Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)

1970-11-21 / 22. szám

Kedvező változások a FIM-ben A Francia Szövetség Cannes-ban rendezte az őszi kongresszust ( mérsékelt fáradsággá­, legalábbis úgy tűnt a kitűnően szer­vezett és rendezett tavalyi, ljubljanai tanácskozás után. Az első nap a Salakbizottság tartotta ülését, amelyre sajnálatos módon, rossz vasúti csatlakozás miatt késve érkeztem. Emiatt még sok fáradságot okozó korrekciós tárgyalásra számítok a jövőben. Az 1971. évi döntő futamokat, az egyéni VB-t a cseh­szlovákiai Slany-ban, a csapat és a páros VB-t Lengyelország­ban (a város még nincs kijelölve) rendezik. Ez utóbbira szemé­lyemet jelölték az ellenőri tisztségre. Az egyéni VB előfutamát jövőre is megkapta Miskolc azzal, hogy azon 5 magyar versenyző áll rajthoz, továbbá 1 csehszlo­vák, 2—2 szovjet és lengyel, valamint 4 NDK-beli és 2 román versenyző. Jobb lett volna, ha Miskolcon csak 3 magyar ver­senyző indult volna és a másik kettő az NSZK-ban vagy Olasz­országban állt volna rajthoz. A páros VB kiírásából kimarad­tunk a kongresszuson nem is képviselt NDK-versenyzők javára. Ezek voltak késésem velejárói, de remélem, hogy sikerül a ta­vaszi tanácskozáson elrendezni ezeket a hátrányos intézkedés A jég VB döntőjét az NSZK kapta (Inzell), míg az 1000 méteres homok EB döntőjére Oslóban kerül sor. A jég VB-n 2 magyar versenyző állhat rajthoz, kétszer Ufában és egyszer Moszkvában. Mint mindig, most is segítőkészek vol­tak a szovjet elvtársak. Folytatjuk a Négyszomszéd Kupa nemzetközi versenysorozatot, amely iránt érdeklődés mutatkozik román és bolgár részről is. Megkíséreljük a részvételt az 1000 méteres homok EB-n, talán sikerül eredményt elérni e sportágban, amelynek most már nagy tábora van keleten is. Végül a pénzügyi beszámolóból megtudva a Salakbizottság kedvező vagyoni helyzetét, azt ja­vasoltam, hogy tartsunk nemzetközi bírótanfolyamot, vagy ír­junk ki egy bizottsági kupát, esetleg csökkentsük az illetmé­nyeket. Másnap Rodil del Valle elnök nyitotta meg a Nagytanács ülé­sét, amelyen 33 nemzet képviselője jelent meg. Az alelnökök választásánál a szocialista országokból való két alelnök, a cseh­szlovák Haakon és a lengyel Matuschak maximális szavazattal tartotta meg funkcióját. Ugyancsak maximális szavazattal került a Sportbizottságba a szovjet Kedrov, és egyidejűleg a bizottság alelnöki tisztjét is megkapta. A Technikai Bizottságban is egy­hangúlag megerősítették a két népi demokratikus alelnököt (Kanden, NDK és Skrivka, CS), és végül a Turisztikai Bizott­ságban is baráti országból való alelnököt választottak a lengyel Pietriak személyében. Ezek a tények világosan mutatják, hogy a FIM vezetésében mind jelentősebb hangot kapnak a szocia­lista országok képviselői. A FIM fotópályázatán a szovjet fotósok valamennyi csoportban elsöprő sikert arattak. Egy Párizsban székelő motorkerékpárgyári szövetséggel megin­dult tárgyalás előnyös kilátást ígér a sport számára. A Sport­­bizottság elnöke beszámolt arról, hogy az idén 600 nemzetközi rendezvény volt (ebből 140 gyorsasági, 260 cross, 120 salak és 80 terepverseny), és ez 60 000 rajtolót, 15 millió nézőt jelentett. A FIM 4000 nemzetközi verseny­licencet adott ki. Ezek a számok azt bizonyítják, hogy a motorsport fejlődik, függetlenül azok­tól az országoktól, amelyekben „rosszul áll a motorsport szé­nája”. Svédország és Ausztria révén két új rendezővel bővül a gyor­sasági VB. Az MTS Országos Tanácsa előrelátásának köszönhető, hogy versenyzőink már évek óta olyan magas kategóriában vannak biztosítva, mint amit a FIM 1972-re ír elő. A Hatnapos Versenyt megnyert Csehszlovákia úgy mondott le az 1971-es Hatnapos rendezési jogáról — Nagy-Britannia javára —, hogy 1972-ben ők rendezhessék ezt a versenyt. A Turisztikai Bizottság Hollandiának adta a FIM Rallye jogát, 1972-re Jugoszlávia és 1973-ra valamelyik Németország kapta a rendezési jogot. A tavaszi kongresszust Írország Motorsport Szövetsége rendezi Belfastban. Dékán György az M­MSZ főtitkára SZ 1970. ÉVI GYORSASÁGI BANÖKSÁG VÉGEREDMÉNYE 125 KCM: 1. Szabó László, ZMMK, 24 pont — 2. Drapál János, BHSE, 18 — 3. Petró András, BHSE, 14 — 4. Spáth Tibor, ZMMK, 14 — 5. Ifj. Reisz János, BHSE, 12 — 6. Pingiczer István, ZMMK, 9 — 7. Id. Reisz János, BHSE, 9—8. Sigora Miklós, BHSE 5 — 9. Lechky János, ZMMK, 5 — 10. Repíts Géza, ZMMK, 4 (mind MZ) — 11. Kiss József, ZMMK (Bultaco) 1 pont; — 250 KCM: 1. Szabó László, ZMMK (MZ) 24 — 2. Horváth József, BHSE (Bultaco) 16 — 3. Huhn István, BHSE (Bultaco) 14 — 4. Ifj. Reisz János, BHSE (MZ) 10 — 5. Id. Reisz János, BHSE (MZ) 10 — 6. Fadgyas Károly, ZMMK (Bultaco) 6-7. Porkoláb Gyula, BHSE (Bultaco) 6-8. Nagy Gyula, BHSE (Aermacchi) 5. — 350 KCM: 1. Drapál János, BHSE (Aermacchi) 24 — 2. Rontó Nándor, ZMMK (Norton) 18 — 3. Juhos Árpád, BHSE (Aermacchi) 15 — 4. Simor Gyula, P. Dózsa (Norton) 14 — 5. Balárdi Gyula, BHSE (Molisse) 8 — 6. Iványi László, P. Dózsa (Jawa) 6 - 7. Takács Zoltán, BHSE (AJS) 6.­­ 500 KCM: 1. Juhos Árpád, BHSE (Matchless) 24 — 2. Böndtcz János, BHSE (Bustaco) 20 — 3. Szikora Dezső, BHSE, 14 — 4. Takács Béla, ZMMK, 14 — 5. Fónay Lajos, P. Dózsa, 11 — 6. Repíts Géza, ZM­MK, 8 — 7. Horváth József, BHSE, 5 (mind Norton). — 250 KCM KÖZÚTI GÉPOSZTÁLY: 1. Kovács Sándor, BHSE (MZ) 24 — 2. Kiss József, ZMMK (P20) 18 — 3. Szabó Péter, ZMMK, 14 — 4. Her­­mánszky Mihály, BHSE (MZ) 13 — 5. Tarján János BHSE (MZ) 10 — 5. Lechky János, ZMMK (P20) 8 — 7. Lakatos Gusztáv, BHSE (Pannónia) 6 — 8. Balázs Aladár, BHSE (MZ) 5 — 9. Zámbó Vilmos, BHSE (P20) 5 — 10. Tumán Ferenc, ZMMK (Pannónia) 4 — 11. Iványi László, P. Dózsa (P20) 2 - 12. Kohut Pál, BHSE (Pannónia) 2 - 13. Szabó Géza, BHSE (Jawa) 2 pont. Az Országos Motocross-bajnokság végeredménye 250 KCM: 1. Mohácsi Jenő, BHSE, 50 pont — 2. Kiss László, ZMMK, 47 — 3 Bányai József, Videoton, 39 — 4. Reitterer László, ZMMK, 30 — 5. Poszmik Árpád, BHSE 25 — 6. Miklós Antal, ZMMK, 24­ — 500 KCM: 1. Simon Ferenc, Videoton, 54 — 2. Szép András, ZMMK, 48 — 3. Vörös Pál, BHSE, 42 — 4. Závodny István, ZMMK 31 — 5 Czuni László, Klacháza, 29 — 6. Nátó János, BHSE, 27 pont. 13-as rajtszámmal a­ I. SZLOVÁK ÚJSÁGÍRÓ HLYE-n A Szlovák Újságírók Interpress Autóklubja november 5. és 7. között rendezte meg első autóversenyét, amelyen a népes szlovák és cseh autós újságírógárdán kívül a szom­szédos szocialista országok küldöttei is részt vettek egy-egy kocsival. A 13-as rajtszámmal versenyeztem végig a Pozsony—Nyitra—Besztercebánya—Podbre­­zova-Srdiecko közötti 250 kilométeres, természeti szépségekben tobzódó útvonalat. Már magának a rajt előtti ügyességinek a pozsonyi sportkombinát melletti parkoló­­helyen az volt az érdekessége, hogy minden versenyző a rajtvonalon álló kocsijából kiszállva maga indította el a sportbíró kezében levő stopperórát, és a célban megállva, s kiugorva a kocsiból, maga is állította meg. Az útvonal egyes szakaszain a sebességkorlátozások megtartását a rendőrség radarral ellenőrizte, s a versenybíróság minden km/óra túllépésért egy büntető pontot számolt fel. A szép tájakon futó útvonal vége felé eső, majd havaseső fogadta a versenyzőket, az egyik hegyi szakaszt pedig már friss hóban kellett megtenni! Trabcsikám is sokat erőlködött, de így is néhány neves márkájú kocsit maga mögött hagyva, „csapzottan” bár, de célba érkezett. A harmadik napon a versenyzők érdekes közlekedésbiztonsági szemináriumon vettek részt, ahol a közlekedésügyi miniszterhelyettes jegyezte fel a résztvevők tapasztalatait, aminek nyomán bizonyára jó néhány közlekedésszervezési rendellenesség kijavítására kerül majd sor . . . A három kategória mindegyikében szlovák versenyzőpár lett a győztes. Ez a verseny jó főpróbája volt a tavasszal sorra kerülő VI. Interpress Rallye-nak, amelynek megrendezési jogát októberben nálunk, az Interpress Autóklub miskolci ülésén a szlovák autós újságírók kapták meg. A búcsúra 8-án kora reggel került sor , miután az Alacsony-Tátra legmagasabb c­súcsa, a 2043 méteres Dumbier közelében kiástam a hóból a Trabantomat. Kollányi Gyula MOTOROSAINK KÜLFÖLDÖN Gyorsasági versenyzőink ez évben 16-szor indultak külföldön. A versenyek fele VB- futam volt, amelyeken főleg Szabó Lász­ló képviselte színeinket. Rajta kívül Reisz János kétszer, Drapál János és Ju­hos Árpád egyszer-egyszer volt eredmé­nyes. A meghívásos versenyeken Drapál ötször rajtolt és háromszor volt első a 125 kcm-es géposztályban és háromszor 3. a 350-es kategóriában. Szabó feladata nehezebb volt, hiszen az ő ellenfelei a világ legjobbjai közül ke­rültek ki. A VB-versenyeken a 125-ös osztályban volt egy-egy 2—3—6—7. és 8. helye, a 250-es kategóriában pedig egy-egy 3—6—7—8—11. helyezése — és végül is a világbajnoki ranglistán a 125-ösök között az 5. és a 250-esek csoportjában a 8. he­lyen végzett! A meghívásos versenyeken egy győzelmet aratott a 250-es csoport­ban. A nemzetközi crossversenyeken Simon indult legtöbbször, egy-egy 3—4—5. helye­zéssel végezve. Bányai egy-egy 3. és 5., Mohácsi egy 4. és 6., Kiss egy első és egy 3., Reitterer két 5., Szép pedig egy 5. he­lyet szerzett. A magyar cross-csapat a Duna Kupában egy 4. és két 5. helyet harcolt ki.

Next