Kalauz - A közmiveltség és irodalom terén, 1864 (2. évfolyam 12-24., 1-6. szám)

Tartalom

Értekezések. Irányeszmék R. Sz.................................................... . . . 1. Renan, renanismus, renanisták.............................. . . 2. A philosophia gymnasiumainkon. R. S­z...............................3. A drámai nyelv. Zilahy K........................................ . . 9. Hegyi Gyula f..............................................................................17. Magyar tudományos Akadémia............................................18. Az összehasonlító nyelvtudomány. Kun P........................]9. Igénytelen vélemény a magy. tud. Akadémia jelen mun­kássága felől. I—VI. R. Sz. . 25, 33, 49, 57, 73, 89. A magyarországi műegylet legújabb kiállítása . . . 26. Thackeray W. M...........................................................................34. A német történetírók I, II.............................................. 41, 50. A gymnasiumok újjászervezése............................................42. Nyílt levél Ipolyi Arnold kanonok úrhoz. K­a­n­i­t­z Á. 43.­­ Bajza Jenő „Zách Felicián díjáról. Cserén­yi Imre. 52.­­ Gyermekdalok a magyar népnél. S­z­é­­ F.......................58. . Az erdélyi Muzeum-egylet. R. L..................................................62. Nyílt válasz­­. Kanítz A. urnák Ipolyi Arnold . 65.­­ Újra „a gymnasiumok újjászervezése.“ Veress . . 66. A jégeső képződéséről. Berecz Antal . . 74, 82, 90. A Nemzeti Színház drámai játékrendje. ..................................82.1 Ne csüggedjünk.........................................................................97 f Petőfi mint drámaíró. Z­á­­­n­o­k­i Sándor 97, 106, 115, 122- Nyílt levél a ,,Kalauz“ szerkesztőjéhez. A ,,K.“ egy olvasója................................................................................99.­ Az ausztriai egyetemek...................................................................99. A naiv éposz és Arany János.................................................105. A bölcsészet kérdése gymnasiumainkon. Klamarik János.........................................................................................107. A vígjáték eredete és történetéről. Toldy István. I. A görögöknél..............................................................113. II. A rómaiaknál..............................................................145. III. A keresztyéneknél általában........................................170. IV. Az olaszoknál...............................................................171 -V. A spanyoloknál...........................................................171. Gymnasiumaink érdekében. .........................................................116. Shakespeare William, Szépfaludy F­ere­ncz 121, 129- Egész kiterjedésében tanítsuk-e a philosophiát gymnasiu­­mainkban, vagy csak részben. Rummel Arnulf 130, 140, 148, 155. .­ Shakespeare mint vígjátékíró. .................................................137. Visszatekintés a bécsi magyar műkiállításra. —n. 138. 149. Még egy pár szó gymnasiumaink érdekében E­g e d i . 139. A terményrajz-tanárjelöltek gyakorlati elkészülése és a terménytárak czélszerű bővítése —...................................147. Zilahy Károly ...........................................................................153. Két nemzeti költő. I. II. Deák Farkas. . . 154. 162. Zilahy Károly koporsójánál. Tol­nay Laj­o­s . . . 161. A klassikai irodalom. S­z. Ö. F................................................163. Az irodalom és a nép I. II. III. R. S­z. . 170, 178, 185. Egészben tanítsuk-e gymnasiumainkban a philosophiát, vagy csak részben. Argalácsi................................172. Magyar tudomány a külföldi irodalomban..........................173. Tanrendszerünk módosításai. II. Dr. Lutter Nándor 178, 186. Az Akad. N.­Szótárhoz való jegyzetek. VIII. IX. . . 190. Hazai irodalom : Archaeologiai közlemények....................................................5. B. Pongrátz Emil : Gyöngyvirág. . . ... 4. 11. Corzan-Avendano Gábor : Az elemző mértan alapvonalai 6. Gyurits Antal : Vezérkönyv latin fordításokra magyarból 12. Nicolaus de Szontagh : Enumeratio plantarum phanero­gamicarum comitatus Arvensis. Kanitz Ákos . 20. Füssy Tamás : Latin verstan. Dávid István . . 21. Fábián Mihály : Kalauz földgömbök használatára . . 22. Alföldiek Segély­albuma. Szerk. Reviczky Sever és Zi­lahy Károly...............................................................................27. Dávid István és Kalmár József. Latin nyelvtan . . 28, 36. Báró Bodmaniczky Frigyes : Egyetlen könycsep. T. J. 21. Beck Károly : Mater dolorosa. Ford. Beck Hugo . B. X. 44. Czanyuga József : A közmondás nyelvtani alkalmazásban a latin nyelv elemi oktatásában.......................................45. Komnennovich Sándor : Algebra vagy betűszámtan. Corzán..........................................................................................45. K. Papp Miklós : Caraffa................................................................52. Lauka Gusztáv : Költemények. Kronos­z..........................52. Schiefner Gyula : Cornelius Nepos: K­u­n G­y..................53. Sólyom-Fekete Ferencz : Pandekták sommás átnézete. S­z­a­b­ó F.................................................. 53. Jósika Miklós : A szegény ember dolga csupa komédia. .............................................................................................................59. Rónay Jáczint : Fajkeletkezés. Kanitz A............................60. Gróf Széchenyi István politikai iskolája saját műveiből összeállítva. K................................................................................68. Hajnalka dalai. Censorius.....................................................69. Szemlér Mihály : Az elemi rajztan alapvonalai Cs. K. . 70. Dózsa Elek : Az erdélyhoni evangelico-reformátusok egyházi jogtana. B. 0................................................................75. Vachott Sándor­né : Két hazai történet leánygyermekek számára. Szabó J. . ..............................................................76. Balázs Frigyes: Ibolyabokor. Yhlot................... . . . 76-Jókai Mór : Politikai divatok. C­u­r­a­t­i­u­s........................83. Halmágyi Sándor : Elv és előítélet. Major B..................85-Kriesch János : A természetrajz vezérfonala. .. ... 87. Major Béla : A magány óráira. ................................................92. Alföldiek segély­albuma, szerk. Reviczky Sz. és Zilahy K. Deák Farkas.................................................................100. Arany János : Buda halála. Báú...............................................108. Pauler Tivadar : Büntető­jogtan. B. 0.....................................101. Roboz István : Egy porladó szív levelei. G­y.......................109. Kazinczy Gábor : Moliére vígjátékai. C­u­r­a­t­i­u­s. . . 118. Felsmann József : A német metrika alapvonalai. . . . 118. Molnár Aladár : A psychologia vázlata. Kun P. . . . 123. Gönczy Pál : Pestmegye és tájéka viránya. Kanitz Á. 124. Jósika Miklós : Sziklarózsa. Curatius................................132. Télfy János : A classica philologia encyclopaediája . . 134. Szokoly Victor : Arcisme. ..........................................................141-Várad segély album az alföldi szökülködők javára. F e 1-k é 1 ................................................................................................15°­Szabó Richard : Eredeti és fordított beszélyek. Cura­tius.................................................................................................6. TARTALOM

Next