Köznevelés, 1982 (38. évfolyam, 1-44. szám)

A MŰVELŐDÉSI MINISZTÉRIUM OKTATÁSPOLITIKAI HETILAPJA KÖZNEVELÉS XXXVIII. ÉVFOLYAM 1982 CIKKEK, RIPORTOK, TANULMÁNYOK ABKAROWTS Endre: A krimi és a magyartanítás — — — — 7/5 AGGOD Péterné: Papírból áll a világ — — — — — — — 14/8 ÁGOSTON György: A középiskola egységesítési kísérletének tapasztalatai (I—II.) — — — — — — — — — — 10/6, 11/6 AMBRUSNÉ SZÁLAI Katalin: Az igazi hajtóerő — — — — 14/6 AMJCZINÉ BÍRÓ Zsuzsa: Moszkvai Iskolalátogatás — — — — 18/12 ANCSEL Éva: Az értékek változása és az ifjúság — — — — 35/6 ANDOR György: A tanórán kívül — egyénre szabottan — — 32/15 APPEL György: Arc nélküli iskolák — — — — — — — — 1/10 ARATÓ Endréné: A kisiskolások találkozása a rendőr munká­jával a környezetismeret tantárgyban — — — — — — 26/15 ASZTALOS Józsefnél Az óvónők gondjairól — — — — — — 13/6 BABICZ István: Régi és mai rossz gyerekek — — — — — 3/7 BÁCSKAI István: Ha belső szükségből dolgozunk — — — — 12/10 BALÁZS Mihály: „Az volt ám a tanári kar!” — — — — — 33/17 ------- Iskolaügyünk nyolc évszázada — — — — — — — — 10/9 --------Az OPKM a továbbképzés szolgálatában — — — — — 36/15 BALÁZS Sándor: Száz levél — — — — — — — — — — 14/8 BALÁZSNÉ MÉHES Vera: Elsősök, bevonulni! — — ——— 16/24 BÁLINT László: A zalai felügyeleti rendszer egy évtizede — — 12/5 BALOG Géza: Ne engedjük el a kezüket! — — — — — — 22/10 BÁNFALVI József: Mint tél idején, ha deresek a fák — — — 10/5 BANÓ István: Az OPI válasza (Az új latin tantervről c. cikkre) 1/15 BANYAI János: Kik üdülhetnek a vajtai vagy a kőszegi gyer­mekszanatóriumiban? — — — — — — — — — — 8/24 BAHACS Dénes: A francia iskola közelről — — — — — — 13/10 --------Szülő és iskola Franciaországban — — — — — — — 29/13 BARÁZ Miklós: A túlterhelés gyökerei — — — — — — — 16/23 BARTÓK János: Ma már senkié és mindenkié. A népzene jövő­je az általános oktatásban — — — — — — — — — 2/8 BAUER Nándorné: Vélt és valódi akadályok idegennyelv-okta­tásunkban — — — — — — — — — — — — — — 6/10 BAUHOFFER József: Jobb szervezettséggel — — — — — — 20/11 --------A Mohácsvidéki Tanítóegylet történetéből — — — — — 3878 BÉKE György: 425 éves kollégium Kolozsvárott — — — — 32/8 BENKŐ Loránd: Való­ban ilyen lenne az egyetem? Válasz Ga­rami László cikkére — — — — — — — — — — — 25/18 SERÉNYI Zsuzsanna Ágnes: Tanulmányi kirándulás Kultóra — 44/8 BERNÁTH Attila: Miről álmodik a pedagógus? — — — — — 22/10 --------Az osztályfőnöki óra — — — — — — — — — — — 4/15 BIHARI Gyuláné: Hogyan fogjunk egeret? — — — — — — 11/16 --------Kodály szellemében — — — — — — — — — — — 28/7 --------Megy a sok terv vándorútra — — — — — — — — — 16/24 --------Rögtönzés — — — — — — — — — — — — — — 23/16 BIHARY Zsoltné: Hatni szeretnénk — — — — — — — — 12/12 --------Pótlék vagy időkedvezmény? — — — — — — — — — 9/10 BOGDAN, Ivan: Az új matematikai tantervek tapasztalatai (Csehszlovákia) — — — — — — — — — — — — — 9/11 BORECZKY Ágnes: Kik lesznek pedagógusok? — — — — — 36/6 BORSOS Árpád: „A vezetőknek nem érdekük a teljes körű bérfelhasználás” — — — — — — — — — — — — 27/8 BREUER Györgynél Magnetofon a matematikaórán — — — — 29/30 BUGYI Balázs: Százéves az iskolai egészségtan-oktatás — — 8/24 BUZAS László: Nagy László didaktikai felfogása — — — — 30/6 CSABAY Károly: Külföldi szakmódszertani folyóiratok az Or­szágos Pedagógiai Könyvtár és Múzeumban — — — — 44/15 CS­AKVÁRI József: A mindennapok esztétikai élményének helye a fakultatív irodalomtanításban — — — — — — — — 3/22 CSAUSZ Vilmos: Jó az öt nap — — — — — — — — — 10/10 CSÉCSEI Béla: Vállalkozhatunk-e? — — — — — — — — 21/5 CSEPELI György: Értékek, normák — — — — — — — — 5/5 CSERHÁTI Márta: Néprajz az általános iskolában — — — — 27/9 CSONTOS Magda: Beszélő térképek — — — — — — — — 6/5 --------Hó és kiáltvány — — — — — — — — — — — — 2/7 --------Iskolabővítések Zalaegerszegen — — — — — — — — 31/3 --------Ketten a megállóban — — — — — — — — — — 5/16 --------Köznevelés — szobafogságban — — — — — — — — 8/31 --------A kutya az kutya — — — — — — — — — — — — 36/16 --------Legalább látják — — — — — — — — — — — — 25/32 --------Májusi óra — — — — — —— — — — — — — — 18 A --------Mi történhet meg egy Bánk bán előadáson? — — — — *4/8 --------Mindent meg lehet magyarázni... — — — — — — — 29/5 --------Mit vallat engem? — — — — — — — — — — — 38 /7 --------Nyolcszor hat az hatszor nyolc — — — — — — — — 35/16 -------Nyugdíjazás és bérmaradvány — — — — — — — — 18/16 -------Ugyanúgy tanulják — — — — — — — — — — — 33/5 ------Vállalkozások — — — — — — — — — — — — — 15/16 (CSONTOS Magda), ÚJVÁRI Márton: Kádermozgás — — — 29/32 -------Megtervezték — — — — — — — — — — — — — 43/16 CSONTOS Magda—MAGYARI Imre, D.: Időt és bizalmat kérünk a nyugodt tanításhoz. Csongrád megye — Buda­pest — — 9/3 CSONTOS Tibor: Legyen-e „tantárgy” az újságolvasás? — — 23/7 CSULAK Mihály: Igen — szólt a harang — — — — — — 14/5 -------Magyar gazdaasszony: Köznép és serdülő leánykák hasz­nálatára — — — — — — — — — — — — — — — 6/8 -------Mi lóg Zelma nyakában? — — — — — — — — — — 8/23 -------Nemzetközi tanácskozás az olvasó gyermekért — — — — 7/11 DARÓCZY Sándor: Értékorientációs nevelés — — — — — — 3/19 DEME László: Anyanyelv és nevelés — — _____ — 29/3 DÉNES Magda (1908—1981) — — — — — — — — — — — 7/4 DOBINÉ MONUS Erzsébet: Bejegyzések — — — — — — — 32/5 ------Egészségnevelés —­­ — — — — — — — — — 24/5 ------Az elnök is vizsgázik — — — — — — — — — — — 37/7 -------A magatartás szépsége — — — — — — — — — — 13/5 ------Okos Berci — — — — — — — — — — — — — — 2/16 ------Pedagógiai hajlékonyság — — — — — — — — — — 44/5 ------Vadászszenvedély — — — — — — — — — — — — 14/16 DO­BYNÉ BERENCSI Margit: Nyelvművelő faliújság — — — 9/15 DÓKA Klára: Szakköri foglalkozás a fővárosi levéltárban — — 2/15 (DONÁT Róbert): Bukás és válás — — — — — — — — 35/10 EGRI Sándor: Szerettem főiskolára járni — — — — — — — 10/7 Elhunyt Jóború Magda — — — — — — — — — — — — 14/6 ENGLONER Gyuláné—NY­ITR­AI Tamás: Tananyagtervezés és tanítás témaegységekben. Magyar nyelv és irodalom, 7. osztály — — — — — — — — — — — — — — — 27/15 FABIAN Gyuláné: Annotált bibliográfia a gimnáziumi fakultatív oktatáshoz — — — — — — — — — — — — — — 12/30 FALUS Tamásné: Állásfoglalás az általános, a közép- és a ze­neiskolák hatékonyabb együttműködéséről — — — — — 28/15 FARAGÓ László: Hogyan taníthatunk összevont osztályokban? 12/27 FARKAS László: Szakfelügyelet az összevont osztályokban — 5/15 FARKAS Lászlónál A szerelő — — — — — — — —— — 6/9 FAZEKAS Attiláné—SÁNDOR László: Választhatóság a táborban 12/25 FAZEKAS György: Biológiatanítás a gimnáziumban — — — 3/24 ------Maximalizmus biológiában — — — — — — — — — 23/15 FEHÉR Csaba: Nem szólnak rájuk — — — — — — — — 42/32 FEHÉR István: Mi fért bele az első hónapba? — — — — — 36/12 FEKETE János: Korszerű technika tankönyv — — — — — 18/15 FEKETE József: Pedagógiai pszichológia — — — — — — — 21/28 FÉNYES Zoltánná: Hollandiai kirándulás — — — — — — — 24/10 -------A vesztes a gyerek — — — — — — — — — — — 7/5 (FLAMM János): Az első év — — — — — — — — — — 30/8 FODOR Andorné: Az üzem és az iskola a népművelő szemével 17/9 FÓNAY Tibor: Kiegészítés egy KNEB-vizsgálathoz — — — — 18/4 ------Kiskapus történetek — — — — — — — — — — — 42/14 -------Legszebb diadalait a tanári katedrán aratta. Emlékezés Pauler Tivadarra — egy elbontott ház ürügyén — — — 16/21 FORRAI Ferenc—HORVÁTH Károly—PAPP Zoltán: Az általános iskola és a szakképzés — — — — — — — — — — 38/17 FORR­AI Katalin: Ülhet-e nyuszi a fűben? — — — — — — 14­5 FORSTNER Cecília: A gyermeki személyiség fejlesztése a kö­zösségben — — ----- — — — — — — — — — — — 15/15 ------Osztályfőnök vagyok — — — — — — — — — — — 23/11 FÖLDI Jenő: Az új dokumentumok bevezetésének kezdeti ta­pasztalatai és a további feladatok — — — — — — — 38/19 FÖLDIÁK Endréné: Milyen mélyre ástunk Esztergomban? — 41/6 FRISS Péter: Megújult programmal — — — — — — — — 32/7 FÜLÖP Károly: Kezdetek és távlatok az általános iskolai orosz­tanításban — — — — — — — — — — — — — — 29/19 GÁBOR István: Könyvek — — — — — — — — — — — 2/1111 ------Szombat — — — — — — — — — — — — — — 12/7 -------Tapintat — — — — — — — — — — — — — — — 05/9 GADÓ György: Kisebbségi nyelvoktatás — — — — — — — 41/11 GÁL Józsefné: Diákok a szülői értekezleten — — — — — 25/24 GÁL Róza: Orosztanítás a szakközépiskolában — — — — — 3/25 GARAMI László: Ahol minden többszörösen hasznosul. Látoga­tás a dobszai nevelési központban — — — — — — — 4/3 ------Falun a legnehezebb. Miért és merre vándorolnak a peda­gógusok? — — — — — — — — — — — — — — 0/3 -------Valóban ilyenek lennének a diákok? — — — — — — 25/15 GASPÁRNÉ ZAUNER Éva: A pedagógus megújulása — — — 28/5 Tartalomjegyzék SZERKESZTŐ BIZOTTSÁG Dr. Hanga Mária (a szerkesztő bizottság elnöke), Balázs Mihály, Gáspár László, Gazsó Ferenc, Grezsa Ferenc, Horváth Márton, Kemenes Ernő, Kocsis József, Komoróczki Sándorné, Kormos Sándor, Kovács Lajos, Lázár István, Loránd Ferenc, Pataki Ferenc, Petró András, Schvób Péter, Szarka József, Szűcs Istvánné, Takács László, Tiba Imréné, Váczi István A SZERKESZTŐSÉG MUNKATÁRSAI Tóth László (főszerkesztő), Vati Papp Ferenc (főszerkesztő-helyettes), P. Kovács Imre (olvasószerkesztő), Szoboszlay Béla (tördelőszerkesztő), Csontos Magda (rovatvezető), Győri György (rovatvezető), D. Magyari Imre, Novák Gábor, Rácz-Székely Győző, Tibor Klára

Next