Magyar Pszichológiai Szemle 53. (1997-1998)

1997-1998 / 1-4. szám

Tartalom A természet fizikai világképe, a gépek és a kognitív szemlélet Kampis György: A filozófia felfedezése a gépek világában............................................... 209 B. Szabó László: Determinizmus, szabad akarat, kvantummechanika........................... 225 Bazsó Fülöp: Logika, dinamika, neurodinamika............................................................. 233 Mezősi Gyula-Pólya Tamás: A modellezés határai: a szisztematikusság jelensége elmefilozófiai perspektívában......................................................................................... 243 A pszichológia visszatérő kérdései a kognitív szemlélet tükrében Séra László: Érzelem-és megismerési modellek............................................................. 261 Szokolszky Ágnes: A tudomány metamorfózisa és a kognitív tudomány: Posztkarteziánus alternatívák......................................................................................... 273 Berkics Mihály: Mennyit érnek a fogalmaink? Megoldási javaslat a tükör­problémára ...................................................................................................................... 295 Danczi Csaba László: Szinesztetikus világészlelés............................................................. 307 Mentális okozás, szimuláció és az emberi mentalitás magyarázata Aszalós Péter-Győri Miklós: A belső szimuláció mint az elme/agy egyik alap­funkciója: funkcionális és neurobiológiai hipotézisek................................................. 327 Darab Tamás: Szimulációelmélet és kognitív tudomány: tudományfilozófiai észrevételek....................................................................................................................... 347 Csibra Gergely-Gergely György: A mentális viselkedésmagyarázatok teleológiai gyökere: Egy fejlődéslélektani hipotézis....................................................................... 369 Kiss Szabolcs: A mentális terminusok jelentésváltozásának problémája a kognitív fejlődésben........................................................................................................................ 379 2

Next