Zalai Hírlap, 1993. december (49. évfolyam, 280-304. szám)
1993-12-01 / 280. szám
Zalai Hírlap XLIX. évfolyam, 280. szám Kiadja a Journals Kft. Ára: 13,80 forint A századik születésnapja Az Országgyűlés tegnap, néhány perccel 12 óra előtt elfogadta az adózás rendjéről szóló törvény módosítását. A jogszabály szélesíti az adóhatóság jogkörét, szigorítja az adózás szabályait. A képviselők közül 151-en szavaztak a törvény elfogadása mellett, 94-en voksoltak nemmel és hat fő tartózkodott a szavazástól. Ezzel, amint azt az elnöklő Szűrös Mátyás taps kíséretében bejelentette, a 100. törvényt alkotta meg 1993-ban a Magyar Országgyűlés. A hagyományoknak megfelelően egyébként tegnap is napi rendeleti felszólalásokkal kezdődött meg az Országgyűlés plenáris ülése. Török Ferenc szerint a közlekedési miniszter súlyosan megsértette a távközlési törvényt. A SZDSZ-es képviselő napirend előtti felszólalásában azt kifogásolta, hogy a tárca vezetője Folytatás a 2. oldalon. A zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház társulata az elmúlt hét péntekén mutatta be Stein— Kander—Ebb: Zorba című musicaljét. Felvételünkön a darab egy jelenete látható. Az előadásról szóló írásunk a lap 11. oldalán olvasható. (Mészáros T. László felvétele) Téli áldás minden mennyiségben A mi éghajlati viszonyaink között szerencsére ritkán fordul elő három napig tartó hóesés, így aztán hétfőről keddre virradóra csökkent a havazás intenzitása, sőt tegnap napközben már nem volt számottevő csapadék. Végül is a kitartó égi, vagy ha úgy tetszik téli áldás elég volt ahhoz, hogy a tájat széppé, az utakat havas-síkossá varázsolja. Valljuk be, sokaknak bosszúságot okozott, pedig hát a tél, mégha novemberben érkezik is meg, hóval jár... A havazásban beállt szünetnek köszönhetően tegnapra úgy ahogy sikerült kiszabadítani a hó fogságából a megyét. Nem volt fennakadás a kenyér- és tejszállítmányokkal, ha késve is, de megérkeztek a falvakba. A tejipari vállalatnál elmondták: voltak helyek, ahol a bekötő úton nem tudott bejutni a szállító jármű, ám a helyiek segítségével — kijöttek a rakományért — mégiscsak a rendeltetési helyére érkezett a szállítmány. A Zalacotól is azt az információt kaptuk, hogy nincs fennakadás a pékáruk, a kenyér kiszállításában. Igaz, Budapest helyett most az elsődleges a megye ellátása volt. Mint ilyenkor általában lenni szokott, a buszpályaudvarokról nem indultak el a távolsági járatok, a helyköziek pedig jelentősen késnek. Illetve a dombosabb vidékekről, a kisebb falvakbólnem jöttek be a városokba a reggeli menetrendszerű autóbuszok, így a vidéki dolgozók, bejáró diákok nem jutottak el a munkahelyükre, az iskolákba. A Közúti Igazgatóság megyei ügyeletese elmodta, gépeik folyamatosan dolgoznak. A főútvonalak már kétnyomon, az alsóbbrendű utak egy sávon járhatók. (Folytatás a 2. oldalon.) Nem járt szerencsével ez a vodkát szállító kamion. A zalaövői hídtól pár méterre, a 86-os úton a pótkocsija az árokba csúszott. (Arany Gábor felvétele) Extraprofit helyett— ígéret Ha olvasóink fellapozzák a mai újságban található reklámmelléklet 8. oldalát, találnak ott egy hirdetést, amelyben az infláció legyőzésére hívja fel leendő ügyfeleit egy Oninvest nevű befektetési társaság. Nos, ez a cég hétfő óta gyakorlatilag nem létezik. Hogy a hirdetés mégis megye- Az Oninvest vidéki alkalmazottent, annak egyszerű nyomdatai pedig csak vasárnap tudták technikai oka van: mivel a mel- meg, hogy a cég lehúzza a rolót, léklet színes, napokkal a megye- akkor is mintegy véletlenül, s talenés előtt el kellett készíteni. (Folytatás a 3. oldalon.) Vérátömlesztésre szorul a magyar vasút A MÁV gazdasági vezetése és a szakszervezeti érdekképviseletek a közelmúltban kompromisszumot kötöttek a bérfejlesztésről, valamint a kollektív szerződés érvényességéről. Ezzel a sztrájkot elkerülték ugyan, ám az egyezség ellenére gyakorlatilag megoldatlan maradt minden gond. A Zalaegerszegi Pályafenntartási Főnökség vezetőjével, Horváth Bélával folytatott beszélgetésből kitűnik, hogy hiába van vasúttörvény, ha nincs mögötte biztonságos gazdasági háttér. A szakember arról is panaszkodik, hogy a megyei és a városi vezetés nem támogatja a helyi fejlesztési programokat, korszerűsítési törekvéseket. A beszélgetés további részletei a 9. oldalon olvashatók.