Repülés, 1957 (10. évfolyam, 1-9. szám)

1957-04-01 / 1. szám

(Repü­lés A MAGYAR REPÜLŐ SZÖVETSÉG LAPJA A TARTALOMBÓL: A megújhodó magyar repülés, üdvözlet a KISZ-nek. Versenykiírás. A sportbizottság közleményei. Vontatás háton! Ezüst — Arany — Gyémánt Kétkormányos kiképzés. Külföldi hírek. A messziről jött ember vagy a meg­őszült repülőgép. Stílus ugrás. Jugoszláviai jegyzetek. Harc a kis merülősebességért. Dunántúli modellező bajnokság. Országos körrepülő, sebességi és Team Racing bajnokság. ★ Címképen: Sky forduló közben ★ A UIEGÚJHODÓI MAGYAR REPÜLÉS Az ellenforradalom­­által ránk kény­­szerített néhány­­hónapos szünet után ismét megjelent a „Repülés”. Bár az ellenforradalmi események a repülés területén is éreztették hatásukat, mégis minden okunk megvan a bizakodásra. A több évtizedes múlttal rendelkező magyar repülés sok sikert, dicsőséget ért meg. A tények alapján különösen büszkék vagyunk az elmúlt 12 eszten­dőre, amelynek során páratlanul nagy utat tettünk meg. Hiába akarta az el­lenforradalom lejárat­ni e sikerek for­rását, célját nem érte el. A párt és a kormány támogatása olyan lehetősége­ket teremtett hazánkban a repülés szá­mára, ami csak elismerést válthat ki. Természetesen a lehetőségeket jobban is­­ki lehetett volna használni. De az nem a párt és a kormány támogatásá­ban, hanem saját fogyatékosságainkban keresendő. Annak ellenére, hogy a népi demokráciában hasonlíthatatlanul több fiatal vehetett és vesz­­részt a sportre­pülésben, mint a múlt rendszerben, mégis ez nem tükröződött kellően a nemzetközi rekordokban és a nemzet­közi repülőéletben való szereplésünk­ben. Kétségtelen, hogy az eredmények ellenére sem adott megfelelő távlatokat szövetségünkben a nevelői munka és ez is hozzájárult ahhoz, hogy az ellenfor­radalmi időkben sok becsületes repü­lőnk elvesztette tájékozódását és aka­ratlanul is helytelen magatartást tanú­sított. Az elmúlt években, amikor a MÖHOSZ keretén belül fejtettünk ki tevékenységet, jelentősen­­kiszélesedtek nemzetközi kapcsolataink. Világbajnok­ságokon, Európa-bajnokságokon, külön­böző nemzetközi versenyeken vettünk részt. El kell azonban azt is ismerni, hogy a komoly fejlődés mellett bizonyos szervezeti hiányosságok gátolták a még eredményesebb munkát. A múlt év tragikus októbere, az el­lenforradalom konkrét jelentkezése megteremtette a lehetőségét annak, hogy megzavarja a repülők táborának sorait is. Itt is jelentkeztek a „demokrácia baj­nokai”, akik közül most nem egy fejt ki galád tevékenységet hazája ellen­­ Nyugaton. De közülük egyesek meg­próbálnak beépülni a repülőklubok so­raiba, ahol nem elégszenek meg az egy­szerű zavartkeltéssel, hanem igyekez­nek magukhoz ragadni a vezetést. Az ilyen jelenségek ellenére is felemelt fő­vel jelenthetjük ki: a repülőtársadalom túlnyomó többségében a józanság, hig­gadtság, a szocialista haza szeretete ke­rekedett felül. A szövetség anyagi ja­vainak jelentős része érintetlen­­maradt. A Magyar Szocialista Munkáspárt és a Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány értékeli is repülőink helytállását, őszin­tén akarja a repülés még nagyobb ará­nyú fejlődését. Mi más, mint a bizalom jele, hogy az ellenforradalmi események után egy-két hónappal megindulhatott a repülés. Nyíltan és világosan beszé­­lünk. Elismerjük hivatott vezetőnknek a munkásosztály forradalmi pártját, bí­zunk a proletárdiktatúrát helyesen al­kalmazó MSZMP-iben és a kormányban. Megrendíthetetlennek tartjuk barátsá­gunkat a Szovjetunió vezette szocialista országokkal, amelyek igen jelentős se­gítséget nyújtanak közvetlenül a repü­lőknek is. Ez különösen elő fogja se­gíteni fejlődésünket. Máris érkeztek a kézzel fojtható anyagi segítségen­­kívül baráti országok versenyeire, edzőtábo­rokba való meghívások. A Magyar Repülő Szövetség létrejötte a legszorosabb kapcsolatokat jelenti néphadseregünkkel, új forradalmi fegy­veres testületünkkel, a munkásőrséggel és egy percre sem jelenthet lazulást más honvédelmi szervezeteinkkel, első­sorban a Magyar Szabadságharcos Szö­vetséggel. Az MSZHSZ-el olyan lesz a kapcsolatunk, amely termékenyebbé te­szi az együttműködést és kiküszöböli a munkát gátló hiányosságokat. A legszo­rosabban együttműködünk népi demok­ráciánk összes társadalmi szervezetei­vel, elsősorban a Kommunista Ifjúsági Szövetséggel, a többi ifjúsági szerveze­tekkel, a szakszervezetekkel és a Haza­fias Népfronttal. Az eljövendő időszak különösen meg fogja mutatni, hogy mit jelent igazán forradalmárnak lenni, a szó szocialista értelmében. Szövetségünk tagságára vo­natkoztatva a kérdést, a fejlődés alap­vető feltétele, hogy rendezzük sorain­kat, olyan magasfokú eszmei, politikai egység legyen közöttünk, amelyben nincs egy csepp kis rés sem az ellen­forradalom számára. Forradalmi fegye­lemre van szükség az elméleti felkészü­lés, a gyakorlati repülés szorgalmas el­sajátítása terén. A Magyar Repülő Szö­vetségben csak olyanok találhatnak ott­honra, akik elvileg is egyetértenek ve­lünk és vállalják a fegyelemmel járó kötelezettségeket. Tárt karokkal várjuk a proletárdiktatúrához hű munkás-, pa­raszt-, értelmiségi fiatalokat, akiknek kedvük és tehetségük van a repüléshez és szívük, lelkük a szocialista hazáé. Az MÍRSZ-ben most új, egészséges alapokra fektettük a munkát. "Repülő­­klubjaink nagyfokú önállóságot élvez­nek, az eddigi függetlenített vezetősé­gek­­helyett a társadalmi vezetőség vég­zi az irányítást. Joggal vetődik fel te­hát a kérdés, hogy kívánja lapunk a leg­jobban szolgálni a magyar repülés ügyét? Kikhez szól a „Repülés”, a tag­sághoz, vagy az ennél sokkalta nagyobb érdeklődő olvasóközönséghez? Ezekhez is, azokhoz is. Elő kívánjuk segíteni a sportrepülés különböző ágainak fejlődé­sét, hogy lépést tudjunk tartani a nem­zetközi színvonallal. Különlegesen elő­térbe állítjuk a szocialista haza szere­­tetére való nevelés nagy fontosságú problémáját. Továbbra is gondot fordí­tunk arra, hogy lapunk olvasói kellő segítséget kapjanak szakmai tudásuk elmélyítéséhez. De egyúttal hathatós propagálói leszünk a repülés minden ágának, és azt szeretnénk, ha a repü­lés iránt érdeklődő széles közönségünk igényeit a legjobban kielégíthetnénk. 3

Next