Népnevelők Kalauza, 1865. január-szeptember (1. évfolyam, 1-26. szám)
TARTALOM. I. Vezérczikkek. Szám. — Lap. Anyagi jólét vagy szellemi műveltség? Diósberényitől . . 220 Az egyház és tanoda. Jutalomnyertes pályamunka. Haragó Józseftől .... 4—10 Olvasóimhoz ... Ónrajzok. I. A népboldogítók. . Sántha Mih.-tól 11 „ II. A szabad kőmivesek Sántha Mih.-tól 26 óhaj e szakközlöny béltartalma és Szám. — Lap külalakjára nézve. Lukácsok J.-tól 22 Szerény indítvány közvetlenül a tanítójelöltek czélszerűbb neveltetése s kiképeztetése, közvetve az elemi tanügy hathatósb fölvirágoztatása érdekében. A völgységi esperesi kerülettől. . . 25 Tanítói lelkigyakorlatok. Taródy Mihálytól . . . 15—16 Tévnézetek hazánkban két fontos életpálya körül. Diósberényitől. 19 II. Élet- és korrajzvázlatok a nevelészet történetéből. Szám. — Lap. I. Overberg Bernát. . . . 1—4 II. Belgium.......................................5—6 III. Тагу Xav. Ferencz . . 9 IV. Pestalozzi J. Henrik és neuhofi intézete alapításáról. Schneider Istvántól. . . . 10—11 Szám. — Lap. V. Sailer János Mihály s némely nevelészeti nézetek. Haragó Józseftől .... 12—13 VI. Springsholz József, friedlandi mintatanító s némely tanítási nézetek. Haragó Józseftől . . 20 III. Nevelés- és oktatástani czikkek. ■/ I V- -J: »' 'jp* Az írásbeli dolgozatok javításáról. . щЪ Szabó Istvántól. . . í. v ff -A mágocsi tankerületnek Mocsolá-*dón tartott tanítói tanácskoznia .'4 '' '• nya. Futaky Györgytől. . . I’ISSL.A „Második Nyelvgyakorló- és 01- ollvasókönyv“ 136. olvasmányának tárgyalása. Schneider Istvántól. 239 A nyelvszaki ismeretek kezelése módjáról az elemi tanoda első osztályában. Fodraczky Rezsőtől. 159 176.189.207. lap. Az oktatás az alosztályban. 20. lap. Olvasási tanmódok: A betűfoglalási vagy betűzési tanmód. 37. lap. A hangoztatási tanmód. 38.1. Az irvaolvasási tanmód. 61. lap. A gépileg helyes olvasás. 75. lap. A logikai vagy értelmes olvasás. 92. lap. A szép és nyomatékos olvasás. 93. lap. Warga Ferencztől. A számtanra vonatkozó beszélgetések a tanító és serdültebb ifjú között séta alkalmával. . . 158 A tanító mint biró. Seidel Páltól . 270 I. A tanügy általán. Mennyei Józseftől. A nevelés és tanítás közötti viszony. Tanítás és tanoda. Lap. 48 néptanoda czélja. A néptanodának viszonya acsaládhoz. 17. szám. A néptanoda viszonya a családhoz, az egyházhoz és államhoz. 18. szám. II. Néptanoda. A néptanodai tanítás sikerülésének föltételei. A néptanoda külső szervezése. A néptanodák kellő számmal legyenek. 19. szám. A néptanoda jövedelmi alapja. A tanköteles gyermekek iskolalátogatása. 20. szám. A néptanoda fölötti felügyelet. A tanoda elhelyezése. A tanodaépület. 21. szám. A tanterem. A tanterem fölszerelése. 22. szám. A tanoda benső szervezésének kellékei. A tanfegyelem. 23. szám. A tanító személyisége. A szülők, elöljárók részéről jövő támogatás. A tanonczok összműködése. 24. szám. A tanodai törvények stb.25.szám. Az osztályozás 26. szám. A több rajból álló osztály egyidejűleg való elfoglalásáról. Ferencsik J.-tól 105 Egy kis tudnivaló az „a“ és „az“ névelőről. Podraczky Dezsőtől. 59 Hitelemzési dolgozatok. 73. 90. 104. 119. 138. 157.175. 223. lap. Keresztény házi nevelésről. Mátyás Flóriántól. 1.13. szám. II. 14. szám. III. 21. szám.