Kertészhiradó 1. (1959)

1959 / 1. szám

Mi g Icell állapítani,­ hogy a szük­ségsz rü füjX • 5 di tí 1 *. • ti(*»lOet­­tebe 11 az egyetemi rof. ri.i'v t /j.9ál.// •.ÜVftő idő­szakian azc\í t t/M S Q.t.»Inv.hala mind el­méleti, mind rí*»h y VI 1kezd, sá hun s, kát fej’­őduT.t: * nn\ v 'Tfü’dkövek­ uj tana­zékok ogóea r *'A ez.árvízé se ÓfJ UjJászé V'TO', . . . ! í •1 \i e i.lót szúrt na­gy-"»ranya 1.ovn­éra, Iti-■mgezdasrgok kísérleti ti’Jf , t"T . ?io • én feldol­gi­zó üzeme Fői «v*‡‹ ‘ 1v0-" V' -ló ko.'i Kré­iósn; rövin r' füg'". -.J. .i.. .ív *.• j i)0 ff V V Vi , VJ ‘ ■rinti kt»; tás ’c lem.„m­­a tud.'H • mái:gr.a kuaat oftf'r..':'. `* 0 anyagi fel­tfVt'Uóinak aövülf'­ílxut lor no nian túléri­­kölni fo 13. edéoünioutv A szón .’.un­ziiv s ,epite­au nője felfíiutMihea kép*. .«.-t úgy/mis ozuk­­».•. eredmény'’de csak részbenskieló­r gileok0 7.a .0 megállapít, s oisőt­órban gyaks?r?.atl *.leto­tfoltukTV. /Ül, a'rtily­u mai. órarpr.dban megszu­br.tt kun tűk kö­zött és addigi rend szűrében., valamint tangazd­asága tnie­­­uloni­» gr áll« py. tát te­ki­ntve csak k­rl­atoa 1.1' lehetősngokat nyújtott a fejlődésre. Ennek a tény­­nek a jelentőségét iomnity fal Főlük',.— ránk pártszor­rozata akkor, amikor ja­vaslatára a Főrek.la igazgatója szé­leskörű 1 íz .vt teágot szervizett a gyakor­lati o ktatás kérdé­se I n ik tanulmány­ozá­­sára és javaslat késztés érte. Ez a Bizottság dtebb hónapi munkával feltárta a gyakorlato 0.t tvr-xak. crad~ m ’" 'yej t ^rámute /oV1 f h: • tr g-krsi é s résziéteo java sx-'.'t.it, ‘szi te ti. a ké­rdé­suk gyökei a 3. rir gol..: r ára. amit a­­ főiskolai Tanácsüló ..o el­­­e,.‘je­sztett A javaslat a követre, z-'' lé- kérdésüket tartalmazha r !•/ a foisk t_ayj/l?gáj:v9kat_ /•.— előző egyevug­­yakorlatok^ A Bizott­ságnak az a javaslata, hogy a folyóték­ra jeelentke­zőktől, ne addig­ érvény­ben lévő feltétekeken túl; követeljük meg az­ üzemi gyakorlatot. Az előzetes, üze­mi gyakorlat altornativái■, ügyéves szervezeti* gyakorlat a Főiskola tangaz­daságaiban vagy a Fá’.i r.b­.ala .által kivá­lasztott üzemben. Másik tomnája kétéves, bármely szociálist« kurta szó­ti üzemben fizikai munkában töltött igaz­­t tevé­kenység* Tégül a harmadik: kertészbe­­gedi Hévéi megsze­rzést’ az érettségi bizonyítvány mellett.* 2. / A fői ..? jl.A. ».nai Igától., nyári gyakorlottal . J- luulogí t.nnmunotünk nu.n­­., szí leb. t.iv. ogyan. a faiskolai, z­ölds(5(£*'■• rme­szt. r i. gyi­mö­­­c nto­rmesz~ tési, • sző’l­őtermefizté­si és mezőgazdasá­­gi munkáknak a nyári időszakban való tanulm­­ányozv . begyak­rlását. A 71- 7.Ittvágnak az 1. jaynsk­itu, hagy a II. évf .ly..iri auj-no/guijs 1-31., a IXI.évfe­­lyarn pe­dig juliu­s i—JI* vegyem részt a gyakoriét.'. tton .olymódon­, hogy « hallgatóságnak nyár.*. korú suti lehe­tő­séget is azt tartsunk gyek­rlati ide­jük alatt i 3. / 1 ^tantár^gi _ gyak­rla­tok te­ki­n­tetűkön a 13.lZ Jtsag azt javaso­lja. !7 gy erre a célra órarendi j­ag he­tűn­ként és, évfoly’jMonk­ánfc egy-egy egész délutánt kell felszabadítani, így le­hetőség nyílik tazigazd­aságaink rend­szerű 0 fvilgureo­­sére és att idősze­rű anyag a­­ különböző tantárgyi gya­korlatok lefolyt­atásár­a, .1»/ Az_y,.évfflye­ l .y3'hcnan . 0 üzemi gyakorlatát, a Bizottság igen nagy fonti s­­ogúnak tartja Véle­ménye sze­rint a gyakorlat rendeltetésű, hogy a hallgatók üzemi szemléletét elmélyít­se és előkészítse a hallgatókat szo­cialista üzem­ek vezetésére­ irányítá­sára . Az v..évfolyam üzemi gyakorlatá­nak célszerű fel­használ­ás,át a Bi­­z­­tság vélá­irénya szerint feátráltat­­ja, h­gy a h­­ligátok egyidejűleg dip­ .-m­ator, v-kénzités kötelező jelle­gét meg kell .110 szüntetni /esetleg csak fakultatívv fenntartani/, vi­szont államvi­zsga­ bevezetését java­solja. A­ kihelyezéseknél nem elsősor­ban az uz­ ári, h­.n. m az üzem­veze­tő ál­la*­lma s­tS.gift ’.• 11 fi'gyel­t fiába venni, azzal a its.gft..j%in,2'csal, h' gy kevésbe jó üzemben kitöröl főkert­ész mellett töl,bet l­'Jiet tunal«il, mint bármely kiváló üzemi' n ' gyenge­bb képességű ve­­zetőt­ől, 3. A cz.ik'körök tekinteté­ben. a Bi­zot­tságnak az ' jövel­-.ta, hogy ezt kötelező ssakr.zai rnú.ritúrad kuli fej­­lesszeni így mi­nden hall­gr.tónak úgy szokszoraináriurá *e tort. znia kell. A szakkiört foglal’.c zás k számára heten­ként legalábo egy' fél ti­p biztosítan­dó­. A szakköri f glnlk- sás­król készít­­­senek a hallóit­ók dolgos/* t. t, ezt a

Next