fejjel a kö­vezetre zuhant, s azonnal meghalt. A WingOil alkalmazása. Hengerköszö s­rülő, dugattyúcsere és szelepcsiszolás idő­pontját jóval eltolja, ha benzinjébe vagy mozalkójába állandóan néhány csepp „Wing-Oil‘‘-t adagol, mert ezzel tökélete­sen olajozza a karterolaj által hiányosan kent és kopásnak legjobban kitett felső mo­­torrészeket A felső-olaszországi au­tób­us­zközleked­és. Az olasz kormány közlekedési politikájá­ban, különösen a hivatali körzetemben élő, nem a legszerencsésebb vasúti össze­köttetésekkel bíró területén nagy szerepet szánt az autóbusz összeköttetéseknek am­e­­lyek idegenforgalmi, turisztikai előnyei szembeszökőek. Az autóbuszközlekedés ezen céltudatos fejlesztésének eredménye, hogy Venezia Giuliában a folyó év feb­ruár havában megtartott Gardennei konfc- PRACA 4 hengeres 4 személye* B 0 S C H-dynamos ki* túraautó s©@® Beigazoltam a leggazdaságosabb autó, mert legkisebb a benzinfogyasztása és legnagyobb az élettartama Telepantoli­­ B szeméts utár Olcsó árak és igen kedvező fizetési feltételek. Referenciákkal, amortizációs számí­tással,árajánlattal és prospektussal teljesen költségmentesen készséggel szolgálunk Nemzetközi Gépkereskedelmi SfS:l!B5ll!IKIBtSíitólSi8ís{5iilJ5i»5SMSiilíiMiii5)St3i«»i5Íf8iiS!íSiBll!i8iiiS':i88!SliWjlfej aitosamiäiiiiiiiiiisüiiinähii: ismét csodálatos teljesítményt produkált és az egyetlen autó volt, amely ökörvontatás nélkül,­ az előírt időben futott a célba, mint as Automobitipar és Kereskedelmi Rt. Budapest, V., Zápolya­ u. 13. Telefon: Automata 906—69 89 CHAMPION GYÚJTÓGYERTYA bizonyítja, hogy ezen gyertya növeli a teljesítményt, gyorsaságot DERES ÉS FRIEDMANN Rt. Budapest-Wien-Berlin-Prága-Detroit BUDAPEST, VI., DESSEWFFV-UTCA 29. SZ.

Next