Repülés, 1959 (12. évfolyam, 1-12. szám)

1959-01-01 / 1. szám

Sas Gábor István -------------- hallgatók a régi festéket eltávolítják a gépről. A munkát Faludi János repü­lőgépfestő ellen­őrzi A klub tagjai — fiatal mér­nökök és technikusok — a Roma Márnycsiszolását végzik Akik már a tavasz elé néznek Borongás a decemberi késő délután a budaörsi repülőtéren. A hegyek felől nehéz, szürke fátyol zúdul a hatalmas térre.. Vigasztalan a látvány, s alig hin­nénk, hogy itt egy pár hete még zajos, lüktető repülő élet folyt. Azért most is van élet, csak éppen nem­­ repülnek! A műhelyablakból fény szökik az úttestre. Arra tartunk, s bent a Műegyetemi Repülő Klub lelkes nö­vendékeit nagy munkában találjuk. Mindjárt el is mondják, hogy hetenként kétszer jönnek ki munka és tanulás után, hogy gépeiket tavaszra kijavítsák. Egy hónap alatt 140 munkaórát dolgoztak. Ez nem csekélység, mert ha egy gép nagyjavítása 4—500 munkaórát igényel, a 140 óra már igen sokat nyom a lat­ban. Ezenkívül jelentős pénzmegtakarítást jelent a szövetségnek, meg a repülő­gép építő szakmunkások is felszabadulnak más munkához. Summa-summárium, csak azok járnak jól, akik lelkiismeretesen kijavított repülőgépekkel és egyéb berendezésekkel állnak starthoz a pacsirtaszótól han­gos — verőfényes tavaszi ég alatt. — s a — Bálint u*a­b- Wkus a függelesr* vezérsíkot lakkozza István a komi. «fontosai ínyrslen hely né beszerilése. Kis írnn­k — repülö növendék a szakértelemmel végzi ! HMM^^^^Szurok lanni lej

Next