Ganz közlemények, 1934 (14-15. szám)

1934-06-01 / 14. szám

Inhalt — Contents — Table des mati­eres Oldal Seite — Tage VASÚTI MOTORKOCSIK — EISENBAHN MOTORTRIEB­WAGEN* — RAIL MOTOR CARS** — AUTOMOTRICES SUR RAIL*** A személyforgalom racionalizálása............................................ 3 Kocsiépítési rész. Általános szerkesztési elvek ............................ 13 Súlycsökkentésre irányuló törekvések................... 14 Könnyűfémből épült járművek.......................... 14 Acélvázú motorkocsik ...................................... 15 Könnyű, acélszerkezetű motorkocsik ................. 15 Nagyszilárdságú szerkezeti acélok alkalmazása .............. 1ő Villamos hegesztés alkalmazása............................................. 17 Egyes szerkezeti elemek célszerű kiképzése................... 18 A kocsitest belső kiképzése ............................. 21 A légellenállás csökkentése ......................... 21 Rezgések és zörejek tompítása....................... 22 Futómű................................................... 22 A motor. Általános szerkesztési elvek ......................... 23 A motor teljesítménye................................... 23 A Ganz-Jendrassik motor szerkesztési elvei..... 24 Ganz-Jendrassik rendszerű vasúti­ motorok típusai.......................................................... 2­4 A VIJaRi35 típusú motor leírása................. 29 Eredmények................................................. 31 Referenciák ................................................. 32 Erőátviteli berendezések. Az erőátvitel feladata ...................... 33 Villamos erőátvitel ...................................... 33 A mechanikus erőátvitel fejlődése................. 33 A „Ganz“ típusú mechanikus erőátvitel........ 34 A villamos és mechanikus erőátviteli rend­szerek összehasonlítása ................................ 37 Egyéb erőátviteli berendezések ................... 40 FELSÖEGYIPTOMI SZIVATTYÚTELEPEK — PUMPEN­ANLAGEN IN OBERÄGYPTEN—PUMPING STATIONS IN UPPER-EGYPT — INSTALLATIONS DE POMPES DANS LA HAUTE-EGYPTE ................................................... 41 „DANUBE SHELL II.“ MOTOROS TANK- ÉS VONTATÖHAJÖ — TANK- UND MOTORSCHLEPPSCHIFF—MOTOR-DRI VEN TANK ÄND TOWING BOAT — REMORQUEUR-CITERNE A MOTE! R 48 --------------- 4 ♦* * Der obige Artikel bildet den Inhalt einer in erweiterter Form erschienenen deutschsprachigen Sontlerdrue к thrift. ** The above article is the contents of a special paper published in extended form in En|“i) Ion® • «,.e *** L’article ci-dessus est le contenu d’une publication epéciale parue, sous forme amplifi en laiigRe arai isc

Next