Család és Iskola, 1956 (7. évfolyam, 1-10. szám)

1956-01-01 / 1. szám

Az elmúlt hetekben különösen hangosak voltak az Úttörőházak helyiségei. Nemcsak az Úttörő­­házak szakköreinek a rendszeres látogatói jöttek el, hanem szá­mos osztálytársukat hozták ma­gukkal, hogy együtt töltsék a szünidő napjait. Eljöttek a szün­időben alsótagozatos tanulók is, hogy ámulva, néha-néha nyitva felejtett szájjal hallgassák a mese-szakkörökben, vagy a bá­bosok játéka nyomán megeleve­nedő, szeretett mesehőseik ka­landjait. Pezsgő élet zajlott a szombat­helyi Úttörőházban is. Nem nép­­telenedtek el azonban a műhe­lyek, a szakköri szobák a szün­idő után sem. Az Úttörőházban 54 szakkör működik, s ezekben hetenként több mint ezer fiú és leány talál változatos, érdekes foglalkozást. A tapasztalat bizo­nyítja, hogy a szakkörök fokoz­zák a tanulók önállóságát és kez­deményezőkészségét. Azok a szakkörök, amelyekben jó vezető baráti irányításával folyik a munka, az úttörők önképzésére és öntevékenységére kitűnő al­kalmat adnak. Az idei tanév az úttörőmozgalom tizedik, jubi­leumi esztendeje. S ebben az évben további új szakköröket szerveztek, rádió-, zenekar-, bélyeggyűjtő-, horgász-, művészi torna-, édes anyanyelvünk-, ezermester-, asztali­tenisz-, kézi­labda-, levelező-, méhész-, fotó- és dramatizáló-szakköröket ala­kítottak. A szombathelyi Úttörőház is mindinkább az úttörők igazi ott­honává válik, ahol szívesen töl­tik a pajtások szabadidejüket A technikai szakkörök közül a lakatos-szakkör a fiúk egyik legkedveltebb köre. Az egyik csoportban vannak olyan pajtások, akik már harmadik éve tagjai. Ezekre már sokrétűbb, fejlettebb alkotó képzeletet igénylő munkákat is bíz Takács Gyula szakkörvezető Fiúk, lányok egyaránt szívesen vesznek részt a fizikai szakkör munkájában. Itt még részletesebben, mint az iskolában, ismerik meg a termelés tudományos alapjait. Ismereteiket már az iskolában, de későbbi életükben is hasznosítani tudják Hanyi Csilla tanárnő vezetésével az összeforrott lánc­szakkör immár második éve működik. A táncok be­gyakorlásakor megtanulják a kísérő dallamot, meg­ismerik az illető népviseletet, a néprajzi ismeretek el­sajátításával megszeretik népünk művészi hagyományait

Next