Kertészhiradó 1. (1959)
1959 / 1. szám
Jövőjó őrt folyó kih.á .1. !• finun’cában a szocialista mezőgazdaság, kertészet, szőlészet megteremtéséért kell nekünk oz ovvol-lalokkal r 'ezt vállalnunk, a torrmlesi ágyak irányitásaira, vezetésére, politikaila.. tisztán látó, szakmailag jól fölkészült, tlkos, munkás, ha kell áldozatot is vállaló mérnököket adni, akik minden erejükkel közreműködni készek, hogy szakterületünkön a fejlődés biztosan előretörjön a Pártunk által kijelölt helyes után. A jövő szocialista gazdaságának ilyen munkásait kiképezni, szocialista hazafiakká lesz lehetővé tenni nevelni , a novo, önmagukat ilyen munkára alkalmassá nevelni; ez az a feladat, amit e lapok olvasóinak be kell tölteni. Ehhez, önnek jobb teljesülnéhez kívánunk e lapokkal segulságot adni, kezdeményezéssel, tanács, csal, a problémák föltárásával, bírállattal és önvizsgálattal, eszmecsere. A XXI .Pártkongresszus világ jelentőségű határozatait közvetlenül megelőző időszak a szovjet emberek alkotó kezdeményezésének időszaka volt. Hruscsov elvtárs dolgozta ki és bocsátotta a szovjet közvélemény elé az oktatás reformjának téziseit. E forradalmi lépés tengelyében az oktatás gyakorlatiasabbá tétele áll. Mint tudjuk a szovjet közvélemény határtalan lelkesedéssel tette magáévá a XXI. Párt kongresszus hétéves oktatási tervét is. Ez a terv a kommunizmus építésénk aranyfedezete. Méltán figyelt f r' az ig'a sz világ, nem utolsó se;b' a az PinA is, amelynek sajtója az oktatási reformot a Szovjetunió héten' s.terve egyik jelentős, sőt irigylóor m'ké alk tásának tartja. vita utján, ''ölcsönös tájékoztatásra épülő szor'i.wbb együttműködése rehivásával, egységes felfogás, nézetek kialakitásával. /' E lapokat írjunnk írjuk a magunkszámára. Szeretnőle, ha mindenkihez eljutna, mindenkit megnyerne, meggyőzne, ha közvéleményt formálna nemes célok érdekében. Szeretnék, ha Főiskolánk minden dolgozója és hallgatója valóban a sajátjának érezné a "Kertész Hiradó"-t, hűséges olvasója, s Adandó alkalommal írója is lenne dr* Ormos Imre egyetemi tanár főiskolai igazgató. cz^deli •. ta tá'ox* országaiban a szovjet oktatás hétéves terve nemcsak osztatlan érömot váltott ki, hanem a fejlődés irányát illetően is példát jelent. Az HEH, a Csehszlovák-, Román-, Bulgár-, Lengyel- és az Albán Népköztársaság értékes kezdeményezést mutathat már fel ezen a téren. A felsőfokú mezőgazdasági oktatási reformost főkérdései a következők: a főiskolai tanulmányokat megelőző fizikai munkában töltött előgyakorlatok, valamint a tanulmányi idő alatt végzett sokirányú alapszó és szakgyakorlatok. Juni kor F Sick. Iánk gyakorlati iktatási kérdéseit tárgyaljuk, figyelmünket mi is ezekre főkérdésekre irányítjuk. faisedim ■életébő::.. ,■ NA !'...—/ A' A 1 r. v.j »e’i 1 lliü A H •Mii ill //'; L- * yí :rl| • r r %i (• v"- ‘ • I i-ÍV 1 l.. AJ fej E itiA j >,'rU ; ' \ Ö\ ,' ■! l\ \ tv i Á y. \ ]\ ■ ___i i A gyakorlati oktatás kérdései Főiskolánkon.