Magyar Közlöny, 1970 (1-115. szám)

1970-06-30 / 53. szám

53. szám MAGYAR KÖZLÖNY 1970. június 30. — 501 13. cikk Az egyik Szerződő Fél által kijelölt légiközle­­kedési vállalat nemzetközi forgalomban üzemel­tetett légijárművét, a másik Szerződő Fél terü­letén semmilyen jogcímen sem lehet lefoglalni vagy visszatartani. 14. cikk (1) Ha valamelyik Szerződő Fél kijelölt légi­közlekedési vállalatának légijárműve bajba jut, kényszerleszállást végez, vagy balesetet szenved, a másik Szerződő Fél területén, az utóbbi — a körülményektől függően — köteles: a) felkutatni a hiányzó vagy eltűnt légi jármű­vet; b) intézkedéseket tenni a bajbajutott légijármű leszállásának elősegítésére; c) minden szükséges segítséget megadni az ese­ménytől sújtott légijármű személyzetének és uta­sainak; d) megóvni az eseménytől sújtott légijármű­vön fuvarozott poggyászt, árut és postát, valamint mielőbb továbbítani rendeltetési helyükre a poggyászt, az árut és a postát; es megvédeni a légijárművet és a kijelölt légi­közlekedési vállalat egyéb tulajdonát; f) megőrizni a bizonyítékokat az esemény ki­vizsgálása céljából.­­ (2) Az a Szerződő Fél, amelynek a területén az esemény történt, köteles arról a másik Szerződő Fél légügyi hatóságát azonnal értesíteni és saját hatóságai ellenőrzése mellett engedélyezni, hogy a másik Szerződő Fél légügyi hatóságának és a légijárművet üzembentartó kijelölt légiközleke­dési vállalatának képviselői az (1) bekezdésben említett esemény színhelyét meglátogassák és ott segítséget nyújtsanak. (3) Ha a kényszerleszállás vagy a baleset halált okozott, vagy súlyos testi sérüléssel járt, vagy a légijárműben vagy a felszínen tetemes kárt idé­zett elő, illetőleg a légi jármű vagy a repülésirá­nyítás súlyos műszaki hibájára utal, az a Szer­ződő Fél, amelynek területén az esemény tör­tént, köteles haladéktalanul az esemény körül­ményeinek felderítésére célzó vizsgálatot indítani, és egyidejűleg a másik Szerződő Fél légügyi ha­tóságát felhívni, hogy küldje ki a kivizsgálásnál jelenlevő s abban közreműködő képviselőit. Bár­melyik Szerződő Fél kérésére a légi járművet gyártó cég képviselőit is meg kell hívni a kivizs­gálásban való közreműködésre. A kivizsgálást végző Szerződő Fél az eseményről készült jegy­zőkönyvet és a kivizsgálás eredményét közölni köteles a másik Szerződő Féllel. (4) Az egyik Szerződő Fél kijelölt légiközleke­dési vállalata köteles a másik Szerződő Félnek a jelen cikk alapján az utóbbi által végzett szol­gáltatásokból és egyéb tevékenységből eredő költ­ségeit és kiadásait megtéríteni. 15. cikk (1) A Szerződő Felek légügyi hatóságai a szo­ros együttműködés szellemében időről-időre ta­nácskozni fognak annak érdekében, hogy az Egyezmény rendelkezéseinek megvalósítását és kielégítő megtartását biztosítsák; az említett ha­tóságok a fenti cél által megkívánt mértékben kölcsönösen tájékoztatják egymást. (2) A Szerződő Felek bármikor kérhetik, hogy az Egyezmény értelmezése, alkalmazása és módo­sítása, valamint az Egyezménnyel kapcsolatban felmerülő bármilyen vitás kérdés tárgyában ta­nácskozhassanak. A tanácskozást a kérést be­nyújtó Szer­ződő Fél diplomáciai úton eljuttatott értesítésének vételétől számított hatvan (60) na­pon belül kell megkezdeni, kivéve, ha a kérést az Egyezmény 4. cikkének (2) bekezdése alapján nyújtják be, amikor a határidő a kérés átvételé­től számított húsz (20) nap. (3) Ha a vitás kérdésben a Szerződő Felek lég­ügyi hatóságai a (2) bekezdés alapján folytatott tárgyalások során nem tudnak megegyezni, a né­zeteltérést diplomáciai úton kell rendezni. 16. cikk (1) A (2) bekezdésben foglaltak fenntartásával,­ ennek az Egyezménynek módosításai és kiegészí­tései a diplomáciai jegyzékváltásban történt meg­erősítéssel lépnek hatályba. (2) Az Egyezmény Függelékének kiegészítései és módosításai a Szerződő Felek légügyi hatósá­gainak a megállapodásával lépnek hatályba. (3) Ha mindkét Szerződő Fél általános több­oldalú légiközlekedési egyezményhez csatlakozik."

Next