Magyar Nemzet, 1970. január (26. évfolyam, 1-26. szám)

1970-01-14 / 11. szám

4 Akitelevízió műsoráról uiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimmiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiMiiiiimiiimiiiiiiiiiiiuu Elindult szeptemberben Darvas József munkássága rendkívül gazdag. Egy televí­ziós „szerzői est” még csak fel sem vázolhatja a teljes élet­művet. A tévének tehát válo­gatnia kellett. Ungvári Tamás és Ratkó István összeállításá­ban az író egyik nagy sikerű filmjéből — a felszabadult ma­gyar filmművészet jelentős művéből — kivágott részlet, a színpadi művek java kapott helyet, természetesen ugyan­, csak szemelvényekben. A szemelvény, bármennyire jellegzetes legyen is, természe­tesen sohasem pótolhatja az egész mű élményét. Az idézet, a részletközlés mindig afféle kényszermegoldás. Ezúttal, amennyire egyáltalán lehetsé­ges, egységet, teljességet te­remtettek az író portréjának bemutatásában. A műsor hí­ven közvetítette az elkötele­zett, politikus író gondolatvi­lágát. Néhány képpel és a tö­mör, lényegretörő írói nyilat­kozattal nemcsak összekap­csolták a drámarészleteket, ha­nem szinte szabályos lánccá kovácsolták a szerzői est epi­zódjait A színdarab-szemel­vények önmagukban leginkább figyelemfelhívó szerepet töl­töttek be­­­ ami egyébként jó feladata egy irodalmi műsor­nak. Az egész esten nem csu­pán Darvas József írói fejlő­désének képe mutatkozott meg, hanem az is, ami e fej­lődést ihlette: az elmúlt 25 év hazai történelmi-társadalmi sorsfordulóinak tükröződése is. A rendezőt, Ranódy Lászlót Darvas József egyik nyilatko­zatában művei hivatott tolmá­­csolójának nevezte, örülünk, hogy Darvas és más magyar írók valóban hivatott tolmá­csának ez a műsor módot nyúj­tott egy televíziórendezésre. A filmrendező Ranódy alkotó módszeréhez, egyéniségéhez il­lik a televízió, s bár vendég­ként dolgozott, otthonosan mozgott a tévé bensőséges, kö­zelképvilágában. Röviden Bemutatkozott a Mézga csa­lád. Készülődését a szereplésre már régen jelezték. ízelítőt is adtak a magyar tévérajzfilm sorozatból előzőleg, s felkel­tették várakozásunkat, amely most sem csökkent, annak el­lenére sem, hogy Mézgáék első jelentkezése még magán visel­te a bemutatkozás, pontosab­ban a bemutatás körülmé­nyességeit. Bízunk abban, hogy a sorozat eléri majd egy magyar Flinstone család szín­vonalát, sőt tán túl is szárnyal­ja, s a játékos, fantasztikus öt­letek sziporkázásával árasztja majd el hálás közönségét Harmadik adásában az eddi­gieknél is inkább a bensőséges beszélgetésekre, érdekes inter­júkra épült Urbán Ernő kitű­nő dokumentumműsora, a Tör­ténelmi lecke. E négy fal közé szorított riportcsokor is érde­kes, olykor megindító percek­kel ajándékozott meg, hála Ur­bán Ernő sajátos riportertehet­ségének, amellyel megszólal­tatja, tapintatosan faggatja ri­portalanyait, történelmi ese­mények szemtanúit. Kitűnő volt az Ebédszünet szerdai műsora. A konkurren­­ciaharc és némi bürokratikus huzavona miatt csaknem öt­száz csökkent munkaképessé­gű, jórészt öreg bedolgozó ke­nyere került veszélybe. Ba­logh Márta, a sorozat szer­kesztőriportere egyik legjobb riportját készítette el ügyük­ről. Rokonszenves indulattal vállalta az öregek érdekeinek védelmét, de megőrizte ripor­teri tárgyilagosságát a válla­latok egymásközti vitájában. Lassan, úgy tűnik, „sínre ke­rül” a televízió képzőművé­szeti magazinja, a Kompozíció 70 is. Legutóbbi adása érde­kes, kellemes, lendületes volt, jól vegyített információt és műelemzést, látványt és szöve­get. Reméljük, a kezdetben meglehetősen döcögő sorozat, amely egyébként fontos műso­ra lehet, reméljük, lesz is, a tévének, ezentúl mindig ha­sonlóan jól adagolt, olajozot­tan rendezett műsorokkal je­lentkezik. Gondolatok egy hétvége ürü­gyén — ezzel a címmel mutat­ták be Prgda Tibor rövidfilm­jét a Család és társadalom sorozat második adásaként. A filmben gyermekrajzok és a gyermekekkel készített inter­júk nyomán figyelmeztető tár­sadalmi kép bontakozott ki a családanyák otthoni túlterhelt­ségéről, a házimunka arányta­lan elosztásáról, a női­­egyen­­jogúságról. Préda Tibor ré­gebbi dokumentumfilmjeiben sokat foglalkozott gyerekekkel, a gyerekek gondjaival, a neve­lés problémáival. Ebben a filmben sikerrel kamatoztatja a gyerekek megszólaltatásában szerzett tapasztalatait. Riport­alanyai elfogulatlanok, őszin­ték. Rajzaikra és vallomásaik­ra figyelni kell. Fejlődésről adót számot a té­vé legújabb tudományos /­fo­lyóirata", az Integrál is. Eddi­gi legjobb adását láttuk, érde­kes volt és közérthető. A tár­sadalomtudományok népszerű­sítése régi gond a televízió­ban. Az Integrál biztató jel a megoldásra. Vilcsek Anna Magyar Nemzet Születésnapi beszélgetés a 70 éves Bar­csay Jenővel Rapszodikus köszöntőt írok Barcsay Jenő mai hetvenedik születésnapjára. Ha van ami kizárja egymást, akkor a rög­tönzést, a csapongást művé­szetéből, életéből, egész élet­művéből könyörtelenül kiik­tató Barcsay mesterrel együtt, egy napon a rapszodikusat emlegetni csakugyan összefér­hetetlen. A bőség zavara mégis kényszerít erre. Életműve köré páratlanul gazdag, tekintélyes irodalom fonódik,, a méltató, elemző tanulmányok, cikkek tömege. László Gyula professzor mo­nográfiája, Lyka Károly, Genthon István tanulmányai kiemelkedő jelentőségűek a Barcsay-irodalom rengetegé­ből. Úgy tetszik, minden meg­íratott már róla. Ezért rap­szodikus hát ez a beszámoló. Régóta ismerem Barcsay Jenőt. Olyannyira, hogy első személyes találkozásunk emlé­ke ködbe vész. De máig is, ha életem döntő emlékei kö­zött szétnézek, felidézgetem magamnak a képeivel való első találkozás ritka percei­nek élményét. Látom az Erzsébet nőiskola növendékét, magamat, az Ernst Múzeumban Barcsay el­esett, gondterhelt figuráinak, koravén, égőtekintetű gyer­mekalakjainak oxigénszegény magánya előtt; látom a fehé­­rek-feketék kontrasztjaival gúzsba kötött embert, hallom a pokol mélységeiből előhí­vott vörösök ijesztő vijjogá­sát, hallgatom lágyan húzott barna ecsetvonásainak roman­tikus balladáit. Komor, sötét világ neheze­dett festményeire. Amilyen az élet volt akkoriban körülöt­tünk, 1925-öt írtunk. Barcsay még a főiskolára járt, hat éve hagyta el szőkébb pátriáját, szülőhelyét, a mezőségi Kato­na községet. Az Erzsébet nő­iskolás idébb, Váradon tanul­ta meg az ábécét Mindket­tőnket a történelem tett le az inflációs, nyomorgó, seftelő, fénytelen, rideg Budapestre. Leckét kaptam akkor Barcsay valóságot felérző, igazmondó művészetétől és leckét kap­hattak nemcsak azok, akiknek egy reakciós társadalomban való tisztességes megmaradás szűk perspektívája jutott osz­tályrészül. Barcsay Jenő már akkor egy nagyobb közösség életérzését mondta ki művé­szetében. Megérezte, mire van szüksége az embernek. Azóta eltelt több évtized. Barcsay, az elhivatott művész, önmagához híven, példás mű­gonddal, a miniátorok, az ikonfestők fanatikus áhítatá­val teremtett eszményi rendet lényegre sűrített szerkezetei­nek, a térmértani elemek vál­tozatainak érzelemgazdag rit­musaival. Ha a vastag, fekete kontú­rok új tartalmat nyertek is — ma a lelki és testi erőt s nem a gúzsbakötöttséget fejezik ki —, Barcsay mint mindig, az emberekért dolgozik, alkot, hogy biztonságot, reményt szuggeráljon, hogy rávezessen az élet lehetőségeinek útjára. Ez minden művének, egész életművének alapvető monda­nivalója. Ezért kínlódott, kí­sérletezett, koplalt, nélkülö­zött, szabdalta össze olykor vásznait s töltött el hosszú éveket magasrendű, klasszikus tankönyveinek összeállításá­val. Művészeti anatómiájából a fél világ, de talán az egész merít ismereteket (csupán an­gol nyelven nyolc kiadást ért meg, „csak a szakácskönyv szárnyalta túl” — vezette egy­szer oda tréfálkozva). Ebből a művéből gyarapítja tudását, edzi szemét az igazra és a szépre, kap ösztönzést termé­kenyítő gondolatokra. „Az em­ber és drapéria”, a „Tér és forma”, a méltán Leonardó­hoz hasonlított „Anatómiá”­­val együtt nemzetközi értékű trilógia. Sikerének titka sajá­tosan barcsays. A logika, a tudott, érzékelt, tapasztalt valóság mélyrehatóió ismere­tének és a képépítés, a rajzo­lás szépségének gyönyörűségét keltő összegyúrása, kiegyensú­lyozott, harmonikus egyezte­tése. Születésnapi beszélgetésre a „hogy jött­ed Moh címedhez”. Az ablakomból néztem. Fején kis fekete perzsa kucsmával, apró, könnyed léptekkel jött a behavazott, kerten át. Graciez jelenség, szakálla őszbecsava­­rodott, szemüvege mögött fe­kete szembogarának fiatalos tekintete csillog. Úgy mozog, mint Marceau. Később néhány jelenetet „lejátszott’ kora if­júságából, s előadása kiállta a nagy francia pantomimmű­vésszel való összeállítás pró­báját. Az utóbbi hetekben a 33 négyzetméteres, szentendrei mozaik kirakásával foglalko­zik. Örömmel adhatjuk hírül, hogy idén a Műcsarnok Bar­csay-kiállítást is rendez, ahol élete fő műve — melyben összegezte minden eredmé­nyét, tapasztalatát — termé­szetesen a közönség elé ke­rül. A szentendrei mozaik ha­talmas lélegzetvétele, monu­mentalitása, letisztultan egy­szerű és mégis oly gazdag vi­lága hiánytalanul reprezen­tálja Barcsay egyéniségét, esz­ményit, előadásának zordon báját, olthatatlan szerelmét a dombvonulatok rajzolatában a mezőségi szülőföldre em­lékeztető Szentendre konst­ruktív romantikája iránt. És reprezentálja az embert, akit Ábelként a rengetegből dobott sorsa a nagyvárosba. Mint vérszerinti egyik őse, Cézanne, konok következetes­séggel, nem alkudva divatok­kal, stílusterrorokkal, járta a maga útját az érzékeny, töré­keny, mesebeli emberke. És művész lett, mester, tanító, aki egész népét, de bizonyá­ra más népeket is megtanít az emberséges életre. Régen szerettem volna meg­kérdezni tőle: szereti-e Ba­­chot? Mert apró méretű képei is a katedrálisok térélményeit idézik, legegyszerűbb témái is a rendkívüli történések igéze­tével hatnak. Mintha annuciá­­ciók, kinyilatkoztatások len­nének. Alkotásainak mélyé­ről a lényegesre szorított, ősi törvényszerűség megszabta élet bachi fúgái hangzanak fel. Áthatja a teret, behatol minden zugába, mint öblös román székesegyházakban or­gonák hangja. (Marosvásár­helyen, mielőtt Medgyessy Fe­renc unokatestvére, Gulyás Gyula rajztanár felfedezte volna festői képességeit, zene­iskolába járt.) — Szereti ön Bachot? — kérdeztem tehát. — Amikor a múzsa megcsó­kol — feleli a hangnemet át­véve —, amikor a kép már alapjában véve elkészült, s oldani lehet a koncentráció feszültségét, a lemezjátszóra Bachot teszem fel. Leginkább a kétszólamú invenciókat. Bach számomra a teteje, a csúcsa a muzsikának. De ze­nei világomból nem marad ki Mozart és a Mikrokozmosz sem. Bartóknak ez a műve azért áll hozzám közel, mert az emberre bízza a befejezést, mint a festő a vázlatán, ahol nincs minden kimondva. A művésznek nemcsak mondani, hanem olykor elhallgatni is kell dolgokat.. Barcsay Jenő édesanyja Erdélyben él. Századik évébe lépett. Mi és velünk együtt a mester híveinek, tisz­telőinek nagy tábora, bízunk abban, hogy édesanyjának ra­gaszkodó, gyöngéd, gondosko­dó fia is jó erőben, munka­kedvben ünnepli majdan cen­tenáriumát. Dutka Mária Barcsay Jenő rajza A HÁROM NŐVÉR a főiskola stúdiószínpadán Csehov világában élni a szí­­niiskolai helyzetgyakorlatok, beszédgyakorlatok, testgyakor­­latok után a növendékek lelki­­gyakorlata. A helyzetek, a sza­vak, a mozgások mögött, elfá­tyolozva, létezik egy vonulat, amely szinte független a szín­pad külső kifejezőeszközeitől — legalábbis úgy tetszik, hogy szituációval, szóval, gesztussal megközelíthetetlen. Egy vonu­lat, mintegy a színpadi játék tudatalattijaként, amelyben vagy teljes átéléssel, már-már fizikailag is valóságosan fulla­dozik a színész — vagy nem Csehovot játssza. Harmadik választása nincs. Csehovban elmerülni érett színész számá­ra is lélegzetakasztó, nehéz feladat és próba, de ha kiállja, léleknyitó öröm és az ember belső világának egész világré­szeit kapja érte birodalmul. Érett színész számára is ne­héz merülés — a Színművé­szeti Főiskola negyedévesei, félkész és majd még felnőtt színpadon is jó ideig elfogó­­dottan viselkedő növendékek, mégis szép s nem egy részle­tében szinte teljes előadásban játszották el Vámos László rendezőtanáruk vezetésével a Három nővért. Nem is együk meglepően mély és többrétegű színészi-pszichikai készletek­ből gazdálkodik, mikor egy Ol­ga, egy Irina, egy Mása — a három nővér —, vagy egy Szol­­jonij, egy Prozorov, egy Fera­­pont, egy Tuzenbach sorsát, vágyát, indulatát mintázni kezdi. Tapasztalatból-e, megfi­gyelésből, esetleg utánzásból-e, a tehetség ösztöneiből vagy rendezőtanári instrukcióra-e­z azt nehezen lehetne akár még hosszabb elemzésben is kiku­tatni. De tény, hogy ezek a sorsok, vágyak, indulatok túl­nyomórészt igaznak és őszinté­nek érkeztek a stúdiószínpad­ról a nézőtérre s úgy tetszet­tek, hogy a növendékek saját élményeiből fakadnak. Élmé­nyekből, amelyeket ügyesen­­ügyefogyottabban, de minden­esetre rokonszenvesen át tud­nak már fogalmazni­ színpadra és alakításra. Ez a főiskolai stúdióelőadás, amely az Ódry Színpadon múlt szombaton, vasárnap délelőtt látható volt és e hét szombat délutánján még egyszer látha­tó lesz, meggyőz arról, hogy fi­gyelemre méltó végzősök ne­velődnek az idén az intéz­ményben. Másrészt azonban arról is, hogy a beat­éveknek is vannak hivatásukra elmé­­lyülten készülődő, társadal­mukra érzékenyen figyelő és az elsüllyedt társadalmaknak, Csehov korának jelenségeit is érzékelő, értő évfolyamosai. Bizonyos, hogy más főiskolá­kon, egyetemeken s az egész húszas—huszonötös korosz­tályban sem ritka ez a típus, ha inkább a zsivajgó életmód­jából, s nem a csöndes lelki­­életéből csinál is látványossá­got a külvilág s az idősebbek számára. • Ennek a stúdióelőadásnak talán a legbensőségesebb, ha nem is a legszembeszökőbb alakítása Bodnár Erikáé volt Olga, a legidősebb nővér sze­repében. Ennek a figurának nagyon sok visszanyert tervé­ről, elhervadt ábrándjáról, már el is felejtett sóvárgásá­ról tudott igen egyszerűen, szinte jelzés nélkül hírt adni. Az Irinát játszó Búj Kati pe­dig mintha nővérének a fiatal lánykorát élte volna végig ifjú ismétlésben, s mintha az egész vidékre szorult, osztásából és korából kipergett kisasszony­­ság álomvilága hunyt volna ki tágra nyílt és egyre fénytele­nebb szemén. A középső nővér, Mása, sorsát Sunyovszky Szil­via a szép csendjeivel tette telivé, azokkal a bennszakadt sikolyokkal, amilyenekkel egy néma ember vijjoghat, ha tűz­vészben látja elpusztulni a vi­lágát. Igazán szuggesztív, sötéten parázsló Szoljonij született Ve­rebes István alakításában: en­nek a végzős színésznek máris van olyan légköre, hogy ha a háttérben áll és mozdulatlan is, magára vonzza a szemét Prozorov süppedését abban a felhő­közegben, amelyből a nagy ambíciói felé indulni akarna, csak éppen elrugasz­kodni nem tud tőle, mert tá­maszt a lába nem talál, majd a süllyedését a kátyúba, a sze­mélyiség teljes szétesését Tóth Titusz-olyan vonzóan-taszítóan élte végig, hogy a szánalomból észrevétlenül­ vitte át a nézőt a megvetésbe. Feltűnően érde­kes, hiteles, megfacsaró Fera­­pont csoszogott végig a házon Sipeki Tibor lépéseivel, de úgy, hogy tudni kellett: ez a szerencsétlen öreg szolga így vonszolja végig magát a kisvá­rosi utcákon is, így az egész életén. Vonzó, de a szerepnél valamivel jeltelenebb Tuzen­bach üldögélt, zongorázott, képzelegte el magának a mun­kát a szobában és indult végül meghalni Kern András alakí­tásában. Mint ahogy az alacso­­nyabbrendűség érzésétől űzött, komiszságig hiszterizált Natal­­ia figurájának belső izgatott­sága is nagyobb, mintt ameny­­nyi­t Piros Ildikó szép külsején átizzott. Egy-egy biztató és megbízható alakítással szolgált Versinyin szerepében Papp Já­nos, Csebotikinéban Blask­ó Péter, Detre Annamária, Szűcs András, Fenyő Ervin és meg­­sejttette Kuligin karakterének körvonalait Lencz György is a főiskolásoknak ebben a jó, sok mozzanatában jelentékenyet ígérő stúdióelőadásában. Na. ÖNT IS ÉRDEKLI! MEGJELENT A FILM SZÍNHÁZ MUZSIKA ÉVKÖNYV 1970 Árusításra nem kerül AJÁNDÉK a régi és az új ELŐFIZETŐKNEK 240 oldalon. 300 képpel, színes riportok, tudósí­tások a hazai és külföldi művészeti életről ÖN IS MEGKAPHATJA ha fél évre előfizeti a Film Színház Muzsikát! Előfizethető bármely postahivatalnál és hírlap kézbesítőnél Fél évre: 96,— Ft NE MULASSZA EL! Még ma fizesse elő és megkapja az ÉVKÖNYVET! Szerda, 1970. január 14. NAPLÓ Január 14 Latabár Kálmán emlékhetet rendez a Filmmúzeum január 22-től 28-ig. Naponta változó műsorban a művész régebbi és újabb filmjeiből újítanak fel néhányat. Az első napon az Álomkeringőt vetítik. A további program: Behajtani tilos, Egy szoknya, egy nadrág. Egy bolond százat csinál. Mág­nás Miska, Janika, Micsoda és szalai! Nyolcvanötödik születésnapja van ma Dénes Zsófiának, s egy nagy élményekben gazdag, szép művek sorával szegélyezett írói pályán a nyolcvanöt év azért nem jelez magas életkort, kivált pedig öregséget nem, mert az élmények még egyre termőek, még egyre ontják magukból az emlékeket. A­­ művek sora koránt sincs lezárva még. Ez az érdekes, friss gondol­kodású íróasszony, Ady egykori eljegyzettje, az első világháború előtt nagy budapesti napilapok pá­rizsi levelezője, a Tanácsköztársa­ság forradalmi hitű propagandis­tája, a húszas években bécsi emig­ráns és aktív munkatársa a har­cos Bécsi Magyar Újságnak, ez a fáradhatatlanul tevékeny szellem, ma sem érzi elvégzettnek felada­tát és teendőjét. Annak ellenére sem, hogy bármelyik művét, akár Az élet helyett órák című vissza­emlékezéseit egy költő titán leg­közvetlenebb közelségéről, akár Az ismeretlen Ady című könyvét, akár az Akkor a hársak épp sze­rettek című kötetét, akár az utób­bi esztendőkben egymásután meg­jelent két művét, a Gyalog a bal­­oldalon-t és a Párizsi körhintá­ t irodalmi teljesítményei csúcspont­jának tekinthette volna és méltán annak. De szellemének forrásai máig is annyira kiapadhatatlanok­­nak bizonyulnak, hogy Dénes Zsó­fia új mondanivalókat vár tőlük. S mondani sem kell, hogy egész­séget, további alkotóerőt kívánó olvasótábora mekkora örömmel ké­szül a befogadásukra. A Drámák az asztalfiókból címmel tartják meg az Egye­temi Színpadon január 19-én Hubay Miklós szerzői estjét, amelyen színházban eddig még nem játszott egyfelvoná­­sosokat mutatnak be. Az es­ten közreműködik a szerző is, valamint Major Tamás, Sin­­kovits Imre, s az Eötvös ma­rionett stúdió. Rendező: Iglódi István. Szerkesztő: Márai, Enikő. Szárnyaló dallamok címmel Mozart, Verdi, Puccini és Ri­­chard Strauss műveiből ad hangversenyt az I. kerületi Művelődési Ház Operastúdiója január 20-án este 7 órakor a Bem rakpart 6. sz. alatt. Január 21-én temetik Kőhalmi Bélát Nyolcvanhat éves korában elhunyt Kőhalmi Béla Kossuth-díjas egyetemi ta­nár, író, újságíró, bibliográ­fus, a Tanácsköztársaság könyvtárügyi megbízottja, Szabó Ervin egykori munka­társa. Egész életén át a köz­­művelődésért küzdött; 1919 előtt már részt vett baloldali értelmiségi mozgalmakban, így a Galilei Kör munkájá­ban. A szocialista könyvtár­­politikának Szabó Ervinnel együtt, előkészítője, majd ki­dolgozója volt, a felszabadulás után a negyedszázadon át szunnyadó örökség megvaló­sítója. Ezt a közbeeső negyed­­századot részben emigráció­ban töltötte, bécsi és berlini szerkesztőségekben és a Bé­csi Magyar Kiadónál dolgo­zott, majd itthon a rádió új­ságját szerkesztette. A leg­utóbbi negyedszázadot a Sza­bad Nép munkatársaként kezdte, ezután a Szabó Ervin Könyvtárnak, majd az Orszá­gos Könyvtári Központnak igazgatója, könyveket irt, a Magyar Könyvszemlét szer­kesztette, a budapesti tudo­mányegyetemen tanított, az irodalomtudományok kandidá­tusa volt. A Művelődésügyi Miniszté­rium és a bölcsészkar halott­ját január 21-én, a jövő szer­dán délután 2 órakor teme­tik el a Farkasréti temető­ben. SZÍNHÁZAK mai műsora A Hajni Operaház: Orfeusz (B. bért. 4.) (7) — Erkel Színház: Bo­hémélet (Tóth Aladár bért. 4.) (7) — Nemzeti Színház: Mózes (7) — Katona József Színház: Stuart Mária (7) — Madách Színház: Hermelin (7) — Madách Kamara Színház: Papucshős (7) — Víg­színház: Spanyolul tudni kell (7) — Pesti Színház: Furcsa pár (7) — Thália Színház: Kalevala (7) — Jó­zsef Attila Színház: A futópályán (HVDSZ TH Kért.) (7) — Főváro­si Operettszínház: West Side Story (7) — Kla Színpad: Titkárnők lá­zadása (fél —­­Kamara varieté: Vonitós négyes (du­­s és fél 9) — Adami Bábszínház: Jancsi és Ju­liska (de. 10) — Zeneakadémia: Quartetto Beethoven con piano­­forte hajngo. (finoázadoik­ muzsá­­kája 4.) (MI­­).

Next