Fővárosi Közlöny, 1912 (23. évfolyam, 24-46. szám)
1912-03-22 / 24. szám
Előfizetési ár: egész évre 18 korona, félévre 9 korona, egyes szám ára 40 fillér. • A törvényhatósági bizottság rendes és póttagjai és A kerületi választmányi tagok díjtalanul kapják a lapot. • Szerkesztőség: IV. kerület, Központi Városház, I-fő emelet 101. szám. • Kiadóhivatal: IV. kerület, Központi Városház I-fő emelet 102. szám. • Hirdetések a Fővárosi Közlöny részére felvétetnek a kiadóhivatalban, ahová a lap szétküldésére vonatkozó minden fölszólalás, valamint a lakások pontos bejelentése is intézendő. 24. szám, 1912 március 22. r6VÁROSI KÖZLÖNY, BUDAPEST • SZÉKESFŐVÁROS • HIVATALOS • LAPJA XXIII. ÉVFOLYAM MEGJELENIK MINDEN KEDDEN ÉS PÉNTEKEN XXIII. ÉVFOLYAM HIVATALOS RÉSZ. Budapest székesfőváros törgyiatósági bizottsága 1912. évi március 27-én (szerdán), esetleg folytatólag a következő napokon d. u. 4 órakor tartandó rendes közgyűlésének tárgysorozata. A) Délután 4—6 óráig. 1. Az üresedésben levő egy árvaszéki II. oszt. jegyzői állásnak, továbbá a közegészségi, valamint a közrendészeti bizottságokban megüresedett egy-egy tagsági helynek, s végül az üresedésben levő egy árvaszéki fizetéstelen ülnöki állásnak választás útján való betöltése. B) Délután 4 órakor le az 1872. évi XXXVI. tc. 100. §-a értelmében előre kitűzettek . 2. Bizottsági és tanácsi előterjesztés a Budapesti villamos városi vasút részvénytársaság telekbérleti ügyében. (Előadó: dr. Márkus tanácsnok,) 10.394/1912—XVI. szám. Ebben az ügyben a tanácsi XVI. (városgazdasági) ügyosztály a következő előterjesztést intézte a tanácshoz: Tekintetes Tanács! A Budapesti villamos városi vasút részvénytársaság a Budapest—Szentlőrinci h. é. villamos vasút részvénytársasággal kötött szerződése értelmében kötelezte magát, hogy a rohamosan növekedő forgalom lebonyolítása érdekében a saját vonalairól a helyiérdekű vasút vonalaira a közvetlenül átmenő kocsikról gondoskodik. E szerződés alapján a Budapesti villamos városi vasút r.-t. üzembe helyezte a 22. számú Budapest (Országház-tér),Kispesti (Erzsébet-tér) vonalat, valamint a 34. számú Budapest (állami gépgyár) és Kispest (munkástelep) között közlekedő vonalat. A 22. számú vonal kocsijait folyamodó részvénytársaság a helyiérdekű vasút kispesti kocsiszínjében, a 34. számú vonal kocsijait pedig a Ferencvárosi kocsiszínjében helyezte el. A kispesti állami munkás-(Wekerle)-telep kiépítése, valamint a Karpfenstein utcai közvetlenvonalnak megnyitása a kocsik szaporítását sürgőssé teszi és miután a Ferencvárosi kocsiszín a kocsik befogadására elegendő hellyel már nem rendelkezik, a részvénytársaság az iránt folyamodik: méltóztassék a IX. kerület Apaffy utca, Száva-utca, Üllői út és névtelen utcák által határolt 9634/5. b. hrszámú 6500 négyszögöl kiterjedésű telkeket részére, engedélyidejének tartamáig, vagyis 1940. évi január elsejéig, kocsiszín, kocsivizsgáló műhely, szolgálati épület és alállomás létesítése céljára bérbe adni. Folyamodó részvénytársaság kérelmének támogatására fölemlíti, hogy az új állomásra már azért is okvetlen szüksége van, hogy a Ferencvárosi forgalmi pályaudvaron létesített alállomását — mely jelenleg a helyiérdekű vasút nagy részét árammal ellátja — tehermentesítse. A helyiérdekű vasút áramfejlesztő telepét vízhiány miatt nem fejlesztheti. Az új alállomás létesítésének feladatát az is fogja képezni, hogy a Budapest (állami gépgyár) és Kispest (állami munkástelep) között közlekedő villamos kocsik forgalmának áramszükségletét fedezze. A bérbevételre kért telek jelenleg mezőgazdasági mívelés céljára haszonbérbe van adva, de a haszonbérlőkkel kötött szerződés értelmében bármikor és bármely oknál fogva visszavehető. Visszavétel esetén, haszonbérlők tényleges káruk megtérítését igényelhetik, ennek eszközlésére pedig a folyamodó részvénytársaság kötelezi magát. Szóbanforgó telek nincs különös célokra fönntartva és így a kérelem teljesítését műszaki, városrendezési és egyéb köztekintetek nem gátolják. Maga a bérbeadás ténye a bérbeadó főváros részére minden tekintetben elő-