Repülés, 1959 (12. évfolyam, 1-12. szám)
1959-01-01 / 1. szám
Sas Gábor István -------------- hallgatók a régi festéket eltávolítják a gépről. A munkát Faludi János repülőgépfestő ellenőrzi A klub tagjai — fiatal mérnökök és technikusok — a Roma Márnycsiszolását végzik Akik már a tavasz elé néznek Borongás a decemberi késő délután a budaörsi repülőtéren. A hegyek felől nehéz, szürke fátyol zúdul a hatalmas térre.. Vigasztalan a látvány, s alig hinnénk, hogy itt egy pár hete még zajos, lüktető repülő élet folyt. Azért most is van élet, csak éppen nem repülnek! A műhelyablakból fény szökik az úttestre. Arra tartunk, s bent a Műegyetemi Repülő Klub lelkes növendékeit nagy munkában találjuk. Mindjárt el is mondják, hogy hetenként kétszer jönnek ki munka és tanulás után, hogy gépeiket tavaszra kijavítsák. Egy hónap alatt 140 munkaórát dolgoztak. Ez nem csekélység, mert ha egy gép nagyjavítása 4—500 munkaórát igényel, a 140 óra már igen sokat nyom a latban. Ezenkívül jelentős pénzmegtakarítást jelent a szövetségnek, meg a repülőgép építő szakmunkások is felszabadulnak más munkához. Summa-summárium, csak azok járnak jól, akik lelkiismeretesen kijavított repülőgépekkel és egyéb berendezésekkel állnak starthoz a pacsirtaszótól hangos — verőfényes tavaszi ég alatt. — s a — Bálint u*ab- Wkus a függelesr* vezérsíkot lakkozza István a komi. «fontosai ínyrslen hely né beszerilése. Kis írnnk — repülö növendék a szakértelemmel végzi ! HMM^^^^Szurok lanni lej