Pesti Műsor, 2009. március (64. évfolyam, 6-7. szám)

2009-03-05 / 6. szám

A PM szerkesztőség címe: 1053 Bp. Egyetem tér 5., IV/20. Tel.: 318-5540, fax: 318-5001, hirdetésfelvétel: 239-6395, terjesztés: 318-5152, programszerkesztés: 318-5122, www.pestimusor.hu, musor@pestimusor.hu Felelős kiadó: Somoskői Gábor vezérigazgató Somoskői Gábor apigazgató-főszerkesztő Tarján Vera felelős szerkesztő Csejtei Orsolya szerkesztő Köves Gábor szerkesztő Böhm Kornél szerkesztő Wágner Gábor szerkesztő Szepesi Krisztina munkatárs Kiss Gergely művészeti vezető Pálvölgyi Éva tervezőszerkesztő Baranyai Zsófia műsorszerkesztő Pintér Zsófia műsorszerkesztő Rieder József­né­endszergazda Lantos Anikó hirdetési menedzser Kovács Judit hirdetési menedzser Tóth Klára marketing- és terjesztési munkatárs Nyomdai előállítás: Grafika Press Zrt. 1106 Budapest, Jászberényi út 55/A. Felelős vezető: Kőhídi Imre vezérigazgató Terjeszti a LAPKER Zrt., alternatív terjesztők, illetve előfizetésben a Magyar Posta Zrt. Levél Üzletág Központi Hírlap Iroda. Előfizethető az ország bármely postáján, valamint a hírlapot kézbesítőknél, e-mailen: hirlapelofizetes@posta.hu. További információ: 06 80/444-444. 0GEOPRESS magazinok és szaklapok Lapunkat szemlézi az­­omneve*. A MIDIAMOYVO­ ­Címlapon: EGYHÁZI GÉZA Fotó: Sárközy Marianna ■ Kommunikációs partner HSM°biie­ 2009. március 5-18 ■ KÖZÉRZET KÖZÖS POFON Azt szokták mondani, hogy Magyar­­ország a következmények nélküli ország, itt soha nem lehet akkora gazságot elkövetni, hogy megfelelő legyen a büntetés, nálunk mindig mindenki megússza. De, mint tudjuk, Budapest nem az egész ország, Pesten minden fordítva van. Nálunk senki nem ússza meg. Együtt nyögjük a következményeket. Ott a Király utca. Évekkel ezelőtt olyan ügyesen kövezték az utcát, hogy pár hónap alatt kilazultak a kövek a bukkanókon. Az útburkoló összeveszett az építtetővel, hogy ki is tehet erről, az, aki a munkát elvégez­te, vagy az, aki a közeli építkezések miatt teherautókat járatott az utcá­ban. Amíg veszekednek, vitatkoznak, pereskednek, az utca marad olyan, amilyen volt, legutóbb az orrom előtt esett hatalmasat egy kerékpáros. Sze­rencséje volt, autó éppen nem jött utána. Majd legközelebb. Most meg itt a Szabadság híd. A mil­lenniumra készült, a város büszkesé­ge, ahol az ember fölmászik a fára, a turulmadárra, ott van Budapest. Mindez láthatólag nem akadályozott meg senkit abban, hogy új lámpákat barkácsoljanak a hídra, idomtalan csavarok lógnak ki az odagányolt talapzatokból. Utolsó reményünk a fémtolvajok: talán eljönnek a teherautókkal, és egy sötét éj leple alatt megszabadítják a szép hidat ezektől a rondaságoktól. Azon viszont már ők sem tudnak segíteni, hogy a sínek felújítása után a szembe­jövő villamosok tükrei összeérnek. Mindjárt meg is kaptuk a magyarázatot: persze, hogy ez történik, hiszen amikor a híd elkészült, nem volt rajta villamos, és iszonyatos költség lenne megszélesíteni a hidat, jobb, ha a villa­mosvezetők behajtják a tükröt, vagy bevárják egymást a szerelvények. Arról az apróságról mintha megfeledkeztek volna, hogy azért a felújítás előtt is közlekedett a hídon villamos, és csodák csodájára akkor még elfértek egy­más mellett a járatok. Ez van. Megint egy pofon, piros az arcunk, és azt hisszük, jó védekezés, ha azt mondjuk, hiszen mi nem is csináltunk semmit. ■ FÁY MIKLÓS Megint egy pofon, piros az arcunk, és azt hisszük, jó védekezés, ha azt mondjuk, hiszen mi nem is csináltunk semmit. KÖZÉRZET Pesti Műsor 1

Next