Paedagogiai encyclopaedia - Verédy Károly (Töredék, 1886)

E - Egyptomi nevelés - Egységes nevelés, tanitás

bD “ K Olaszország 21 Oroszország9 Osztrákbiro­dalom7 Spanyolhon 10 Bologna 1119. Cagliari 1606. 1764. Oamerino. Catanea 1445.Ferrara 1391. Genua 1569. Macerata 1548 ; újabban 1824. Messina 1875. Modena 1683. Nápoly 1224. Padua 1222. Palermo 1447. Parma, Pavia 1361. Perugia 1307. Pisa, Roma 1224. Sassari 1620. Siena 1321. Turin 1464. Urbino 1589. Charkow 1804. Dorpat 1632. Helsingfors 1827. Kazan 1804. Kiev 1833.Moszkva 1755. Odes­sa 1865. Pétervár 1819. Varsó 1816. Bécs 1365. Csernowitz 1875. Graz 1586. Innsbruck 1673. Krakkó 1364. Lemberg 1784. Prága 1348. Portugália1 Coimbra 1291. Barcelona 1430. Granada 1526. Madrid 1836. Oviedo 1580. Salamanca 1230. Sant­iago d­i Compostella 1532. Saragossa 1474. Sevil­­­­a 1504. Valencia 1410. Valla­dolid 1346. A szórt nyomá­snak első rendűek összes karokkal, a többiek csak másod­­­rendűek. Svédország és Norvégia. Christiania 1811 Lund 1668. Upsala 1477. Irodalom : Panier. A budapesti m. kir. tudományos egyetem tör­ténete. — Kleicner Alajos: Egyptomi nevelés. (L. Afrika). Egységes nevelés, tanítás. (Egyöntetű eljárás). Ha a nevelés minden intézkedései annak legfőbb czéljára vonatkoznak, ha rendszabályai egymással oly szoros összefüggésben vannak, mint a lánc­szemek , akkor eljárásában egység uralkodik. Ez pedig megkö­veteli, hogy a nevelés czélja változtatásoknak kitéve ne legyen, eléré­sének eszközei egymást kölcsönösen támogassák és alkalmazásuk a nevelő vagy a nevelésre befolyó személyek által közös megállapodás folytán történjék. Az eszközök megállapítása és alkalmazásuk módja, minden tervszerű eljárásnál a kitűzött czéltól függ. E végre első­sor­ban a nevelésnél is az általa elérendő czél állapítandó meg, mert ha a nevelésre befolyást gyakorló személyek véleményei e tekintetben elté­rők, akkor egyesek a testi erők fejlesztésére, mások a lelki tehetségek kiművelésére vagy az erkölcsi érzelmek meghonosítására fognak tőre- Birodalom vagy ország neve A4%vS e3 2 £ Q­ -Ci Egyetemi székhelyek meg­nevezése Észrevétel* A prágai 1882. né­metre és csehre osz­tatott. A szétszórt betűs helyek egyetemek 6 karral , a többiek 4 vagy 5 karral (facili­tates). . • 7 1 / 148 %ypthiui nevelés Egységes nevelés,

Next