Magyar Kurir, 1804. július-december (19. évfolyam, 1-52. szám)

1804-10-09 / 29. szám

titkában e£7 kaka® a’ fSitire le botmott, melly lat­aként jött ala — Négy gyönyörűség véli en­nek ez ifjú, mintegy 38 vagy 34 esztendő* Tüdős­­eik munkáját és­­ érzületeit nézni* — A* levegő­be lett menetele­ előtt kát kis go’gobifl botsátott fel, mellyek minekütni­ek egy darab g oda fel le­begtek volna, végre el­tűntek, és hova lettek, míg most nem tudjuk. A* e­gy gólról isához egy kie­sebb golyóbirt és fejér gyólta női libáit vitorláé is kötött, a’ mellyeknek segitségek á tat tudniillik levegői hajójának útját szokta igazgatni, Hobertson, Montgolfier, M­adehard, *i dam­­­éria példájok által ösztönöztetvén új forma ba­­lonnak készitéséhez fogott, és minekutánna egyné­hány esztendőkig dolgozott vólna azon, végre él készitotta, és a* múlt igod­ik esztendöben Ju­iusi 1­g ik napján, Ha­mburgban leg első Utazását tette. — A­ kik Bianchardnak balonját *» annak fészületeit, éS most a* Robertsonnét látták,' fc* kettő közt nagy külömbcéget taposittálhattak. A* Blanchard balonját és ha)6)át ide ’i kova for­gathatta a* levegő és ízét, *e épén «’ vélt az oka* hogy 8 néki lehetetlen vélt a* maga levegői útját tettzése ízerént igazgatni. Ellenben »’Re­­bar­te on bálonja és hajója úgy van intézve, hogy Azokat sém a* levegő sém a­ szél nem forgathat« kvásé ide ’s tova, és mivel a­ balodnak Alsó vé­kony csúcsajá végere kötő­­ hajón felől o­ly három vagy négy lépietat diametere *a két ten­erii szé­­les­égi karika tan alkalmaztatva, ’s ez Altai a’bal­lon az alatta függő hajóvá! egyességbe tétetve éz a’ nagy balon mellett levő kitsebo b*»lon és vi of« íh­e «e«A karikához vannak köttetve, nem lehet né. f fi

Next