Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)

1970-11-21 / 22. szám

es motorral rendelkező kiskocsi 1100 cm­,-es, 45 lóerős luxusváltozatát. Annak idején nem egészen értettük, miért kellett az R—16 mellett az R—12-t kihozni. Ma már érthetőbbé válik Renault jövőbeni modellsorozata, amelynek köz­pontjában a nagy közönségsikerű R—12 és annak számos változata áll. A franciáknál maradva, hadd említsük meg egy igen szellemes kis elektromos jármű prototípusát, amely tudatosan nem autó akar lenni, hanem szállítási cél­feladatokat lát el és amely rövidesen már nagyobb sorozatokban készül. Ugyancsak figyelemre méltó volt Párizsban a francia teherautó- és buszgyárak, valamint a rendkívül erős szerelvény- és tartozékipar seregszemléje. Említésre méltónak tartjuk a Szalonon első ízben be­mutatott új Berliet-vezetőfülkét, amely ma egyike a legszebb, legcélszerűbb, legkényelmesebb ilyen teher­autó-kabinoknak, valamint az áruszállító kis tehergép­kocsik számos különleges felépítményeit. (Mozgó üzle­tek!) A francia Simca gyárból most már hivatalosan is Chrysler diFrance lett, és miután alaposan megnéztük az új 100-as és 180-as modelleket, azt kell, hogy mondjuk sajnos. Lehet, hogy az amerikai autóépítési stílus a racionálást. Itt visszatérünk a Citroen 08- re, illetve annak motorjára, amely bár léghűtéses, megle­pően csendesen funkcionál. Ezt feltétlenül érdemes hangsú­lyozni, ugyanis egy Cl­iäe (55 DIN) lóerős, 6500 fordulatú, S:1 sűrítési­, 1015 cm­-es újdonság­ról van szó. Olyan felülszelepelt boxermotorról, amelynek két vezérműtengelyét nem láncok, hanem bordázott műanyagszi­­jak forgatják. Ez kétségtelenül elősegíti a zajtalanságot, mint ahogy a különleges, szíváshan­­got alaposan tompító légszűrő — no meg a motortér gondos szigetelése — ugyancsak elfe­ledteti a fronthajtású kocsi uta­saival, hogy nem vízzel, illetve fagyállóval, hanem közvetlenül levegővel hűtik a négy hen­gert Peugeot ma a har­madik legnagyobb francia autógyár. Ta­valy 688 078 kocsit produkált és ebből 182 200 került export­ra. Alaptípusai 204, 304, 404, és 504 szá­mozással ismertek. A gyár egyaránt be­épít karburátoros, illetve benzinbefecs­­kendezős, valamint dízelmotorokat, és sokféle karosszériá­val tudja kínálni autóit. Például a 304-est a képen lát­ható szolid coupé­­felépítménnyel is ...

Next