Nővér, 1990 (3. évfolyam, 1-4. szám)

1990 / 1. szám

Tartalom A szociális háttér figyelembevételére irányuló nevelés az ápolónők szakképzésében 1 A főnővéri munkakör vizsgálata 3 Miként hasznosíthatják a nővérek a képzés tananyagát a gyakorlatban? 6 Ürem ön­gondozó modelljének alkalmazása a fejlődési rendellenességek ápolói gyakorlatában 8 Új alternatívák az ápolónőképzésben: tegyük a tantervet élő folyamattá 11 Az ápolónők diagnosztikai tevékenysége: tanfolyamok a diagnosztikai képességek fejlesztésére 13 Specializálódás, érvek és ellenérvek 16 A gyomor- és bélvérzések differenciáldiagnosztikája 17 A gyomor- és bélvérzések differentiáldiagnosztikája /Táblázatok 22 parenterális táplálás mechanikus szövődményei 27 A parenterális táplálás anyagcsereszövődményei 29 Cirrhosis következtében fellépő ascites: a kezelés ellenőrzése 31 Az ascites punkció 34 Endoszkópos beavatkozások előkészítése, asszisztencia és a vizsgálatok utáni teendők gyermekeknél 37 A belek tisztítása és stimulációja 40 Műtéti részleg vezetése 43 A műtő higiénéje­­ Az előkészítés és dekontamináció problémája 45 Az aszepszis megvalósításához szükséges intézkedések 48 A laboratórium szerepe a fertőzés ellenőrzésében 50 A narkózis előkészítése 53 A kemoterápiás szerek toxicitásának rangsorolása 55 A citosztatikumok központi elkészítése, az eü. dolgozók védelme a citosztatikumok okozta ártalmak ellen (egy tüdőklinika tapasztalatai) 57

Next