Repülés, 1969 (22. évfolyam, 1-12. szám)

1969-01-01 / 1. szám

A Tu-144 makettje a szélcsatornában. A Tu-csa­­lád „legifjabb” tagja már készen áll a szerelő­­csarnokban, s a guruló, majd a repülőpróbára vár. Megépítését számtalan és sokoldalú ellenőr­zéssel kezdték meg. Lehet, hogy repülésben meg­előzi az angol—francia közös Concorde-ot? A Szonda 6. felvétele a Holdról, amelyet 1968. november 10. és 17. közötti útja során készített. A számokkal jelzett területek: 1. A Vavilov fivé­rek, 2. Lowell, 3. Eötvös, 4. Van Gogh. A LOT vonalain a közelmúltban forgalomba ál­lították az első Tu-134-eseket. Az utastérben fel­függeszthető bébi-ágyacskákat, „légi-bölcsőket” is el lehet helyezni. Vizen, havon, jégen! A Tu-kollektíva többéltű járműve jelenleg Irakban, a Tigris folyón tart bemutatót. Inessza Kirjavainent a MOSZKVA—HABAROVSZK útvona­lon közlekedő Tu-114-es légikisasszonyát és társait kormány­kitüntetésben részesítették, mert amikor sérült futóművel kellett leszállniuk, fegyelmezett magatartásával sikerült meg­akadályoznia, hogy az utasok között pánik törjön ki. A Kom­­szomol díszjelvényt adományozott a bátor utaskísérőnek. O­fc V­ ­&S

Next