Fővárosi Közlöny, 1912 (23. évfolyam, 24-46. szám)

1912-03-22 / 24. szám

Előfizetési ár: egész évre 18 korona, félévre 9 korona, egyes szám ára 40 fillér. • A törvényhatósági bizottság rendes és pót­tagjai és A kerületi választmányi tagok díjtalanul kapják a lapot. • Szerkesztőség: IV. kerület, Központi Városház, I-fő emelet 101. szám. • Kiadóhivatal: IV. kerület, Központi Városház I-fő emelet 102. szám. • Hirdetések a Fővárosi Közlöny részére felvétet­nek a kiadóhivatalban, ahová a lap szétküldésére vonatkozó minden fölszólalás, valamint a lakások pontos bejelentése is intézendő. 24. szám, 1912 március 22. r6VÁROSI KÖZLÖNY, BUDAPEST • SZÉKESFŐVÁROS • HIVATALOS • LAPJA XXIII. ÉVFOLYAM MEGJELENIK MINDEN KEDDEN ÉS PÉNTEKEN XXIII. ÉVFOLYAM HIVATALOS RÉSZ. Budapest székesfőváros törgyi­atósági bizottsága 1912. évi március 27-én (szerdán), esetleg folytatólag a következő napokon d. u. 4 órakor tartandó rendes közgyűlésének tárgysorozata. A) Délután 4—6 óráig. 1. Az üresedésben levő egy árvaszéki II. oszt. jegyzői állásnak, továbbá a közegészségi­, valamint a közrendészeti bizottságokban meg­üresedett egy-egy tagsági helynek, s végül az üresedésben levő egy árvaszéki fizetés­telen ülnöki állásnak választás útján való betöltése. B) Délután 4 órakor l­e az 1872. évi XXXVI. t­c. 100. §-a értelmében előre ki­tűzettek . 2. Bizottsági és tanácsi előterjesztés a Buda­pesti villamos városi vasút részvénytársaság telekbérleti ügyében. (Előadó: dr. Márkus tanácsnok,) 10.394/1912—XVI. szám. Ebben az ügyben a tanácsi XVI. (városgazdasági) ügyosztály a kö­vetkező előterjesztést intézte a tanácshoz: Tekintetes Tanács! A Budapesti villamos városi vasút részvénytársaság a Budapest—Szentlőrinci h. é. villamos vasút részvénytársasággal kötött szerződése értelmében kötelezte magát, hogy a rohamosan növe­kedő forgalom lebonyolítása érdekében a saját vona­lairól a helyiérdekű vasút vonalaira a közvetlenül át­menő kocsikról gondoskodik. E szerződés alapján a Budapesti villamos vá­rosi vasút r.-t. üzembe helyezte a 22. számú Buda­pest (Országház-tér),Kispesti (Erzsébet-tér) vonalat, valamint a 34. számú Budapest (állami gépgyár) és Kispest (munkás­telep) között közlekedő vonalat. A 22. számú vonal kocsijait folyamodó részvény­társaság a helyiérdekű vasút kispesti kocsiszínjében, a 34. számú vonal kocsijait pedig a Ferencvárosi kocsiszínjében helyezte el. A kispesti állami munkás-(Wekerle)-telep kiépí­tése, valamint a Karpfenstein­ utcai közvetlen­­vonal­nak megnyitása a kocsik szaporítását sürgőssé teszi és miután a Ferencvárosi kocsiszín a kocsik be­fogadására elegendő hellyel már nem rendelkezik, a részvénytársaság az iránt folyamodik: méltóztassék a IX. kerület Apaffy­ utca, Száva-utca, Üllői­ út és névtelen utcák által határolt 9634/5. b. hrszámú 6500 négyszögöl kiterjedésű telkeket részére, engedély­idejének tartamáig, vagyis 1940. évi január elsejéig, kocsiszín, kocsivizsgáló műhely, szolgálati épület és alállomás létesítése céljára bérbe adni. Folyamodó részvénytársaság kérelmének támo­gatására fölemlíti, hogy az új állomásra már azért is okvetlen szüksége van, hogy a Ferencvárosi for­galmi pályaudvaron létesített alállomását — mely jelenleg a helyiérdekű vasút nagy részét árammal el­látja — tehermentesítse. A helyiérdekű vasút áram­fejlesztő telepét vízhiány miatt nem fejlesztheti. Az új alállomás létesítésének feladatát az is fogja ké­pezni, hogy a Budapest (állami gépgyár) és Kis­pest (állami munkástelep) között közlekedő villamos kocsik forgalmának áramszükségletét fedezze. A bérbevételre kért telek jelenleg mezőgazda­sági mívelés céljára haszonbérbe van adva, de a haszonbérlőkkel kötött szerződés értelmében bármikor és bármely oknál fogva visszavehető. Visszavétel esetén, haszonbérlők tényleges káruk megtérítését igényelhetik, ennek eszközlésére pedig a folyamodó részvénytársaság kötelezi magát. Szóbanforgó telek nincs különös célokra fönntartva és így a kérelem teljesítését műszaki, városrendezési és egyéb köz­tekintetek nem gátolják. Maga a bérbeadás ténye a bérbeadó főváros részére minden tekintetben elő-

Next