Kereskedelmi Szemle, 1964 (5. évfolyam, 1-4. szám)
1964-01-01 / 1. szám
KERESKEDELMI SZEMLE A Belkereskedelmi Kutató Intézet folyóirata Megjelenik negyedévenként Budapest, V., Vigadó u. 6. Főszerkesztő: Dr. Fenyő Imre Szerkesztő: Balla László Kiadja: a Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó Budapest, V., Nagy Sándor utca 6. Felelős kiadó: Keresztes Tibor igazgató TARTALOMJ Zala Ferenc: A második ötéves terv teljesítésének egyes időszerű kérdései a *" Kereskedelemben....................................................................................................... 1 Dr. Fall Levente : A költségelszámolás megalapozásának szükségessége és feltételei 10 Dr. Imre János: Az ingatlanok tulajdonformája és az állagmegóvás közötti ellentmondások ..................................................................................................... 17 HOZZÁSZÓLÁS, VITA Dr. Bóc Imre : Mégegyszer a minőségmutató alkalmazásáról (viszonválasz Dr. Fall Levente vitacikkére) ............................................................................................... 22 SZEMLE Dr. Thur Olló : Optimális hálózati modell a fűszer- és édességnagykereskedelemben .............................................. ............................................................................. 27 Rosner Imre : Új vonások a belkereskedelmi vállalatok tervezésében.................... 35 Újvári Imréné dr. : Előrendeléses módszer a budapesti RÖVIKÖT-nél ....... 38 PIACKUTATÓ SZEMLE dr. Kozmetikai cikkek kereslete vidékeir ky A zöldség-gyümölcs fogyasztás kérdései Budapesten — A mezőgazdasági és közgazdasági szakkönyvek iránti kereslet falun — A Szegedi Ruházati Kiskereskedelmi Vállalat piackutató bizottságának munkája — Piackutató kísérletek a Luxus Áruházban .... 42 KERESKEDELMI ÉLET A főváros cipőbolt hálózatának kihasználtsága — A gyermekruhaellátás alakulása — A Férfiruha Nagykereskedelmi Vállalat áruforgalmának jellemzői— A sajátkészítésű ételek forgalma és a vendéglátó vállalatok nyeresége — A kiskereskedelmi élőmunka felhasználás hatékonyságának elemzése — A kereskedelmi munkák gépesítésének távlati terve — A minisztériumban tárgyalták .................................................................................................................. 49 NEMZETKÖZI TÁJÉKOZTATÓ A szovjet kereskedelem fejlődése — A kereskedelmi tevékenység koncentrációja a tőkés országokban — A friss gyümölcs és főzelék közvetlen beszerzésének előnyei — Mit jelentenek az autós vásárlók a nagy élelmiszer önkiszolgáló boltok számára ? — A kereskedelmi árunyilvántartások gépesítése Csehszlovákiában — Vizsgálat a készételek felhasználásával járó költségmegtakarításról az Egyesült Államokban — A jövedelem és a családnagyság hatása az üveg- és kerámia cikkek keresletére — A kiskereskedelem szerkezete az NSZK-ban — Tudományos tanácskozás a kereskedelemről Lengyelországban — A szovjet kereskedelem szolgáltatásai — A szerencsejáték, mint reklámeszköz — Véleménykutatás francia kereskedők között ........ KÖNYVISMERTETÉS R. Olowniki : A gazdasági ösztönzők rendszere a kereskedelmi vállalatoknál — Gerhard Merte : A tudományos piackutatás — Maurice Sasiensi, Arthur Jas-pan, Lawrence Friedmann : A vállalatkutatás problémái és módszerei — IG . Dr. Henkmeier, Dr. Hoffmann : Munkaszervezés az önkiszolgáló boltban JELEN SZÁMUNK SZERZŐI : Dr. Bóc Imre, a KERMI közgazdasági osztály vezetője; Eckert József, a Szövetkezeti Kutató és Üzemszervezési Iroda munkatársa; Dr. Fali Levente, a Belker Kutató Intézet tudományos főmunkatársa ; Horváth Imréné, a Luxus Áruház piackutató osztályának munkatársa; Dr. Imre János, a Belker Kutató Intézet, tudományos munkatársa: Dr. Kemenes Egon, a MITA Afroázsai Kutatócsoportjának munkatársa; Rosner Imre, a BKM. Tervtőosztály csoportvezetője ; Dr. Thor Isré, a BKM. Élelmiszer, Háztartási és Vegyi Főigazgatóság főelőadója ; Ejvári Imréné dr., a RÖVIKÚT Nagykereskedelmi Vállalat tervosztály vezetője ; Zala Ferenc a BKM. Közgazdasági osztály vezetője 5403