Ifjú Sólyom, 1953 (3. évfolyam, 1-24. szám)

1953-01-10 / 1. szám

Két kép a lengyel modellezők munkájáról 1. A poznani központi műhely a-controll pályáján a lengyel modellezők léglökéses modelljüket Indítják 2. Lengyel versenyzők az 1952. évi nemzeti versenyükön vízi mechanikai motoros modellt Indítanak Az 1952. évben felállított magyar nemzeti és nemzetközi rekordok MECHANIKUS MOTOROS MODEL­LEK FÖLDI INDÍTÁSSAL. Magasság: Gyurkó Pál, 1952. X. 28. Bp. Rákos, HSE­ P 19 1480 m. MECHANIKUS MOTOROS CSUPA­­SZÁRNY, FÖLDI INDÍTÁSSAL. Időtartam: Király Mihály, 1952. V. 11. Bp. Megyer, 21'07". Jancsó Béla, 1952. VIII. 6. Debrecen, ov. 31'23". Magasság: Jancsó Béla, 1952. VIII. 6. Debrecen, ov. 620 m. KÖRREPÜLŐ MODELLEK, NORMÁL KATEGÓRIA. 0—2,5 cm. Krizsma Gyula, 1952. III. 31. Bp. K. lók. SzTU—4 122.449 km/ó. Horváth Ernő, 1952. V. 11. Bp. K. lók. TU—6 136.364 km/ó. Horváth Ernő, 1952. VI. 7. Bp. K. lók. TU—6 146.939­ km/ó. KÖRREPÜLŐ MODELLEK, NORMÁL KATEGÓRIA 2.5-5 cm8. Horváth Ernő, 1952. IV. 3. Szolnok, TU—5. 156.296 km/ó. Horváth Ernő, 1952. IV. 3. Szolnok, TU—5. 171.429 km/ó. Kun László, 1952. IX. 20. Bp. HSE.­U—8. 178.200 km/ó. Kun László, 1952. IX. 21. Bp. Városliget. 184.600 km/ó. Kun László, 1952. IX. 21. Bp. Városliget. 189.474 km/ó.­­Kun László, 1952. XII. 17. HSE. U-9. 203.390 km/ó. KÖRREPÜLŐ MODELLEK, NORMÁL KATEGÓRIA. 5—10 cm. Egervári Géza, 1952. VI. 8. Bp. Hősök­­tere. EG—U—3. 142.470 km/ó. Krizsma Gyulai, 1952. VI. 15. Bp. K.­lók. LU—6. 158.590 km/ó. Gombócz István, 1952. VI. 30. Bp. K. tok. GU—01. 178.718 km/ó. KÖRREPÜLŐ MODELLEK CSUPA SZÁRNY KATEGÓRIA 0—2.5 cm8 •Frankó József, 1952. VI. 30. Bp. K. lók. FCS—UT—12. 86.750 km/ó.­­Frankó József, 1952. VII. 12. Bp. Hő­­sök­ tere. 100.559 km/ó. Frankó József, 1952. XI. 2. Bp. Város­liget. 111.111 km/ó. »Krizsma Gyula, 1952. XII. 19. Kőbá­nyai lók. LU—21. 124.567 km/ó. »Krizsma Gyula, 1952. XII. 19. Kőbányai lók. LU—21. 135.338 km/ó. KÖRREPÜLŐ MODELLEK, CSUPA SZÁRNY MODELLEK 2.5-5 cm8. Frigyes Ernő, 1952. VI. 15. Bp. Hősök­­tere. FU—19. 129.864 km/ó. Horváth Ernő, 1952. X. 10. LU—20. 137.405 km/ó. Horváth Ernő, 1952. X. 10. Bp. K. lók. LU—20. 155.172 km/ó. •Horváth Ernő, 1952. XI. 19. Bp. K. lók. LU—20. 162.162 km/ó. •Kun László, 1952. XII. 21. Bp. Város­liget HSE.—10-es. 173.077 km/ó. KÖRREPÜLŐ MODELLEK CSUPA­­SZARNY KATEGÓRIA 5-10 cm8. Egervári Géza, 1952. VI. 15. Bp. Hősök­­tere. 100.559 km/ó. Egervári Géza, 1952. VI. 15. Bp. Hősök­­tere. 113.924 km/ó. KÖRREPÜLŐ MODELLEK. NORMAL KATEGÓRIA, HŰLÉG SUGÁRMOTORRAL Horváth György, 1952. VII. 20. Bp. Hő­­sök­ tere. 195.627 km/ó. GUMIMOTOROS CSUPASZÁRNY MO­DELLEK VIZIINDÍTÁSSAL. Időtartam: •Király Mihály, 1952. VII. 6. Debrecen ov. UCM—1, 3'42". MECHANIKUS MOTOROS MODEL­LEK NORMAL KATEGÓRIA VIZIINDÍ­­TÁSSAL Időtartam: Kun László, 1952. VII. 6. Debrecen ov „Varsó” 24/15" Távolság: Kun László, 1952. VI. 1. Mátyásföld— Szada, „Varsó” 17,7 km. Magasság: Kun László, 1952. Vili. 6. Debrecen, ov 820 m. Gyurkó Pál, 1952. VIII. 6. Debrecen ov. 1220 m. MECHANIKUS MOTOROS MODEL­LEK, CSUPASZÁRNY KATEGÓRIA, VIZIINDÍTÁSSAL Magasság: Jancsó Béla, 1952. VIII. 5. Debrecen ov. 580 m. KÖRREPÜLŐ MODELLEK, NORMAL KATEGÓRIA VIZIVNDITAS 2.5-5 cm8 Frigyes Ernő, 1952. V. 31. FU—1 Bp Városliget. 66.630 km/ó. Frigyes Ernő, 1952. V. 31. Bp. Város­liget. FU—31. 81.792 km/ó. ‘Horváth Ernő, 1952. XI. 24. Szentes, TU—5 121.622 km/ó. . ’Horváth Ernő, 1952. XI. 25. Szentes, TU—5. 157.895 km/ó. KÖRREPULŐ MODELLEK, NORMAL KATEGÓRIA, VIZIINDÍTÁSSAL. 5.10 cm8. »Papp János, 1952. VII. 20. Szeged Tisza folyó, 70.312 km/ó KÖRREPULŐ MODELLEK CSUPA­SZÁRNY KATEGÓRIA VIZIINDÍTÁSSAL 2.5—5 cm8. »Horváth Ernő 1952. XII. 18. Szentes, Lu—20. 144­ km/ó. KÖRREPULŐ MODELLEK FORGO­­SZÁRNYAS KATEGÓRIA, 0-2.5 cm8. »Frankó József, 1952. IX. 24. Bp. Város liget, 105.882­ km/ó. KÖRREPÜLŐ MODELL FORGÓSZÁR­NYAS KATEGÓRIA, 5—10 cm8. »Bánki Ferenc, 1952. IX. 22. Bp. Város liget, BUF—1. 68.441 km/ó. •Bánki Ferenc, 1952. X. 27. Bp. Város liget, BUF—1. 90.000 km/ó. VITORLÁZÓ MODELLEK KÉZI INDI­­TÁSSAL Időtartam: Lengyel Lajos, 1952. IV. 27. Farkas­hegy, Csóri II. 43'20". Uthy Károly, 1952. V. 18. Hódoscsépán, Szállástető, UV—03 1 óra 0'50". VITORLÁZÓ CSUPASZÁRNY MODEL­LEK KÉZI INDÍTÁS­SAL. Távolság: Jancsó Béla, 1952. nov. 11. Hármas határhegy. JCS—II. 0.520 km.' *-gal jelzettek a fennálló nemzetközi rekordnál jobbak és azokat a MRSz a FAI-hoz felterjesztette elfogadás végett. ///

Next