MHSZ Vezetők Lapja, 1969 (16. évfolyam, 1-12. szám)

1969-01-01 / 1. szám

XVI. ÉVFOLYAM, 1. SZÁM Réti Antal főtitkárhelyettes: Az új esztendő küszöbén ismét lezárult egy feladatokban bővelkedő év. Ilyenkor mindenütt számot vetnek az emberek, mit is tettek, miben értek el maradandó eredményeket, milyen fogyatékosságok kerültek felszínre a munkavégzés során és meghatároz­zák a hibák kijavításának módját. Önmagában azonban passzív cselekedet volna csak a múlt elemzése, ha nem tekintenénk előre, nem szőnénk terveket, ame­lyek biztosítják a további előrehaladást. A Magyar Honvédelmi Szövetség életében is jelentős időszak volt az ezer­­kilencszázhatvannyolcas év. Ebben az évben raktuk le az átalakított szövetség alapjait, hoztuk létre a társadalmi bázist képező klubokat és az alsófokú vezető szerveket, rendeztük ezek sorait. Jelentős erőfeszítést igényelt — valamennyi szin­ten — a párt- és kormányhatározat egységes értelmezésének biztosítása, az új­­, eddigieknél nagyobb feladatok megértetése és eközben a honvédelmi nevelés, az elő- és utóképzés számszerű és minőségi végrehajtása. Egy év távlatából el lehet mondani, hogy az MHSZ szervei és a klubok többsége eredményesen oldotta meg a célkitűzéseket. Rendelkezünk mindazon alapvető okmánnyal, melyek az irányításhoz, a gyakorlati munka végzéséhez szükségesek. Kinevezték az egyszemélyi felelős vezetőket, minden szinten meg­alakultak a tanácsadó testületek és ezek megkezdték működésüket. A klubok megtartották az ideiglenes működési szabályzatban előírt közgyűléseket, meg­választották a klubtanácsokat. Erőfeszítéseket tettek szerveink, hogy az új fel­adat, az iskolai „Honvédelmi ismeretek” oktatás időben beindulhasson. Szoros együttműködést alakítottak ki az e munkában érdekelt állami és társadalmi szervekkel, erejükhöz mérten segítették a pedagógusok felkészítését, az iskolai honvédelmi felelősök kiválasztását, egyes témákhoz előadókat biztosítottak és több helyen lövészetvezetői tanfolyamot szerveztek tanítók, tanárok részére, hogy a lövészeti foglalkozások vezetése távlataiban az oktatási intézményen belül legyen megoldható. Az MHSZ-szervek többsége felkészült a gyakorlati foglalkozások megtartására, biztosították a szükséges anyagokat, eszközöket. Mindezek ellenére e jelentős feladat végrehajtása érdekében, még csak a kez­deti lépéseket tettük meg, ezirányú munkánkat az útkeresés jellemezte. A leg­jobban érintett lövész és tartalékos klubok bekapcsolása az iskolai honvédelmi ismeret oktatásba csak néhány helyen oldódott meg. Jelentősebb lemaradás je­lenleg a felsőoktatási intézmények vonatkozásában van. Ezeknél az iskolatípu­soknál, az oktatás megoldásának sokfélesége nehezíti a végrehajtást és az MHSZ 1909. JANUÁR.

Next