Pilóta, 1995 (4. évfolyam, 1-12. szám)

1995-01-01 / 1. szám

TARTALOM Új MRSZ telefonkönyv 4 Repülőbál! 5 Nemzetközi versenynaptár 6 Ballonos hírek a javából 7 Isten veled, Jasa! 9 Rekord! 10 Helyreigazítás 10 A 15 éves kapitány 1 1 Főmérnöki utasítások regisztere 13 Míg élünk, remélünk! 18 Fegyelmező döntés 18 Függővitorlázó rekordok 19 Függővitorlázó rangsor 20 Előnyös szerződés 21 Pilótamesék 22 MRSZ-infó 23 Börze 26 PILÓTA A Magyar Repülő Szövetség folyóirata Felelős kiadó: dr. Hegedűs Dezső, az MRSZ főtitkára A lapot minden kedves munkatársunk készíti, akinek írása vagy fotója, rajza megjelenik. Daka Olga és Hemmert László, valamint Schrank-Ambrus Sándor főszerkesztő gondozásában. A szerkesztőség címe: 1093 Budapest, Lónyay u. 44. VI. em. Postacíme: 1450 Budapest, Pf. 21. Telefonszáma: 217-7085, 217-0351 Telefax: 217-7222 Előfizethető a szerkesztőségben, kapható az EXTRA HÍR árusainál a metróállomásokon Ára: 98,- Ft ISSN 1216-8793 ÚJ ÉV - RÉGI REMÉNYEK Kedves Sportbarátaim! Amikor a PILÓTA 95/1. számába írom ezeket a sorokat, már beköszöntött az új esztendő, és én birkózom a gondo­lataimmal, hogy mi széppel és jóval köszöntsem mind­annyiunk nevében. Mi szépet és jót kívánjak, ígérjek nek­tek az új esztendőben? De ez nehéz! Nagyon nehéz! Amikor 1990-ben a nekilendülő rendszerváltozás közepet­te elkezdtük a mi saját új világunkat formálni, tudtuk, hogy nem lesz könnyű, de legrosszabb álmainkban sem gondol­tuk, hogy ennyire nehéz lesz! Megkíséreltük a repülőt­erek tulajdonjogát rendeztetni. Mind a mai napig nem sikerült. A különböző pénzügyi kormányzatok politikája ebben egységes volt, lehetőleg a tudtunk nélkül, a hátunk mögött eladni a reptereket, nem törődve azzal, hogy mi lesz a sorsuk, csak pénzt kapjanak érte. Ezzel elzárták előlünk azt a lehetőséget, hogy a pénz­világ megfelelő hazai és külföldi köreivel együttműködve rendbehozzuk a leromlott reptereket és módszeres munká­val elkezdjük a felvirágoztatásukat. Az állam sem profitált ebből, sőt fizeti az általunk nem működtetett objektumok őrző-védő szolgálatait és minimális karbantartásukat. Az állami tulajdonú repülőtereket működtető, karbantartó kluboktól először a KVSZ 1,8%-ot, most 1%-ot akar behajtani, amelyet sem a Németh-kormány 1022/1990 sz. határozata, sem a parlament LXX/1990 törvénye nem tar­talmaz. Ugyan a kormány pénzigénye látszólag enyhült, 1,8%-ról 1%-ra, de az 1,8% számításának alapja az 1990. évi aktuális értékbecslés volt, míg az 1%-é a repülőtér mindenkori újraelőállítási értéke! Nem sikerült elérni, hogy a használók tulajdonba kapják az általuk működtetett repül­őt­echnikát, így nem sikerült a 10- 20 évvel elavult eszközöket modernebbekre cserélni. Leg­főbb támaszunk, a hadsereg is lassan két vállon fekszik, nem a támadó és túlerőben lévő külső ellenség csapásai, jobb fogásai következtében, hanem saját politikusaink vé­delmi és gazdaságpolitikája miatt. Közben az üzemanyagárak megtízszereződtek, az alkat­részárak még nagyobb mértékben növekedtek, természete­sen ugyanígy az anyagárak is. És ebben a körben megszü­lettek az adó- és tb-tartozó milliárdosok. Mi meg a csekély támogatás jelentős részét visszafizetjük. Az adók! Fizetünk adót, ha veszünk, fizetünk adót, ha ela­dunk, ha élünk, ha meghalunk. Miért kell a sok adó után (a benzin árában is 70% körüli az adó) a légügyi hatóság szolgáltatásaiért is díjtételeket fizetnünk? (Folytatás az 5. oldalon.) Harmonikus nemzetközi kapcsolataink­ról nemegyszer írtunk, de idehaza sem vagyunk magunkra hagyatottak. Ezt pél­dázzák a magyar sportrepülőket üdvöz­lő évvégi lapok is, és mást ne is kíván­junk, mint azt, hogy a kapcsolatok épp­­ily pozitívak legyenek december 30-ig. 31-ével meg majd csak elboldogulunk... 3

Next