Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)

1970-11-21 / 22. szám

Sokba kerül a világbajnoki cím Még ha nem is hozott meglepetést a világbajnoki lista, mégis feszültség­gel volt telítve egyik-másik VB-fu­­tam. Különösen a kis géposztályok­ban akadtak nagy csatározások, mert itt voltak az erők a legkiegyenlítet­tebbek. A legizga­lmasabb csatát a monzai pályán, a 250-es osztályban. Carruthers, az akkori világbajnok vívta Rod Goulddal, akinek arra kel­lett vigyáznia, hogy az ausztrál Car­ruthers ne nyerjen, mert akkor az ismét világbajnok lesz. Éppen ezért Carruthers maga mellé vette takti­kai segítségül a négyszeres világbaj­nok Phil Readet (akit az idén egyéb­ként távol maradt a vetélkedőktől), hogy amennyire csak lehet, tartsa távol Gouldot. Ámde Gould sem szu­nyókált, ő meg márkatársát és ke­belbarátját, a svéd Anderssont kérte fel hasonló támogatásra, hogy tudni­illik lassítsa Carruthers igyekezetét. A rossz rajt miatt Carrutherst „el­nyelte” a falka, és ezzel el is vesztet­te volna a verseny az érdekességét, ha ... Az élen Graset­ti nyargalt, mö­götte Gould és Read (ahogy ezt Car­ruthers kérte), de mert ennek sem­mi értelme nem volt, Read leszakadt innen, hogy segítsen védencét fel­hozni a 10. helyről. És körről körre nyomult előre az ausztrál, s a 13. körben már ő vezette a mezőnyt. És így festett a kép az utolsó körben is, amikor ... csupán centiméterek vá­lasztották el egymástól a három an­golszász versenyzőt, középre fogva Gouldot. A döntést a cél előtti utol­só kanyar, a nevezetes Parabolica nevű hozta. Egy lekörözendő ver­senyző miatt Carruthersnek el kel­lett hagynia az ideális ívet, ami erő­sebb fékezést követelt. A pillanat tört része alatt Gould felismerte a lehetőséget, és azon nyomban fel­használta, ami ugyan csak 3­100 mp előnyt jelentett, de ez elég volt, hogy ennyivel előbb érje el elsőként a célt. És Carruthers volt az első, aki gratulált a vöröshajú, szeplős angol fiúnak. Vajon betelt-e Agostini „műsora” az MV-nél? Most, hogy idén elnyerte a nyolcadik VB-címet, hűtlen lesz-e a kétkerékhez? Ugyanis Hailwood, Ubbiah­, Surtees „csak” hétszer volt e cím birtokosa és a híres Duke hat­szor. Meg aztán megszületett a trón­örökös is Angelo Bergamonti szemé­lyében, aki Barcelonában nemcsak győzelemre vitte — Agostini távol­létében — az MV-motorokat, hanem a roppant nehéz és veszélyes pályán megdöntötte nagy elődje pályare­kordját. Egy bizonyos: Agusta báró Bergamontival is szerződést kötött (és most már nem félti Agostinit, hogy elcsalják tőle az autósok). „A motorsport mindinkább a vagyo­nos emberek kizárólagossága lesz" — nyilatkozott a közelmúltban a 125-ös osztály világbajnoka, Dieter Braun. És rögtön meg is magyarázta a kü­lönben ismert megállapítását. Az 1966-os Suzuki (gyári) versenymoto­rért mintegy 350 000 forintnyi össze­get fizetett, ezenkívül hasonlóan drá­ga volt a szükséges alkatrész. És mert ma már mindenki két kategó­riában indul (hogy a kettős rajtpénz­ből valamelyest megtérüljön a költ­ség), további 120 000 forintnak meg­felelő pénzért vásárolt magának egy 250-es motort is. Ezek után azt hi­heti az Olvasó, egy ilyen világbajnok annyi rajtpénzt kap, amennyit csak akar. Hát erről szó sincs! Ugyanis ezeknek az élmenőiknek szükségük van a VB-pontokra, és ezt tudva, a versenyrendezőségek gyakran ki is használják ezt. Ezeket a „támadá­sokat” lesz hivatva kivédeni a GP Versenyzők Szövetsége néven nem­régen alakult érdekképviseleti szerv ... Immár nyolcadik világbajnokságát nyerte (a 350-es és 500-as kategóriákban) az ifjú hölgyek bálványa, Giacomo Agostini (RÓZSA GYÖRGY felvételei) Indokoltan mosolyog a kis spanyol Angel Nieto, hiszen másodszor lett az 50 kcm-es osztály világbajnoka. — Vajon min töpreng a piros hajú angol Rod Gould, aki megérdemelten, de mégis­csak szerencsével nyerte el a 250-esek világbajnoka címet? — A vidám Dieter Braun méregdrága Suzukiján ülve mondta, hogy sokba ker­­lt neki a világbajnoki cím . . . 31

Next