Százhalombattai Hírtükör, 2002 (15. évfolyam, 1-26. szám)

2002-01-09 / 1. szám

2. oldal Készül a Viktória Terv December 18-án tartotta 2001. évi utolsó ülését a város képviselő­testülete. A harmincegy napirendi pont mellett a képviselők megvitat­tak két sürgősségi indítványt és egy interpellációt is. Az ülésen hat rendelet és negyvenegy határozat született. Elfogadta a testület az ivóvízminő­ség vizsgálatának 2001. évi eredmé­nyeiről szóló tájékoztatót. A SZÁKOM Kft. ügyvezetője e napirend kapcsán elmondta, hogy az általuk üzemelte­tett kutak vizének keverésével a mangántartalom a határérték alatt tartható. Az ivóvíz vizsgálata 2002- ben is folytatódik majd. Sor került a város önkormányzati tulajdonú cégeinek alapítói üléseire. A Sport Kft. és a Városi Televízió Kht. ügyvezetője is az ez évi gazdálkodá­sáról számolt be a testületnek. Tájékoztatást kaptak a képviselők a monitorrendszer megvalósításának helyzetéről. A mérőállomás telepíté­sére kiírt pályázat határideje 2002. ja­nuár 2-án járt le. Az előzetes tervek szerint ez év április végére kiépülhet a monitorrendszer városunkban. A beruházást a MOL Rt. és a Duna­­menti Erőmű Rt. is támogatni kívánja. Több napirend is foglalkozott az iparosított technológiával épült lakó­épületek energiatakarékos felújításá­nak támogatásával. A testület elfo­gadta a Széchenyi Tervre benyújtan­dó pályázathoz szükséges felújítási programot, valamint a helyi támoga­tást szabályozó rendeletet. Emellett döntöttek a felújítási támogatásról szóló pályázati felhívásról is, mely 2002 januárjában kerül kiírásra. Tájékoztató hangzott el a 2002. évben esedékes városi és intézmé­nyi beruházásokról. Ebben többek között szerepel az Óvárosban a Ko­­csánykert terület, valamint az urbári­umi városrészben a Tölgyfa utca köz­művesítése, illetve Dunafüreden egy fiókposta létrehozása. A Fogoly utcai önkormányzati tel­kek közművesítése kapcsán döntés született arról, hogy a város a Szé­chenyi Terv lakásprogramjára be­nyújtandó pályázaton ötven száza­lékos önrészt vállal. A munkálatok gyorsítása érdekében a pályázat be­adását követően az elbírálással pár­huzamosan megindítják a megvaló­sításhoz szükséges közbeszerzési eljárást is. A beruházás várható be­fejezési időpontja 2002. december 30-a. Ezt követően kerülhet kiírásra az értékesítésre vonatkozó pályá­zat. Az önkormányzat a közművesí­tés elkészülte után az ingatlanokat egy éven belül építési célra magán­­személyek részére adja el. Pályáza­tot azok nyújthatnak majd be, akik legalább egy éve százhalombattai bejelentett lakcímmel, vagy egy éve a városban található munkahellyel rendelkeznek. A telkek induló érté­kesítési árát 4500 forint/négyzetmé­­ter árban határozta meg a testület. Sor került a város 2001. évi költ­ségvetési rendeletének módosításá­ra is. Döntöttek a képviselők a Csóna­kázó tó további hasznosításáról. A tavat ettől az évtől a Városi Szabad­idő Központ működteti, a testület szándéka szerint lakossági pihenő parkként és gyermekhorgásztatás céljára. A képviselők jóváhagyták a helyi munkanélküliség alakulásáról szóló tájékoztatót. A testület elfogadta a 2002. évi menetrend szerinti helyi autóbusz­közlekedés díjairól szóló rendelet módosítását. Ennek alapján 2002- ben az alábbiak szerint alakulnak a díjtételek: Döntés született a korábbi Peda­gógus Szálló elidegenítéséről. A Csenterics úti önkormányzati ingat­lan árát 16.565.000 forint összegben állapították meg. Az értékesítésre egyfordulós pályázatot hirdet meg az önkormányzat. A város gazdasági fejlesztésére irányuló terv előkészítéséről is hatá­roztak a képviselők. E szerint az or­szágos Széchenyi Tervhez kapcsoló­dóan helyi egységes önkormányzati pályázati rendszert hoz létre a képvi­selő - testület. A „Viktória Terv” nevet viselő program fő területei az ener­giatakarékosság támogatása, vala­mint a vállalkozás- és turizmusfej­lesztés lesznek. Erre a célra előrelát­hatólag százmillió forint körüli össze­get különítenek majd el a költségve­tésben. Zárt ülés keretében döntöttek a képviselők arról, hogy 2001. évi telje­sítményük alapján kik azok a sporto­lók, akik városi elismerő oklevélben részesülnek. Ez évi első ülését várhatóan janu­ár 31-én tartja az önkormányzat kép­­viselő-testülete. Bán Andrea 2001. év 2002. év Menetjegy autóbuszon 84.-89.­Menetjegy elővételben 74.-78.­Egyvonalas havi bérlet 1690.-1775.­Egyvonalas félhavi bérlet 845.-887.­Tanuló / nyugdíjas bérlet 510.-536.­ * Évértékelés Vezér Mihály polgármesterrel Folytatás az 1. oldalról­­ A sportban eddig nem tapasztalt sikersorozatot könyvelhet el a város. Világ-, Európa- és országos bajnok­ságokról hoztak érmeket sportolóink úszásban, a triatlon-duatlon sport­ágakban, teniszben és a testépítés, fitness ágaiban is. - Hogyan alakulnak a város 2002 évi bevételei? - A kétéves költségvetésben sze­replő előirányzat 6 milliárd forint alatt marad, ebből négymilliárd forint a sa­ját bevétel, a fennmaradó rész a tar­talékok és a lakásépítéshez kapcso­lódó, taktikai célú külső forrás bevo­násából tevődik össze. - Mi várható az Ipari Parkban? - Az elmúlt évben már kilenc be­fektető céggel, vállalkozással kötöt­tünk szerződést, ennek a folyamat­nak a felerősödése várható az elkö­vetkező időszakban. A park szem­pontjából véleményem szerint sors­fordító év lesz az idei. Többéves elő­készítés után ugyanis végre meg­kezdheti tényleges feladatai ellátását a létesítmény. Reményeink szerint tehát 2002 épülő üzemeket, beindu­ló gazdasági vállalkozásokat és munkahelyek megteremtését hozza a Batta Ipari Park számára.­­ Kérem, mondjon néhány szót a Viktória Tervről.­­ A Viktória Terv szándékaim sze­rint új távlatokat nyit a gazdaságfej­lesztésben. Olyan pályázati alapot tervezünk létrehozni, amely a vállal­kozások fejlesztéséhez, munkahe­lyek megteremtéséhez, illetve ener­gia-megtakarítást eredményező la­kásfelújításokhoz biztosít vissza nem térítendő támogatást. A részle­teken jelenleg dolgozunk. - Milyen érdemi módosulás várha­tó a város költségvetési szerkezeté­ben? - Az egyes kiadásnemek aránya alig változik. A városi nagyberuházá­sok előrehaladtának köszönhetően kiadásaink jelentősen, mintegy más­fél milliárd forinttal csökkennek az idén. A remélt, és részben már el­nyert központi támogatások is vál­toztathatnak a költségvetés szerke­zetén. A pályázati rendszer belső szerkezetén módosít a Viktória Terv, amennyiben ezt a teljes költségve­tésre nézve érdemi változásnak te­kinti. - Melyek azok a beruházások, amelyeket feltétlenül szükségesnek tart? - Egy csökkenő költségvetésű vá­rosnak meg kell tanulnia szelektálni, dönteni sürgős és elhalasztható, a jövő szempontjából jelentős illetve kevésbé fajsúlyos beruházások kö­zött. Mi is így tekintünk a jövő beru­házásaira. A város jövőjét megalapo­zó, stratégiai jelentőségű beruházá­sokat helyezzük előtérbe, azokat, amelyek munkahelyet, otthont, alap­vető ellátásokat biztosítanak az itt élőknek. Gazdasági fellendülést és munkahelyeket remélünk az Ipari Parktól és a Viktória Tervtől. Az épü­lő bérlakásokkal száztizenkét csa­ládnak adunk otthont szeptembertől, de az önerős lakásépítést is ösztö­nözzük majd. Nemcsak a korábbi - önmagában is kimagasló - támoga­tási rendszerre gondolok, hanem ar­ra a nyolcvan építési telekre, amelyet közművesíteni és értékesíteni terve­zünk a jövőben. A tervek szerint Dunafüreden és Óvárosban, kedve­ző induló vételáron kínálunk majd építési ingatlanokat a város fiataljai­nak. Viszonylag újkeletű, a városfej­lesztési koncepciónak is köszönhető az a törekvés, hogy kitörési pontokat találjunk Százhalombatta számára. Beruházásaink egy része is ezt a célt szolgálja majd. Kitörési pont lehet a gazdasági-vállalkozói szféra erősíté­se épp­úgy, mint az idegenforgalom. Az utóbbit szolgálja a Régészeti Park fejlesztése és a téglagyári völgy hasznosítása is. Ezen keresztül tud­juk erősíteni a város ismertségét és “pozícióját” a régióban és az ország­ban. - Milyen jövőképet rajzolna Száz­halombattáról? - Úgy érzem, a válasz az eddig el­mondottakból már körvonalazható. Százhalombatta a jövőben egy gaz­daságilag és szociálisan stabil város képét mutatja, ahol kiemelkedő az oktatás, az egészségügyi ellátások és a közszolgáltatások színvonala. Egy olyan fejlett kisváros, ahol jó él­ni, és ahová érdemes ellátogatni. Minden szempontból biztonságot nyújt nekünk, százhalombattaiak­­nak. Kulturális és idegenforgalmi szempontból is vonzerővel bír. A kül­világ érdeklődését azonban nem könnyű megszerezni, hisz a fejlődő települések között hatalmas a ver­seny e téren. Fel kell erősítenünk azokat a jellemvonásokat, amelyek minket és csak minket jellemeznek, és ezeket megismertetni a világgal. Erre, úgy érzem, mind a szellemi tő­ke, mind pedig az akarat megvan vá­rosunkban. Százhalombatta mindig különleges települése volt az ország­nak. Az eddig elért kiemelkedő ered­ményeit megtartani és javítani - ez a feladatunk a jövőben. -N­ SZÁZHALOMBATTAI HÍRTÜKÖR • XV. ÉVFOLYAM 1. SZÁM Értékelték a Polgármesteri Hivatal munkáját Mozgalmas év, növekvő feladatokkal A Polgármesteri Hivatal 2001. évi tevékenységét elemző, értékelő appará­tusi értekezletet tartottak december 20-án. Az ülést követően arra kértük dr. Tunyogi Balázs jegyző urat, hogy foglalja össze az ott elhangzottakat.­ ­ Röviden jellemezve mozgalmas, növekvő feladatokban bővelkedő évet zártunk. Kronológiai sorrendbe foglalva a hivatal életét és munkáját befolyásoló főbb eseményeket első­ként a január első napjaiban kidolgo­zásra kerülő kétéves költségvetést említem. Ez merőben új feladat volt, hiszen nem volt múltja, etalonja, jog­­gyakorlata. Februárban nagy kihívást jelentett, hogy az országos népszám­lálás keretén belül meg kellett szer­veznünk és lebonyolítanunk a ránk háruló települési feladatokat. Nehezí­tette munkánkat, hogy az elhíresült „egymilliárd eltűnésének ügye” kap­csán az Állami Számvevőszék által végzett vizsgálathoz folyamatosan adatokat kellett biztosítanunk, miköz­ben a 2000. év zárszámadásán és beszámolóin is dolgoztunk. Szeren­csére a vizsgálat nem igazolta az „el­tűnést", sőt jó és szervezett hivatali gazdálkodást állapított meg. Csatla­kozva a korszerű információszolgál­tatáshoz márciusban testületi döntés alapján átvettük az internetes városi honlap szerkesztését, működtetését, és sikeresen megoldottuk annak tele­pítését. Május kiemelkedő eseménye volt, hogy megkezdődött az ISO mi­nőségbiztosítási rendszer és az ah­hoz kapcsolódó Általános Értékelési Keretrendszer (CAF) hivatali telepíté­se, mely minden munkatársunk ré­szére külön feladatokat jelentett. Júli­us elején lépett életbe a köztisztvise­lők jogállásáról szóló új törvény, mely újabb feladatokat jelentett. Például újra kellett fogalmaznunk a bérezés­sel, a bérfejlesztéssel kapcsolatos el­­képzéseinket, mivel abban az alapot nem az önkormányzatok által, ha­nem az Országgyűlés által meghatá­rozott (a nálunk meglévőnél lényege­sen alacsonyabb) illetményalap ké­pezi. Ez új szabályzatok, a köztisztvi­selői kar részére új teljesítményrend­szer kidolgozásával is jár. A törvény bevezetésével új elemként jelentke­zett a vagyonnyilatkozat adási köte­lezettség teljesítése, az azzal kap­csolatos belső szabályozás kialakítá­sa. Említésre méltó, hogy a szakmai követelményrendszer előírásainak megfelelően megkezdtük a szakvizs­gák letételét, folyamatosan biztosít­juk dolgozóink továbbképzését. Az elmúlt évben 8 dolgozó tett alapvizs­gát, 3 munkatársunk önkéntesen szakvizsgát (2002-től minden köz­­tisztviselőnek kötelező lesz), 11 dol­gozónk pedig szakirányú egyetemen, főiskolán folytat tanulmányokat. A fel­soroltakat természetesen a képvise­lő-testületi munkával összefüggő, va­lamint a lakossági ügyintézéssel kap­csolatos feladataink mellett végeztük el. Tevékenységünk nagyságrendjé­nek szemléltetésére néhány szám­adat. 13 testületi ülés került előkészí­tésre, lebonyolításra, melyeken 328 napirendet tárgyaltak meg, és hivata­li közreműködéssel 388 határozatot és 39 rendeletet alkottak a képvise­lők. Részt vállaltunk a 98 bizottsági ülés előkészítésében is, ezeken 806 napirendet tárgyaltak és átruházott jogkörben 893 határozatot hoztak. Önkormányzati hatósági ügyekben a polgármester úr részére 6220 határo­zat meghozatalát készítettük elő, a bizottságok részére pedig ugyancsak átruházott jogkörben 637 hatósági határozatot. Az államigazgatási hatá­rozatok (pl. építési engedély) száma 2228 volt. A határidőn túli, valamint a reklamációs ügyek száma ugyanak­kor elenyészőnek mondható. Egész évi munkánkat értékelve összességében elégedett vagyok. Ezt a minősítést támasztja alá az Általános Értékelési Keretrendszer hivatali munkánkra vonatkozó megál­lapítása is, ugyanis az a vizsgált 9 szakmai területen átlagosan 60-70 % közötti jó megfelelőségi mutatót álla­pít meg, mely igen jó eredménynek számít. - Milyenek a lakossági kapcsola­taik? - Hagyományosan jónak ítélem meg. Elismertségünket növelte az Okmányiroda létrehozása és ered­ményes működtetése is. Az országos hatáskörrel rendelkező egységünk színvonalas tevékenységét, korrekt és gyors ügyintézését a Belügymi­nisztérium is elismerte azzal, hogy a közelmúltban több mint egymillió forinttal támogatta az iroda működte­tését, melyet az ott dolgozók bérfej­lesztésére használtunk fel.­­ A jelenlegi ismeretek birtokában hogyan határozta meg a hivatal leg­fontosabb 2002-es feladatait? - 2002 a választások éve lesz, hi­szen áprilisban kerül sor az ország­­gyűlési, illetve feltételezhetően kora ősszel a helyhatósági választásokra. Az ebből adódó helyi feladatok zöme a hivatal vezetőire és munkatársaira hárul, annál is inkább, mert a már em­lített törvény előírásai alapján azokat csak köztisztviselők végezhetik. A vá­lasztásokkal összefüggő feladatunk lesz az új képviselő-testület felkészí­tése is, mely a tájékoztatástól kezdve a jogszabályi környezetismeretig ter­jedően igen szerteágazó feladat. Ugyancsak kiemelkedő jelentőségű, a hivatali munka minőségét fejlesztő és garantáló ISO 9001:2000 minő­ségbiztosítási rendszer 2002. köze­pén esedékes auditálása és beveze­tése is. Kling Ferenc Zajvédő fal? Köszönjük! Az 1998-as helyhatósági választá­sokon a 4-es számú választókör­zetben Bencsik Ildikó képviselője­lölt társam ígérte meg a „zajvédő fal” megépítését. Amivel én is egyet­értettem, bár én nem ígér­tem meg, hiszen akkor még nem voltak számomra tisztázottak a műszaki megvalósítás körülmé­nyei. A választások után az ott élők nap mint nap ostromoltak ez­zel a problémával. Ha tetszett, ha nem, „kutyakötelességemnek” éreztem ennek a nem egyszerű gondnak a megoldását. Kezdtem azzal, hogy felmentem néhány olyan lakásba, ahol az ab­laktól a vasúti sín légvonalban 70-80 méterre van. Leültünk a szobá­ban és beszélgetve vártuk a legkö­zelebbi vonatot. Nem kellett sokáig várni! Ahogy elhaladt a csattogó, csikorgó és hangosan susogó vo­nat a pályán a vitrinben található poharak önálló életre kelve koc­cantak össze, kiegészítve ezzel ezt a hangos „zajzeneművet”. Mivel én még abban a körzet­ben élek, ahol képviselő vagyok hamar átéreztem e probléma sú­lyosságát. Ennek szellemében döntöttünk, és a vasúti zajvéde­lemmel kapcsolatos beruházást két részre osztottuk fel. Első lép­csőben magas növésű, lombos fá­kat ültettünk az Olajmunkás út mindkét oldalára, és a vasúti töltés tövébe. Második lépcső volt a „zaj­védő fal”, ami a tervezéstől a kivi­telezésig, összességében 40 mil­lió forintba került. Cikkem zárásaként köszönetet szeretnék mondani az ott lakók, valamint a kérelmezők nevében azoknak a képviselő­társaimnak, akik igennel szavaztak erre a be­ruházásra: Vezér Mihály polgár­­mester, Tornai Tibor alpolgármes­ter, dr. Mészáros Imre, Kovács La­jos, Szél Pál, Klimsa Arthúr, Varga Imre, Pap Miklós. Tisztelettel: Szalai Attila Liszt Ferenc stny. 49.

Next