Kereskedelmi Szemle, 1966 (7. évfolyam, 1-4. szám)

1966-01-01 / 1. szám

KERESKEDELMI SZEMLE A Belkereskedelmi Kutató Intézet folyóirata Megjelenik negyedévenként Budapest, V., Vigadó u. 6. Főszerkesztő: Dr. Fenyő Imre Szerkesztő: Balla László Kiadja: a Lapkiadó Vállalat Budapest, VII., Lenin körút 9—11. Telefon: 221-285 Felelős kiadó: Sala Sándor igazgató TARTALOM ^isimán Miklós : A belkereskedelem és az ipar kapcsolata......................................................................................... 1 Г­­Fenyő Imre : Kísérletek a belkereskedelemben .......................................................................................................... 6 \ ‘^Kísérletek a földművesszövetkezeteknél....................................................................................................................... 14 г Zala Ferenc : A belkereskedelmi tervezés új rendszere............................................................................................. 18 Engel Gábor : Monopólium és az „eladók versenye’*................................................................................................. 25­­­jBalla László : A kereskedelmi szervezet néhány kérdése ......................................................................................... 30 FÓRUM Szentmiklóssy Ferenc—Tóth Géza: A gazdálkodás megjavításáról....................................................................... 33 PIACKUTATÓ SZEMLE A fogápolószerek kereslete..................................................................................................................................... 39 A női felső konfekció kereslet növelésének feltételei................................................................................................. 42 Közvéleménykutatás a vállalatok szervezettségének vizsgálatára ....................................................................... 44 Sajtótermékek piackutatása az USA-ban.................................................................................................................... 45 KERESKEDELMI ÉLET A fővárosi iparcikk-kereskedelem bolti dolgozóinak szakképzettsége — A lakberendezési és a bútorforga­lom alakulása a fővárosban — A helyi árualapok növelése a vas­műszaki kereskedelemben — A ru­házati készletrendezés eredményei Baranya megyében — A cipőkereslet tanulmányozása Szovjet­unióban — Hullám­dobozok felhasználása rakodólapos túraszállításoknál.................................................. 48 NEMZETKÖZI TÁJÉKOZTATÓ Adatok a svéd kereskedelemről — A csomagolás döntő szerepe — A csehszlovák belkereskedelem fejlődé­se 1970-ig — Szolgáltatások az NSZK kiskereskedelmében — A választék állandóan változik — A fogyasztó és az áruházak — A pénzügyek és a gazdasági ösztönzők — Innen-onnan ............................... 52 KÖNYVISMERTETÉS Üzemszervezési és gazdasági intézetek­ évkönyve, 1964. — A. L. Makarova : A forgalmi költségek megha­tározása árucsoportok szerint — )^.V. Bakanov : Közgazdasági elemzés a kereskedelemben — Dr. G. Schreiber : A fogyasztók magatartása a vásárlásoknál — Dr. Johannes Bidlingmaier : Vállalkozói célok és vállalkozói stratégiák — Jacques Lesourne : A vállalatvezetés és a vállalatkutatás............... 59 FOLYÓIRATSZEMLE....................................................................................................................................................... 62 JELEN SZÁMUNK SZERZŐI: Bulla László, a Belkereskedelmi Kutató Intézet tudományos osztályvezetője ; dr. Engel Gábor, a Belkereske­delmi Kutató Intézet tudományos munkatársa ; dr. Fenyő Imre,kandidátus, a Belkereskedelmi Kutató Intézet tudományos igazgatója dr. Simon Miklós, a Könnyűipari Minisztérium főosztályvezetője; dr. Szentmiklóssy Ferenc, dr. Tóth Géza, az Igazságügyi Könyvszakértői Iroda munkatársai; Szentirmai László, a József Attila Tud. Egy. könyvtárosa; Vilmos Endréné dr., a Belkereskedelmi Kutató Intézet tudományos munkatársa; Zala Ferenc, a Belkereskedelmi Minisztérium közgazdasági osztályvezetője.

Next