A Motor 1913-1922

A Motor c. hetilap számos alcímei pontosan mutatják, hogy milyen szerepet vállalt az újság a hazai motorizáció hőskorának sajtópalettáján:

A „KIRÁLYI MAGYAR AUTOMOBIL CLUB“ HIVATALOS LAPJA.
A KIRÁLYI MAGYAR ÖNKÉNTES GÉPKOCSIZÓ TESTÜLET ÉS A MAGYAR GÉPREPÜLÖK SZÖVETSÉGE HIVATALOS LAPJA.
Az automobilizmus és géprepülés érdekeit szolgáló hetenként megjelenő képes szaklap.
Később:
A Királyi Magyar Automobil Club, a Királyi Magyar Yacht Club és a Magyar Automobilkereskedők Országos Egyesülete hivatalos lapja.
AZ AUTOMOBILIZMUS, MOTOROS HAJÓZÁS, VITORLÁSSPORT ÉS GÉPREPÜLÉS ÉRDEKEIT SZOLGÁLÓ HAVONKÉNT KÉTSZER MEGJELENŐ KÉPES SZAKLAP.

Beszámolt az egyesületi hírek mellett a hivatalos benzinárakról, „soffőr-tanfolyamokról”, tippeket és beszámolókat közölt „automobil turákról”, versenyekről, kiállításokról, a legújabb technikai-műszaki megoldásokról, gyártmányokról, modellekről, a lassan iparrá váló autógyártás és kereskedés ágazati híreiről. Ezek mellett minden, helyváltoztatásra alkalmas jármű az érdeklődési körébe tartozott: hajók, jachtok, csónakok, repülőgépek, autóbuszok, teherkocsik.
1922-ben, a lap tizedik évfolyamának indulásakor a szerkesztőség így értékelte lapjukat: „A minden reklámot, hangoskodást mellőző szolid munkának gyümölcsét látjuk lapunkban, amely az idő forgandósága, kedvező s az utóbbi időben mindinkább kedvezőtlenebb körülményei ellenére is megmaradt nívójában, terjedelmében, kiállításában, de mindenekelőtt befolyásoktól mentes, becsületes irányzatában annak aminek indult, s aminek minden a hivatása magaslatán álló orgánumnak lennie kell, a motorsportoknak, a géprepülésnek és vitorlázósportnak ideális célokért küzdő harcosa. Véleményeink és ítéleteink megalkotásában nem a pillanatnyi érdek, sem a kedvező konjunktúrák öncélú felhasználása, hanem egy mindennél fontosabb és egy mindenekfelett álló eszme vezérelt bennünket: a magyarság egyetemes érdekeinek önfeláldozó szolgálása.”

Terjedelem: 5 837 oldal

Tartalomjegyzék