Székely Hírmondó, 1998. január-március (3. évfolyam, 1-11. szám)
1998-01-17 / 1. szám
Olvassa hetente a Hírmondót! Tűz az országúton Lángoló autó Január 7-én, szerdán, 21.25 órakor értesítették a kézdivásárhelyi ajtókat, hogy a 11-es nemzeti út on, a 70-es kilométerkő közelében lángokba borult a CV-02-HUE rendszámú, kb.50 milliót érő Fiat Croma személygépkocsi. A segítség 21.43 órakor érkezett, de már nem volt mit tenni. A sepsiszentgyörgyi tűzoltóság sajtóképviselőjének elmondása alapján megtudtuk, hogy a szerencsétlen balesetet műszaki hiba okozta. Akadozott az üzemanyag-ellátás, a benzin lefolyt a kimelegedett motorra és tüzet fogott. Az égés következtében az autó totálkáros lett, 98 százaléka elégett. A gépkocsi tulajdonos és utasa nem szenvedett testi sérülést. (éva) Mi lesz veled, emberke? Változások a gyermekotthonban Az 1997 július 25-én életbe lépett, 26/1991-es sürgősségi kormányrendelet gyökeres változásokat idéz elő a gyermekotthonok és bölcsődék életében. A reform felső szintről kezdődött, így az előbbiekben említett intézmények a Tanügyminisztérium hatásköréből egy nemrég létesült kormányszerv, a Gyermekvédelmi Kérdésekkel Foglalkozó Államtitkárság igazgatása alá kerülnek. A rendelet körültekintőbben szándékszik eljárni a gyermekek elhelyezése esetében, így az otthonok csak végső megoldásként jöhetnek számításba. Azokat a gyermekeket, akiknek rokonaik vannak, megpróbálják tágabb családjuk körében elhelyezni. Az új törvény vezeti be a hivatásos nevelőszülők fogalmát, akik anyagi ellenszolgáltatás ellenében gyermekeket gondoznának. (folytatás az 5. oldalon) Győzött az Olvasó! A Hírmondóból hetilap lett! Igen, jól értik, Önökről van szó, Kedves Olvasók! S a győzelem se akármilyen, hiszen a Székely Hírmondó a továbbiakban - az előző lapszámunkban beharangozott tervvel ellentétben - nem havonta, hanem hetente fog megjelenni! (folytatás a 7. oldalon) átszervezés előtt a Csavargyár A szakszervezet elnöke nem tud a „tervezett" sztrájkról ! Meg nem erősített információk szerint a Csavard Mgyárnál tetőpontjára hágott a munkások HVH elégedetlensége, és a Szabad Szakszervezet sztrájkra készül. Hittük is, meg nem is, így hát felkerestük a szakszervezet elnökét, Bende Gézát, és kértük, tájékoztassa olvasóinkat a reális helyzetről. - Jelen pillanatban olyan kollektív munkaszerződésen dolgozunk, amely érvényes a gyár minden alkalmazottjára, függetlenül attól, hogy szakszervezeti tag az illető, vagy sem. Február 1 -től lép érvénybe az új kollektív munkaszerződés, melynek kidolgozásával jól haladunk, már csak a vezetőség fizetésajánlatának megtárgyalása maradt hátra. Ezen a téren még nem jutottunk közös nevezőre. (folytatás a 3. oldalon) - Krisztin - Siralmas helyzetben a vasútállomások Változik a vonatok menetrendje Olvasóink a 22/1997-es számú Székely Hírmondót olvasva megtudhatták, hogy 1998. május 31-től a vonatok menetrendje megváltozik, a sebességet Sepsiszentgyörgy és Kézdivásárhely között a vasútvonal rossz minősége miatt pedig a felére csökkentik, ami 20-30 km/h-t jelentene. Ez az eljárás minden bizonnyal hátrányokkal jár. A vonatok a gyári munkásokra nézve kedvezőtlen időpontokban indulnak, ennek következtében ingázók nélkül maradnak, ráfizetésessé válnak és fennáll a veszélye annak is, hogy idővel kivonják forgalomból. Ez pedig elszigetelést jelentene városunknak. A városi tanács megpróbálta megelőzni ezt a nem kívánt fejleménysorozatot, és egy átiratot küldött a brassói Kerületi Vasúti Felügyelőséghez, amelyben a gyárak és intézmények nevében kérte, hogy elfogadhatóbb órákban induljanak a vonatok. Az átiratra egyelőre nem kaptak választ, de - mint azt megtudtuk Jancsó Istvántól, a Polgármesteri Hivatal alkalmazottjától - ha májusig nem kapnak semmiféle visszajelzést, akkor ismét próbálkoznak. A Kerületi Vasúti Felügyelőség vezetőségének szét kellene néznie a falvakon felszámolt vasútállomások siralmas állapotban levő várótermeiben, és el kéne gondolkodnia azon, hogy ha nem számolták volna fel ezeket, és az utasok az állomásokon jegyet vásárolhatnának, talán nem is lenne annyira ráfizetéses.