Vasuti és Közlekedési Közlöny, 53. évf. (1922)

1922-01-01 / 1. szám

2 Ennek megfelelően az olasz határig terjedő szállítási útvonalon fekvő bármely állomáson és magán az átmeneti határállomáson felmerülő kész­pénzkiadások, vámkezelési költségek és egyéb mellékilletékek a feladótól — az olasz átmeneti határállomáson túl felmerülő fuvardíjak, mellékilletékek, vámköltségek és készpénzkiadások pedig a címzettől szedetnek be. A nem­zetközi egyezmény 12. cikkének 2. és 3. pontjában foglalt határozmányok azonban ezáltal nem érintettek. 8. Ha a vasutak torgalmi akadályok avagy rendkívüli forgalmi nehéz­ségek miatt kénytelenek küldeményeket kerülő útirányokon át továbbítani, úgy a tényleg használt útirányokon felmerülő szállítási díjak fizetendők. 9. A feladónak azon kötelezettsége, hogy a vám, adó, állategészség­ügyi és rendőri szabályok szerint megkívánt kísérőiratokat a fuvarlevélhez csatolja, a be- és ki-, illetve átvitelhez szükséges iratokra is kiterjed; a vasút nem köteles ezeket az iratokat helyességükre és teljességükre nézve megvizsgálni Ha a szükséges kísérőiratok a küldemény feladása alkalmá­val hiányosak, helytelenek avagy teljesen hiányzanak, a küldemény átvétele megtagadható. Ha a kísérőiratok hiányát, hiányosságát, illetve helytelen kiállítását már csak valamely útközben fekvő állomás állapítja meg, a kül­demény feltartóztatható és a feladó rendelkezésére bocsájtható. 10 A küldemények utánvétekkel (beszedés után kifizetendő utánvét és készpénzelőleg) meg nem terhelhetők. 11. A feladónak a nemzetközi egyezmény 15. cikke értelmében meg­engedett utólagos rendelkezései csak addig foganatosíttatnak, a­míg a kül­demény a feladási állam határát el nem hagyta. Ha a küldemény a feladási állam határát már elhagyta, a feladó a nemzetközi egyezmény 18. és 24. cikkében foglalt esetek kivételével csak olyképen rendelkezhetik, hogy küldeménye ugyanazon a rendeltetési állo­máson más átvevőnek adassék ki. E rendelkezés csak akkor hajtatik végre, ha az eredeti átvevő a fuvarlevelet még ki nem váltotta. 12. A szállítási érdek bevallása nincsen megengedve. B) Különleges magánkocsik. a) Üresen visszatérő különleges tm­agánkocsik (tartány- és egyéb bizonyos áruk szállítására berendezett kocsik) azon az úton, a­melyen át­rakva érkeztek, két hónapon belül díjmentesen visszaszállttatnak. b) Ily különleges magánkocsiknak üres állapotban valamely meg­rakó állomásra való elküldése is megengedtetik. Ez a szállítás bizonyos feltételek mellett díjmentesen történik. Azokat a feltételeket, a­melyek mellett különleges magánkocsik üres állapotban a megrakó állomásra továbbu­taznak, az erre illetékes állomás­főnökség közli. A különleges magánkocsik nemzetközi fuvarlevelekkel adandók fel. C) Az áruk betakarása. A vasút tulajdonát képező takarók (ponyvák) a küldeményekhez nem adatnak. Budapest, 1921. évi december hóban. A m. kir. államvasutak igazgatósága, a részes vasutak nevében is. M­­agyar kir. államvasutak pécsi üzletvezetősége. V. és K. K. 1922. 1/1. 1. az. M. A. V. — 111. szám. Hirdetmény. Értesítjük a t. szállitóközönséget, hogy Újdombóvár állomást 1921. évi december hó 15-én a korlátolt kocsirakományu áruforgalomra a köz­forgalom számára is megnyitjuk. Az állomáson csakis különleges berendezést és kezelést nem igénylő áruk kerülhetnek fel- és leadásra s e mellett az áruk raktározása sincs megengedve, ideiglenes megőrzésre tehát a vasút gabonát nem fogad el,, hanem a gabona és az előre megrendelt és a bejelentés sorrendjében rendelkezésre bocsátott kocsiba közvetlenül rakandó be. Élőállatok közül a lovak, csikók, öszvérek és szamarak egyaránt fel- és leadhatók, a hasítottkörmű állatok az 1311. számú állategészségügyi értesítőben közzétett 92.360/111/B/1914. számú ministeri rendelet értelmében az ott közölt feltételek mellett ideiglenesen szintén feladhatók, leadásra­ azonban nem kerülhetnek. Pécs, 1921. évi december hó. Az üzletvezetőség. Magyar Királyi Folyam- és Tengerhajózási Részvénytársaság, V. és K. K. 1922. 1/1. 1. sz. 13.028. B. II. 1921. szám. Helyi árudijszabás I. rész, B) szakasz — 1. külön díjszabás gabona stb. szállítására, — a külön díjszabás­ra szállítására. (Az uszályrakományok szállítására vonatkozó határozmányok módosítása.) A Magyar Királyi Folyam- és Tengerhajózási Részvénytársaság igazgatósága közli, hogy 1921. évi december hó 24-től való érvényességgel további intézkedésig a fentjelzett díjszabási határozmányoknál az ünnep­napok jegyzékében némi módositás lép életbe A közelebbi részlet­hez illetőleg a részvénytársaság igazgatósága,, vagy az állomások adnak felvilágosítást. Budapest, 1921. évi december hó 21-én. Az igazgatóság. V. és K. K. 1922. 1/1. 1. sz. 13,252. B. I. 921. Cseh-szlovák dunaátrakodási forgalom Pozsonyon és Komáromon át­ Árudijszabás II. rész, érvényes 1921. augusztus 15-étől. (A vasúti fuvar díjtételek érvénye a dunai hajózásnak téli beszüntetése alkal­mával.) A dunai hajózásnak a téli időszakra történt beszüntetésének idején a fentnevezett díjszabás vasúti fuvardíjtételei a vasúti állomásokról Pozsonyra irányuló forgalomban a következő esetekben érvényesek: 1. Oly küldeményekre, melyek valamely cseh-szlovák vasúti állomás"" még a hajózás beszüntetése előtt kerültek feladásra,­­ már csak a haj beszüntetése után érkeztek az átrakodó helyre és onnan uj fuvarlevele való feladás alapján vasúttal külföldre továbbu­taznak. 2. Oly küldeményekre, melyek valamely cseh-szlovák vasúti máson a hajózás beszüntetése után adattak fel és Pozsony dunapart , máson valamely vasúti- vagy magánraktárban (amennyiben ez vasúti ügyelet alatt áll) időközbeni tárolásra vannak rendelve. Eme küldeményes fuvarleveleihez az illető raktár oly elismervényét kell csatolni, amel bebizonyul, hogy a raktárgondnokság a küldeményt a hajózás újbóli­­ nyitásáig ideiglenes időközbeni raktározásra tényleg átveszi. Az ideig­ tárolásra az idevágó szabályok mértékadók. Jelen határozmányokkal a fent jelzett díjszabás I. fejezetének A) pont­jában (a 4—6 oldalon) foglalt alkalmazási feltételek megfelelőleg kiegé­szíttetnek. Budapest, 1921. december hó 28-án. A Magyar Királyi Folyam- és Tengerhajózási R.­T. igazgatósága, a részes közlekedési vállalatok nevében is. Vasúti és közlekedési közlöny MAGYAR KIR ÁLLAMVASUTAK KIMUTATÁS a magyar kir. államvasutak, valamint az általa kezelt vasutak 1921. évi november havi ideiglenes üzleteredményeiről. A vasutak megnevezése 1921. évi 1921. évi julius 5-től november hó végéig szállított Bevételek 1921. julius 1-től 1921. november hó végéig A vasutak megnevezése novem­ber h­óban átlagos hossz november hóban szállított november havi bevételek 1921. évi julius 5-től november hó végéig szállított Bevételek 1921. julius 1-től 1921. november hó végéig A vasutak megnevezése novem­ber h­óban átlagos hossz személyek­­ áruk személyek és por­­­gyás­, iltán áruk után összesen k­i­le­nt­éti renkint személyek áruk személy- és podgyász után áruk után összesen A vasutak megnevezése km. száma­­ tonnákban korona száma tonnákban k­o­r­o­n­a A m. kir. államvasutak saját vonalai, valamint a saját számlájára ke­zelt h. A vasutak 3,373 2.709,500 1.212,500 75.848,500 189.785,100 265.633,601 1­78,753 13.741,100 6.363,800 420.993,343 1,056.366,914 1.477,360 257 A m. kir. államvasutak által a szabványszerző­dés­­alapján kezelt h. é. vasutak 3,799 1.220,500 390,300 11.610, 00K­ 28.288,200 3. 898,200 10,502 6.025,300 1.859,700 61.671,800 130.717,70­i 192.389,500 Összesen 7,172 3.930,000 1.602,800 87.458,500 218.073,300 305.531,800 42,601 19.766,­400 8.223,500 402 665,143 1,187 084,614 1,669.749,757 A m. kir. államvasutak kezelésében álló: Pécs— barcsi vasút*) 63­ 1­60,700 5,300 615,800 475,300 1.091,100 16,022 192,100 13,200 1.947,100 1.256,900 3.204,000 *) JEGYZET: A pécs—barcsi vasút adatai 1921. évi szeptember havától kezdődnek. Budapest, 1921. évi december hó. Az igazgatóság, 10. szám.

Next