Repülés, 1964 (17. évfolyam, 1-12. szám)

1964-01-01 / 1. szám

mmA ta­Kámm A beköszöntött zord tél mindjárt az elején alapos próbára tette légiforgalmunk dolgozóit. A Kárpát-medencében kialakult tartós ha­vazás vastag hótakaróval, az erős szél pedig hófúvással, zúzmarával lepte el a repülőteret. A hóval betemetett repülőgépekhez helyenként valóságos utat kellett vágni. A repülőtér forgalmi és műszaki dolgo­zói hősies csatát vívtak, hogy a légiforgalmat biztosítani tudják. Nagy erőfeszítéssel a külföldi vonalak gépeit lényegtelen késésekkel el is indították. 4. A fagyos szélben nem volt könnyű munka az üzemanyagtöltés. A repülőtér műszaki személyzete azonban remekül helytállt. A gépeket maradék nélkül, teljes biztonsággal ellátták. A háttérben folyik a hócsata. (Jobb középső kép) 5. A pilóták, a hajószemélyzet, dolga sem volt könnyű. A hófúvásban biztonsággal fel­szállni, felelősségteljes munka. A kötelesség­­tudat és a hivatásszeretet legyőzte a sok akadályt. A képen hófelhőt kavarva startol a menetrendszerű IL—14-es (MTI Lajos Gy . felvételei)­ ­. Indulás előtt az IL—14-est meg kellett sza­badítani a vastag zúzmarától. A gépeket 2 cm-es jeges hó borította. Míg a szerelők a motorindítás előkészületeit végezték, a segí­tők a „gólyalábú” kerekes létra segítségével takarították a gépet­­. Teljes erővel dolgozik a hómaró. Nem volt könnyű dolguk a vastag hóval és a megújuló hófúvással. A marógép széles pásztákkal tisztította meg az indítómező betonját Fűtik a SABENA „Caravelle”-jét. A meleg levegőt termelő aggregátumból szigetelt textil­­csöveken vezették be az utastérbe és a piló­takabinba a meleget. (Bal középső kép)

Next