Kertészhiradó 1. (1959)

1959 / 1. szám

Jövő­jó őrt folyó kih.á .1. !• fi­­nun’cában a szocialista mezőgazdasá­g, kertészet, szőlészet megteremtéséért kell ne­künk oz ovvol-lalokkal r 'ezt vállal­nunk, a torrmlesi ágyak irányi­tásaira, vezetésére, politikaila.. tisztán látó, szakmailag jól­ fölkészült, t­lkos, munkás, ha kell áldozatot is vállaló mérnököket adni, akik minden erejük­kel közreműködni készek, hogy szakte­rületünkön a fejlődés biztosan előre­törjön a Pártunk által kijelölt he­lyes után. A­ jövő szocialista gazdasá­gának ilyen munkásait kiképezni, szo­­­cialista hazafiakká lesz lehetővé tenni nevelni , a novo­, önmagukat ilyen munkára alkalmassá neve­lni; ez az a feladat, amit e lapok olvasóinak be­­ kell tölteni. Ehhez, önnek jobb tel­je­sü­lnéhez kívánunk e lapokkal segu­­l­ságot adni, kezdeményezéssel, tanács­,­ csal, a problémák föltárásával, bírál­­lattal és önvizsgálattal, eszmecsere. A XXI .Pártkongresszus világ jel­e­ntő­­ségű határozatait közvetlenül megelőző időszak a szovjet emberek alkotó kezde­ményezésének időszaka volt. Hruscsov elvtárs dolgozta ki és bocsátotta a szovjet közvélemény elé az oktatás re­formjának téziseit. E forradalmi lépés tengelyében az oktatás gyakorlatiasab­­bá tétele áll. Mint tudjuk a szovjet közvélemény határtalan lelkesedéssel tette magáévá a XXI. Párt kongresszus hétéves oktatási tervét is. Ez a terv a kommunizmus építésénk aranyfedeze­te. Méltán figye­lt f­­ r' az ig'a sz vi­lág, nem ut­olsó se;b' a az PinA is, amelynek sajtója az oktatási refo­rmot a Szovjetunió héten' s.terve egyik je­lentős, sőt irigylóor m­'k­é alk­­ tásának tartja. vita utján, ''ölcsönös tájékoztatásra épülő szor'i.wbb együttműködése rehivásával, egységes felfogás, né­zetek kialakit­ásá­­val. /' E lapokat ír­junnk­ írjuk a magunk­­számára. Szere­tnőle, ha mindenkihez el­jutna, mindenkit megnyerne, meggyőzne, ha közvéleményt formálna nemes célok­­ érdekében. Szeretnék­, ha Főiskolánk minden dolgozója és hallgatója valóban a sajátjának érezné a "Kertész Hira­­dó"-t, hűséges olvasója, s Adandó al­kalommal írója is lenne­ dr* Ormos Imre egyetemi tanár főiskolai igazgató­­. cz^d­eli •. ta tá'ox* országaiban a szovjet oktatás hétéves terve nemcsak osztatlan érömot váltott ki, hanem a fejlődés irányát illetően is példát jelent. Az HEH, a Csehszlovák-, Román-, Bulgár-, Lengyel- és az Albán Népköz­­társaság értékes kezdeményezést mutat­hat már fel ezen a téren. A felsőfokú mezőgazdasági oktatási reformost fő­­kérdései a következők: a főiskolai tanulmányokat megelőző fizikai munkában töltött előgyakorlatok, valamint a ta­nulmányi idő alatt végzett sokirányú alapszó és szakgyakorlatok. Juni kor F Sick. Iánk gyakorlati iktatá­si kérdéseit tárgyaljuk, figyelmünket mi is ezekr­e főkérdésekre irányítjuk. faised­im ■életébő::.. ,■ NA !'...—/ A' A 1 r. v.j »e’i 1 lliü A H •Mii ill //'; L- * yí :rl| • r r %i (• v"- ‘ • I i-ÍV 1 l.. AJ fej E itiA j >,'rU ; ' \ Ö\ ,' ■! l\ \ tv i Á y. \ ]\ ■ ___i i A gyakorlati oktatás kérdései Főiskolánkon.

Next