Magyar Közlöny, 1970 (1-115. szám)

1970-06-30 / 53. szám

53. szám MAGYAR KÖZLÖNY 1970. június 30. —­­499 Közlekedési vállalatot jelölhetnek ki a másik Szer­ződő Félhez intézett írásos értesítésben. (2) A kijelölés kézhezvételekor a másik Szer­ződő Fél köteles indokolatlan késedelem nélkül, e cikk (3) és (4) bekezdésének rendelkezéseitől füg­gően, a kijelölt légiközlekedési vállalatnak a megfelelő üzemeltetési engedélyt megadni. (3) Az egyik Szerződő Fél légügyi hatósága, mielőtt az üzemeltetési engedélyt a másik Szer­ződő Fél kijelölt légiközlekedési vállalatának megadná, megkívánhatja a vállalattól annak ki­elégítő igazolását, hogy a) eleget tesz azokban a jogszabályokban és előírásokban meghatározott feltételeknek, amelye­ket a hatóság a légij­áratok üzemeltetésére rend­szeresen és ésszerűen alkalmaz, és b) tulajdonának túlnyomó része, valamint tény­leges ellenőrzése a másik Szerződő Félnek vagy jogi személyeinek kezében van. (4) A Szerződő Feleknek jogában áll visszatar­tani az üzemeltetési engedélyt, ha nem bizonyo­sodtak meg arról, hogy a másik Szerződő Fél ki­jelölt légiközlekedési vállalata megfelel a (3) be­kezdésben foglalt követelményeknek. 4. cikk (1) Mindkét Szerződő Fél fenntartja a jogot, hogy az üzemeltetési engedélyt visszavonja, vagy az Egyezmény 11. cikkében meghatározott jogok­nak a másik Szerződő Fél kijelölt légiközlekedési vállalata által való gyakorlását felfüggessze, illet­ve olyan feltételeket szabjon, amelyeket a jogok gyakorlásával kapcsolatban szükségesnek ítél, ha a­ kétsége támad affelől, hogy az említett vál­lalat tulajdonának túlnyomó többsége és tényle­ges ellenőrzése a vállalatot kijelölő Szerződő Fél­nek vagy jogi személyeinek kezében van-e, vagy b) az említett vállalat a jogokat nyújtó Szer­ződő Fél jogszabályait és előírásait nem tartja meg, vagy c) az említett vállalat egyéb módon nem telje­síti az ebben az Egyezményben előírt kötelezett­ségeit. (2) Az (1) bekezdésben körülírt jog gyakorlá­sára csak azután kerülhet sor, hogy az egyik Szer­ződő Fél ilyen szándékáról a másik Szerződő Fe­let értesítette és a Szerződő Felek légügyi ható­ságai közötti tanácskozás az említett értesítés kel­tétől számított negyvenöt (45) napon belül nem vezetett megegyezéshez. 5. cilds (1) A nemzetközi légiközlekedésben üzemelte­tett légijárműveknek a Szerződő Felek területére belépésére és onnan távozására, valamint a légi­járműveknek a Szerződő Felek területén üzemel­tetésére és kormányzására vonatkozó jogszabá­lyok és előírások a másik Szerződő Fél által kije­lölt légiközlekedési vállalat légij­árműveire is vo­natkoznak, amelyek kötelesek azokat megtartani." (2) Az egyik Szerződő Félnek a légij­árművön fuvarozott utasok, személyzet, poggyász-, áru- és posta területükre bocsátására és onnan távozá­sára vonatkozó jogszabályait és előírásait — így a belépésre, kezelésre, útlevélre, vámra és vesz­­tegzárra vonatkozó szabályokat — a Szerződő Fél területére belépéskor, az onnan kilépéskor és a területen tartózkodás alatt a másik Szerződő Fél által kijelölt légiközlekedési vállalat légij­ármű­vein fuvarozott utasok, személyzet, poggyász, áru és posta tekintetében is meg kell tartani. (3) A repülések végrehajtására és biztosítására vonatkozó, azoknak az előírásoknak és szabályok­nak, amelyeket az egyik Szerződő Fél a másik Szerződő Fél repülőtereinek vonatkozásában al­kalmaz, olyanoknak kell lenniök, mint azok az előírások és szabályok, amelyeket a saját repülő­gépei és általánosságban a nemzetközi szállítások vonatkozásában alkalmaz. 6. cikk (1) Az egyik Szerződő Fél kijelölt légiközleke-­ dési vállalatának a másik Szerződő Fél területére irányuló vagy onnan kiinduló menetrendszerű járatán történő fuvarozás során alkalmazott díjté­teleit megfelelő szinten kell megállapítani, kellő figyelmet szentelve az összes lényeges tényező­nek, mint: üzemeltetési költségek, ésszerű haszon; az egyes járatok jellegzetességei (gyorsaság és kényelem), valamint az elismert nemzetközi szer­vezet által kialakított vagy ajánlott díjtételek. (2) Az (1) bekezdésben meghatározott díjtétele­ket a járatokat üzemeltető vállalatok közötti meg­állapodással kell kialakítani. (3) Ha a kijelölt vállalatoknak egy ezen cikk­ben érintett díjtételben nem sikerül megállapod­niuk, a Szerződő Felek légügyi hatóságai töre­kedni fognak kielégítő rendezést elérni a 15. cikk rendelkezései szerint. (4) A fenti rendelkezések szerint meghatáro­zott díjtételek mindaddig hatályban vannak, amíg be nem vezették az ugyancsak a jelen cikknek megfelelően megállapított új díjtételeket. 7. cikk A megállapodás szerinti légij­áratok üzemelteté­sénél alkalmazott menetrendekben a Szerződő Felek kijelölt légiközlekedési vállalatainak kell megállapodniuk. Az így egyeztetett menetrende­ket biztonsági, forgalmi és üzemeltetési szem­pontból való jóváhagyás céljából a Szerződő Fe­lek légügyi hatóságai elé kell terjeszteni terve--

Next