Auto-Traktor - Magyar Auto Touring, 1935 (6. évfolyam, 1-12. szám)

1935-01-01 / 1. szám

4 AUTO-TRAKTOR Lázas készülődés az 1935-ös versenyidényre Mindenki átépíti kocsiját — Áramvonal és független kerék­felfüggesztés minden kocsin Az 1935-ös év a meglepetések éve lesz, mondják a beavatottak. Tény az, hogy­ az autóversenyek — kellő hozzáértéssel — jó üzletek­nek bizonyultak, ha pedig a jó üzleti lehetőség megvan, ezt meg is kell tartani és a nézőközönségnek szép küzdelmeket kell nyújtani. Ennek előfeltétele a jó verseny­gép és a szervezés. Az elmúlt év második fe­lében, amikor Mercedesék és Auto- Unionék kicsiszolt kocsijaikkal meg­jelentek a startoknál, a küzdelem már ki volt kapcsolva, ami a közön­ség szempontjából nem előnyös, mert ahol nincs küzdelem, ott nincs ér­deklődés! * A jövő évre az egyes gyárak és istállók felfrissítették vezetőállomá­nyukat, ami igen jelentős előfelté­tele az eredményes működésnek. Hogy csoportosulnak át az erők? Auto-Unionéknál versenyeznek: Stuck, Leiningen, Rosemayer, Pietsch. Bugattiéknál: Taruffi, Wimille, Benoist. Mercedeséknél: Caracciola, Fagio­­li, Brauchitsch, Geyer, Gartner. Alfa-Ferrariéknál: Chiron, Brivio, Dreyfus, Comotti, Trossi. Maseratiék nem szerződtettek ál­landó versenyzőnek senkit, mert a bolognai ház két alternatíva között választ. Szó van ugyanis arról, hogy egy új istálló alakul, amelyik hat új Maserati kocsit vesz át, de ez még nem alakult meg. A másik lehetőség Nuvolari, akire ők mindig számíta­nak, mivel Nuvolari ez évre sem fogad el fix szerződést. Ferrariéknál keresik a hatodik versenyzőt, ez bajosan lesz Varzi, akinek függetlenítési szándékai van­nak és ez évre drága ajánlatot tett Ferrariéknak. Az Auto-Unionéknál ugyancsak keresnek Stuck mellé egy klasszisvezetőt, ahol nagy hiány mutatkozik ezekben, ugyanis most ősszel, a hazai vezetők közül keres­tek ki megfelelőket, de az aspirán­sok három szép P.-kocsit tettek tönkre, mire a gyár beszüntette a keresést. Szabadlistán vannak: Etancelin, aki valószínűleg Maseratiéknak fog versenyezni, Straight, Lehoux, Gher­­si, Tadini és Barbieri. Az új angol versenykocsiistálló az E. R. A. (English Racing Automo­biles Ltd.), amelyik új 1100, 1500 és 2000 köbcentis kocsikkal jött ki Rose Richards-ot és Humphrey Cook-ot szerződtette. E kocsik állítólag igen komoly teljesítményűek legyenek. Mi készül új a kocsik körül Lázasan folyik a munka a műhe­lyekben is. Auto-Unionék motorju­kat tovább javították, hogy teljesít­ményét fokozzák. Az új versenyko­csijuk kerékfelfüggesztése annyira sikerült, hogy Alfáéké is ilyen lesz. Az új lancée-kocsijukat pedig csu­­kottra alakítják, mint a Mercede­­seké. Hess Ervin barátunk, aki a Horch-autókat képviseli Magyar­­országon, már látta ezt az új csoda­kocsit a Horch-gyárban. Mercedesék új motorral kísérle­teznek, állítólag tavaszra készen is lesz, az alváz mindenben a mostani marad. Nagyobb probléma a jövő évi ver­senyidény az olaszoknál, akiknek a megtépázott babérokat kell alaposan rendbehozniok. Janó mérnök, az Al­­fáék zseniális szerkesztője, már építi az 1935-ös Alfát és egy pár titkot si­került megtudnunk a csodakocsi­jukról. Miután motorjuk egyen­rangú a német motorokkal, Janó mérnök nem szerkeszti át, csupán felfúrja 3200 köbcentire, hogy a né­metek teljesítményét leadja. Annál nagyobb változáson fog átesni az alvázi, ami áramvonalazott burkola­tot kap. Ugyanis, amikor a néme­tek kijöttek az áram vonalazott ko­csijaikkal. Alfáék rögtön beállítot­tak egy hevenyészett áramvonala­zott karosszériájú versenykocsit, amivel a hősi halált halt Moll szép eredményt is ért el. Most természe­tesen ennek tökéletesített kiadása fog a pályán megjelenni. A rugó­zása, illetve kerékfelfüggesztése füg­getlen lesz­, mint a német kocsiknak. Maserati kitűnő motorjának ugyancsak új karosszériát szerkeszt, de a motort hátul építi be. Amint látjuk, mindenki teljes gáz­zal fekszik bele az 1935-ös verseny­­idénybe és reméljük, hogy szép új eredményeket fog hozni. Az új ERA angol versenykocsi. A híres angol versenyző, Raymond Mays, új versenykocsit szerkesztett 1900, 1500 és 2000 köbcenti űrtartalommal. Az idén gályára kerülnek a gépek és az angolok igen sokat várnak tőlük. Sc­­i ■

Next