Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)

1970-11-21 / 22. szám

a nagy sorozatgyártást, a törzsegységek tipizálását teszi lehetővé, fejlődést menettulajdonságban, műszaki meg­oldásokban, de főképp a kidolgozásban bizony nem jelent. Így például szinte ijesztő látvány a Chrysler—France típusok csomagterének képe: lógó vezetékek, rozsdás hegesztési varratok, zsákszerű burkolószőnyeg és hason­ló kezdetlegességek erősen kétségessé teszik, hogy meg­felelő gondossággal készülnek-e a nem látható, de lét- és élettartam-fontosságú részek. A német gyárak gyártmányai közül újdonságszámba mentek: az Opel Manta Coupé, amely a Ford Caprival készül felvenni a versenyt, az új Ford-Taunus sorozat (amelyről hasonlót lehetne mondani, mint a Chrysler— France modellekről) és a rendkívül jó benyomást keltő VW K—70. Az angolok szép kocsikat mutattak be, mégsem találtak közönségvisszhangra. Talán főképpen azért, mert az angol ipar az állandó sztrájkok, a konszerneken belüli viszályok, a nem kielégítő vevőszolgálat és alkatrészel­látás miatt erősen vesztett jó hírnevéből. Nekünk tetszett az új Vauxhall Viva, a Sunbeam Aven­ger GT változata, a javított kivitelű Austin-Maxi és a modernizált Rover—2000. A Párizsi Szalon látogatói ismét találkozhattak a kis elektromos járművel, amely két utasát tudja sétáltatni a három apró keréken, a műanyagból sajtolt kagylóvázon. Itt minden teljesen zajtalanul és gázmentesen működik, hiszen öt darab 12 voltos akkumulátor táp­lálja a különleges villamos hajtó­művet, amely nem nélkülözi a tranzisztorokat és az elektronikus kapcsolókat sem. A Simc-ból lett „Chrysler-France1" új vállalkozás két formailag azonos, csupán technikai megoldásaiban és teljesítményében el­térő modellt állított ki Ezekre a kocsikra viszont joggal büsz­kék a franciák, hi­szen az Alpine-Re­nault sportautók akár 81, akár 103, vagy 138 LAE lóerős motorral indulnak a túraversenyeken, mostanában majd mindig az élre ke­rülnek. Sebességük 180—200—215 km/óra lehet A Matra Sport-Cou­­péból csak egyfajta létezik és az évi da­rabszám eddig még nem lépte túl a két­ezret. A francia öt­letességgel megoldott műanyag-kar­osz­­széria, a középmo­torként elhelyezett 80 lovas, négyhen­geres Ford-Taunus V konstrukcióval di­vatos és mutatós gyártmány ilyen autóból csak egy darab van, és létezése a francia Heuliez iskolabúto­rokat gyártó cég ne­véhez fűződik. Két­ségtelenül élénkítet­te a Szalont az ele­gáns, speciálkarosz­­szériával burkolt Porsche Sl­/6 váz­­szerkezet. Azt is fel­tüntették, hogy a formatervet az autó­busz-szakmából is­mert Jacques Coo­per rajzolta 16

Next