Kisalföld, 2004. szeptember (59. évfolyam, 204-229. szám)
2004-09-01 / 204. szám
MA: Légyott Ára 82 Ft - Előfizetve 55 Ft A CSALÁD NAPILAPJA www.kisalfold.hu LIX./204. szám 2004. szeptember 1., szerda UNITED-KONCERT a hűség városában: részletek a Légyott mellékletben A United valószínűleg felkapottabb, amióta a frontember, Pély Barnabás ismertebb lett a Megasztár zsűrijéből. 1011 Olimpikonok alakásait gyűjti A győri Murányi Károly katalogizálva gyűjti büszkeségeink aláírásait, és olykor kiállítást is rendez belőlük. 6. oldal NyME: A két kar jövőjéről a minisztérium döntött, de nem tudni, miképp Pénz nélkül lazul a kötelék Az Oktatási Minisztérium mára kidolgozta a nyugat-magyarországi felsőoktatás újabb integrációs modelljét: ki tart a győri, ki a soproni egyetemmel. A részletek még nem ismertek. Eközben a karok a fojtogató pénzügyi nehézségek és a fogyatkozó hallgatók okán a túlélésre játszanak. Magyar Bálint oktatási miniszter múlt héten a Kisalföldnek adott interjújában (Magyar miniszter maradna — Kisalföld, 2004. augusztus 27.) felkavarta az integráció állóvizét. Eszerint: az integráció kényszere elől nem lehet kitérni, csak így lehetséges, hogy a régió tőkeerős, versenyképes felsőoktatási intézménnyel rendelkezzen. Elaprózott intézményrendszerrel nem lehet azokhoz a lehetőségekhez jutni, mint amit például a tandíjas hallgatók, a költségtérítéses képzések, a külföldi egyetemisták jelenthetnek. A Nyugat-Magyarországi Egyetem (NyME) esetében a jelenleginél szélesebb integrációnak kellene létrejönnie. Folytatás a 3. oldalon. FOTÓ: BERTLEFF ANDRÁS MOSONMAGYARÓVÁR: A patinás egyetemi agrárkar hivatalosan nem közli álláspontját a Széchenyi-egyetemmel kapcsolatban. Halászi: Az elkerülő úttal elvágnák a települést a külvilágtól Az aláírók nem akarnak zsákfalut Aláírásgyűjtésbe kezdtek Halászin, hogy így is tiltakozzanak a Mosoni-Duna-hídjuk jelenlegi helyének megváltoztatása ellen. Az elkerülő útszakasz megépítésével szerintük kikapcsolnák a települést a tömegközlekedésből és a turistaforgalomból. „Alulírottak abban az esetben támogatjuk a Halászit elkerülő útszakasz megépítését, amenynyiben az építkezés megkezdése előtt a jelenlegi híd helyén autóbusz-, személygépkocsi- és gyalogos-kerékpáros forgalom számára alkalmas híd épül. Kérjük a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumot, hogy a lakosság akaratát figyelembe véve a jelenlegi híd helyén építsen új hidat” — ezek a mondatok állnak azon a több tucat aláíróíven, amik néhány napja kézről kézre járnak Halászin. Lapunkban is több alkalommal hírt adtunk már róla: közel tizenkét éve egy rönkszállító teherautó leszakította a halászi hidat. A helyére beállított egysávos szerkezetet ideiglenesnek szánták, ám a tervek elkészülte ellenére azóta sem jutott pénz másikra. A megyei közútkezelő szerint mára olyan rossz lett a műtárgy állapota, hogy legkésőbb két év múlva le kell zárni. A jelenlegi híd helyén azonban a szaktárca nem finanszírozza egy új átkelő építését, hanem a Halászit elkerülő útszakasz részeként egy másik nyomvonalon kívánják az új Mosoni-Duna-hidat megépíteni. Folytatás a 7. oldalon. FOTÓ MÉHES ÁKOS PETÍCIÓ: A halásziak nem akarnak máshol átkelni a Mosoni-Dunán, nekik jó a jelenlegi híd helye. •A*S.A* A.S.A. Kisalföld Kft (korábban A.S.A.-Kertics Kft Konténeres hulladékszállító KUDARC az ötödik hely Közepesnek értékeli a kézilabdacsapatok szereplését Vanyus Attila, az MKSZ elnöke, IV. oldal Húszmilliós keret A korábbi évekből megmaradt pénzzel együtt összesen csaknem 20 millió forintos saját kerettel rendelkeznek idén a győri képviselők és városvezetők. Van, akinek már egy forintja sincs, míg mások még szinte semmit sem költöttek. A győri önkormányzati képviselők hosszú évek óta saját pénzkerettel rendelkeznek, amelyet a mindenkori költségvetés biztosít számukra. Ebben az évben ez - hasonlóan a tavalyihoz - fejenként 225 ezer forintot tesz ki. Németh Lászlótól és Pápai Gábortól a városháza pénzügyi irodájának munkatársaitól megtudtuk, hogy a városatyák az összeg felét költhetik el saját belátásuk szerint, a másik feléhez a közgyűlés engedélye szükséges. Folytatás a 6. oldalon. 500.000 FORINT , HULL AZ ÖLÉBE ' ÚJ SUZUKI VÁSÁRLÁSNÁL!* 8 A KEZDŐ RÉSZLETET, A VÉTELÁR 15 AKÁR 500.000 FT-OT MI ÁLLUNK *Kedvezményünk Wagon R+, Ignis és Alto modellekre vonat * WAGON R+1.0 CL VÁSÁRLÁSNÁL TÖRLESZTÉSE KÉSZPÉNZ BEFIZETÉSE NÉLKÜL, CSAK 20.886 FT