Székely Hírmondó, 1998. január-március (3. évfolyam, 1-11. szám)

1998-01-17 / 1. szám

Olvassa hetente a Hírmondót! Tűz az országúton Lángoló autó Január 7-én, szerdán, 21.25 órakor értesítették a kézdivásárhelyi ajtókat, hogy a 11-es nemzeti út on, a 70-es kilométerkő közelében lángokba borult a CV-02-HUE rend­számú, kb.50 milliót érő Fiat Croma személygépkocsi. A segítség 21.43 órakor érkezett, de már nem volt mit tenni. A sepsiszentgyörgyi tűzoltóság sajtóképviselőjének elmondása alap­ján megtudtuk, hogy a szerencsétlen balesetet műszaki hiba okozta. Aka­dozott az üzemanyag-ellátás, a ben­zin lefolyt a kimelegedett motorra és tüzet fogott. Az égés következtében az autó totálkáros lett, 98 százaléka elégett. A gépkocsi tulajdonos és utasa nem szenvedett testi sérülést. (éva) Mi lesz veled, emberke? Változások a gyermek­otthonban Az 1997 július 25-én életbe lépett, 26/1991-es sürgősségi kormányrendelet gyökeres változásokat idéz elő a gyer­mekotthonok és bölcsődék életében. A reform felső szintről kezdődött, így az előbbiekben említett intézmények a Tanügyminisztérium hatásköréből egy nemrég létesült kormányszerv, a Gyer­mekvédelmi Kérdésekkel Foglalkozó Államtitkárság igazgatása alá kerülnek. A rendelet körültekintőbben szándék­szik eljárni a gyermekek elhelyezése esetében, így az otthonok csak végső megoldásként jöhetnek számításba. Azokat a gyermekeket, akiknek roko­naik vannak, megpróbálják tágabb családjuk körében elhelyezni. Az új törvény vezeti be a hivatásos nevelő­szülők fogalmát, akik anyagi ellenszol­gáltatás ellenében gyermekeket gon­doznának. (folytatás az 5. oldalon) Győzött az Olvasó! A Hírmondóból hetilap lett! Igen, jól értik, Önökről van szó, Kedves Olvasók! S a győzelem se akármilyen, hiszen a Székely Hírmondó a továbbiakban - az előző lapszámunkban beharangozott tervvel ellentétben - nem havonta, hanem hetente fog megjelenni! (folytatás a 7. oldalon) átszervezés előtt a Csavargyár A szakszervezet elnöke nem tud a „tervezett" sztrájkról !­ Meg nem erősített információk szerint a Csavar­­d­­ Mgyárnál tetőpontjára hágott a munkások HVH elégedetlensége, és a Szabad Szakszervezet sztrájkra készül. Hittük is, meg nem is, így hát felkerestük a szakszervezet elnökét, Bende Gézát, és kértük, tájékoz­tassa olvasóinkat a reális helyzetről. - Jelen pillanatban olyan kollektív munkaszerződésen dolgo­zunk, amely érvényes a gyár minden alkalmazottjára, függetlenül attól, hogy szakszervezeti tag az illető, vagy sem. Február 1 -től lép érvénybe az új kollektív munkaszerződés, melynek kidolgozásával jól haladunk, már csak a vezetőség fizetésajánlatának megtárgyalása maradt hátra. Ezen a téren még nem jutottunk közös nevezőre. (folytatás a 3. oldalon) - Krisztin - Siralmas helyzetben a vasútállomások Változik a vonatok menetrendje Olvasóink a 22/1997-es szá­mú Székely Hírmondót olvasva megtudhatták, hogy 1998. május 31-től a vonatok menetrendje megváltozik, a sebességet Sep­­siszentgyörgy és Kézdivásárhely között a vasútvonal rossz minősége miatt pedig a felére csökkentik, ami 20-30 km/h-t jelentene. Ez az eljárás minden bizonnyal hátrányokkal jár. A vonatok a gyári munkásokra nézve kedvezőtlen időpontokban indulnak, ennek következtében ingázók nélkül maradnak, ráfize­tésessé válnak és fennáll a veszé­lye annak is, hogy idővel kivon­ják forgalomból. Ez pedig elszi­getelést jelentene városunknak. A városi tanács megpróbálta meg­előzni ezt a nem kívánt fejle­ménysorozatot, és egy átir­atot küldött a brassói Kerületi Vasúti Felügyelőséghez, amelyben a gyárak és intézmények nevében kérte, hogy elfogadhatóbb órák­ban induljanak a vonatok. Az áti­ratra egyelőre nem kaptak vá­laszt, de - mint azt megtudtuk Jancsó Istvántól, a Polgármesteri Hivatal alkalmazottjától - ha má­jusig nem kapnak semmiféle visszajelzést, akkor ismét próbál­koznak. A Kerületi Vasúti Felü­gyelőség vezetőségének szét kel­lene néznie a falvakon felszámolt vasútállomások siralmas állapot­ban levő várótermeiben, és el kéne gondolkodnia azon, hogy ha nem számolták volna fel ezeket, és az utasok az állomásokon jegyet vásárolhatnának, talán nem is lenne annyira ráfizetéses.

Next