Pilóta, 1994 (3. évfolyam, 1-12. szám)
1994-01-01 / 1. szám
B/ TARTALOM Hatósági étlap ’945 Fél évszázad után az első 9 Repül a Dínó! 10 A GAK-22 Dínó leírása és műszaki adatai I 1 Még egyszer örültek 12 Szolnok munkatársakat keres 13 Adós, fizess! Motoros Műrepülő NB 13 Tapolcai toborzó 14 Mikulás-buli az MSE-ben 15 Az MSE árajánlata 15 REPÜLŐBAL ’94 16 A szeretet ünnepe a veterán repülőknél 16 Az MVRE február-márciusi programja 17 Törött szárnyú kanizsai madarak 18 A fékezett dobos csörlő esete 19 Nyerj Vikidál-kazettát 19 Kedves pilótajelölt barátunk! 20 I. Edel Eger Kupa 20 Könyvajánló a vitorlázóernyőzésről 21 Beszélsz pilótául 22 MRSZ-infó 24 Börze 25 mtc mm Nehéz évek vannak mögöttünk, és ez az új év sem lesz könnyű. Az MRSZ újjáalakulása óta több mint négy esztendő telt el, de gazdasági önállósodásunk óta alig több mint három. E néhány nehéz év alatt szép eredményeket értünk el: arany-, ezüst- és bronzérmeket, valamint sok értékes helyezést Rendeztünk nagysikerű Európa- és világbajnokságokat, voltunk FAI világkongresszus és több FAI bizottsági konferencia házigazdái. Folyamatosan jelen vagyunk a nemzetközi sportdiplomáciában. Tevékenységünket minden téren nemzetközi elismerés övezi. Ennek tudható be, hogy megkaptuk a motoros műrepülő világbajnokság és az OSTIV konferencia rendezési jogát, 1996-ban pedig ejtőernyős világbajnokság házigazdái lehetünk. Sok ember áldozatos munkájának köszönhető mindez, mint ahogy az is, hogy minden nemzeti bajnokságunk rendben megvolt, hogy számos országos és nemzetközi rekordot állítottunk fel, hogy sikerült beszereznünk több korszerű versenyeszközt, és emellett új sportágat is avathattunk: a siklóernyőzést. Felébredt közben néhány régi reptér Csipkerózsika-álmából, s néhány egészen új is született. Szaporodott repülőklubjaink száma. Ez mind örömteli esemény. Mi az, aminek nem örülünk? Nem örülünk annak, hogy komoly erőfeszítéseink ellenére sem született meg a légügyi törvény, nem tisztázódott a repülővagyon sorsa. Emiatt nem indulhat be jó néhány repülőtér fejlesztése, és ezért nem tudjuk az elavult versenytechnikát kicserélni. Nem örülünk annak, hogy az élsport támogatása beszűkült és bizonytalanná vált. A klubok támogatását esetlegesen és nagyon gyengén tudjuk biztosítani. Sok klub elvesztette stabil patrónusát. Aggodalommal tekintünk a légügyi hatóság eljárási díjainak lavinájára. Nem indít jókedvre az sem, hogy a magyaros széthúzás beindult, és ez néhány klubot már szétdarabolt. A szövetséget ezektől a hatásoktól eddig még sikerült megóvni. Sikerült megőrizni az egységet, ami nagyon fontos ezekben a nehéz időkben, amikor vannak olyanok, akik megpróbálják kijátszani ellenünk a cserkészeket, az MÚTOSZ-t, s általában, igyekeznek göröngyössé tenni utunkat. Az esedékes közgyűlésről egy-két szót. Ésszerű javaslatra - amit a szakbizottságok és az elnökség is támogat - tavasszal lesz a közgyűlés, amely lezárja a 93-as pénzügyi évet, végrehajtja a szükséges módosításokat az alapszabályban, pl. az elnökség kibővítésére vonatkozóan, az arányos képviselet kérdésében stb. Ennek érdekében a körlevélben meghirdetett határidőig fizessétek be az idei tagdíjakat, minél többen, mert szövetségünk taglétszáma a támogatás nagyságánál a jövőben az egyik fontos szempont. Nyáron lezajlanak a parlamenti választások - azaz egy állami tisztújítás -, és azt követően, késő ősszel tartjuk meg tisztújító közgyűlésünket. A pontos időpontról idejében küldünk értesítést. Alapszabály-módosító javaslataitokat írásban küldjétek be az MRSZ-be. Mindenkinek megköszönöm azt, amit a magyar repülésért tett, és kívánom, hogy legyen erőtök és hitetek a további jó munkához. F OKIU* PILÓTA A Magyar Repülő Szövetség folyóirata Felelős kiadó: dr. Hegedűs Dezső, az MRSZ főtitkára A lapot minden kedves munkatársunk készíti, akinek írása vagy képe megjelenik. Daka Olga, Hemmert László és Schrank Ambrus Sándor főszerkesztő gondozásában A szerkesztőség címe: 1093 Budapest, Lónyay u. 44. Postacíme: 1450 Budapest, Pf. 21. Telefonszám: 216-0054, illetve 217-0154, 44-es mellék Telefax: 217-7222 Előfizethető a szerkesztőségben, kapható az EXTRA HÍR Lapterjesztő Kft. árusainál a metróállomásokon Ára: 88,- Ft ISSN 1216-8793 A címoldalon a közel ötven esztendő után első hazai tervezésű és építésű motoros fémgép, a DÍNÓ repül (Galovtsik Gábor felvétele) .