Kertészmérnök 6. (1964)

1964 / 13. szám (1. szám)

- 1 -Ú­JÉVRE t Ú1­­ esztendő küszöbén állunk. Az évek hosszú sorának egy-egy forduló­pontján megállunk néhány percre, mert úgy érezzük, hogy ez a számvetés ideje.Egy pil­­­­­­lantást vetünk arra az idő­szakra, amely teg­nap még ma volt, s ma már múlttá lett és máris a jövő felé fordítjuk tekintetünket­ igyekszünk feltárni, előrelátni titkait.­­Mérlegre tesszük az elmúlt esztendő esemé­nyeit, szándékainkat, amiket terveztünk és a munkát, amit végeztünk, hogy új remények­kel, elhatározásokkal induljunk a jövő felé. Főiskolánk életéről is el kell végeznünk ezt a számvetést. Mérlegre kell tennünk, mit hozott 1963­, a a szüntelen fejlesztésre irá­nyuló törekvéseink mily mértékben vezettek eredményre. Azt láthatjuk, hogy sokunk sok fáradozásának megvan a gyümölcse. Előreha­ladtunk a fejlődés vonalán s ha ennek min­den mozzanatát nem is lehet mennyiségileg kifejezni, álljon itt néhány jellemző szám az elmúlt évről. Felvett nappali hallgatók számai 1963/1964. 1962/1963. 166 156 Levelező hallgatók létszámai 1964.1. 1963.11. 1962.1. kb. 486 464 357 Tanulmányi eredmények 1963.VI. 1962.VI. főiskolai átlag 3,35 3,17 Költségvetési teljesítés 1963-ban 111 %. Költségvetési előirányzat többlete 1964-ben 1963-hoz képest + 2,114.poo Ft. 195*. 1963. Beruházási keret loo % 357 % Költségvetési főösszeg loo % 258 % 1963-ban Külföldiek fogadásai oktató 56 hallgató 46 Külföldön Járti dolgozó 21 hallgató 46 Kormány kitüntetést kapott 3 dolgozónk. Miniszteri kitüntetést kapott 11 dolgozónk. Jutalomban részesült 288 fő. Kiadott jutalom összege 285­ 686 Ft. A ''Kertészmérnök*' fejlődése példányszámban l.loo 656 Mindez növekedést tanúsít. De miként az élőlények, úgy az emberi társadalom szerve­zeteinek körében is a fejlődést a differen­ciálódás jelenti, s e tekintetben Főiskolánk a letűnt évben nagyot lépett előre. Az elmúlt évnek számunkra különösen kiemelkedő esemé­nye volt a jubileumi ünnepség, amelyet ker­tészeti szakoktatásunk b­ő éves fordulóján Főiskolánk rendezett széleskörű nemzetközi részvétellel. Az itt elhangzottakból s a gazdag doku­mentumanyagot bemutató kiállításon világo­san felismerhettük eddigi fejlődésünk jelen­tős állomásait . Így értékelhettük a fejlő­désnek azt az új és magasabb lépcsőfokot is, amit az elmúlt év hozott, a szakosított képzés bevezetését, a termelési és a kerté­pítészeti szak tantervi szétválasztását. Most már a jövőre irányuló gondolataink keltenek reményt arra, hogy a sok éves törzs­nek ez az új hajtása egész szakterületünkre kiterjedő további fejlődés kiinduló pontja lesz. A Főiskola számára ez egyelőre még csak új lehetőség, csakúgy, mint a termelést szolgáló kutatómunka új szervezeti kerete az 1963-ban életre hívott "költségvetési üzem". Mindkettőt Főiskolánk dolgozóinak kell len­dületes munkatartalommal megtölteni, hallga-­ tóinak kell odaadó szorgalommal a végső cél beteljesítéséhez segíteni, hogy a szocializ­mus építéséhez népgazdaságunk megkapja azo­­­­kat a magas szinten képzett kertészeti szak­embereket, akik majd maguk is képesek lesznek az eljövendő hosszú évek sorén át szakterüle­tünket ismét- és ismét a fejlődésnek magasabb lépcsőfokaira emelni. A feltételek erre meg­vannak. Főiskolánk központjának nagyarányú­­kiépítésére a műszaki tervezés folyamatban van s dolgozóink és hallgatóink szorgalmas munkáján múlik majd, hogy a sokmilliós költ­ségek, amiket kormányzatunk Főiskolánk fej­lesztésére fordít, maximális mértékben lesz-e gyümölcsöző egész népünk javára. ( Lelkesítő feladat ez, s mnihez az új esz­tendő adjon friss erőt. Dr.Ormos Imre egyetemi tanár, rektorhelyettes. 1963. 1962. Egyetemi doktori cselekmény­re készültek 26 le

Next