168óra, 2004. október-december (16. évfolyam, 40-52. szám)

2004-11-25 / 47. szám

üvegtető is, amelynek rolói középen, kétfelől záródnak össze. Az elektronikus varázslatok közé tartozik a kamerával működő sávelha­­gyás-figyelő rendszer, amely 80 km/h fölött lép működésbe. Amennyiben a kocsi a felfestett jelekkel kijelölt útnak túlságosan a szélére vándorol, az ülés a kitérés irányának megfelelő oldalon re­zegni kezd a vezető ülepe alatt. Egyedi a nappal természetes fénnyel, hátulról megvilágított, középre szerelt, digitális műszeregység is, a vezető előtt jelző folyadékkristályos fordulatszámmérő pedig a megengedett határérték túllé­pésekor pirosra vált. Szintén praktikus megoldás, hogy a csomagtartó padlója különféle terelők behelyezésével négy rekeszre osztható. Szüksége is van né­mi trükkre a kritikák elkerülése végett, mert csupán 320 literes. A legérdekesebb megoldás a rögzí­tett közepű kormány, amelynek csak a karimája és a küllői forognak. Akárcsak a régi szép idők­ben, amikor a leolvasha­­tatlan, nagyítós, áldi­gitális sebességmé­rőt kellett megvé­deni a CX-ben, úgy most is készen áll a magyarázat a szokatlan megoldásra: kialakításuk miatt a kormány középre szerelt gombokat állandó helyen találja a vezető, ezért biztonságosabban tudja kezelni őket. Nem tudom, önök próbál­­tak-e már kanyarodás közben hangerőt csökkenteni, sebességet lejjebb venni a tempomattal, vagy esetleg a következő szervizig megtehető kilométer-men­­­nyiséget lekérdezni a fedélzeti számí­tógépen - én lehetőleg egyenes úton végzem mindezt. De azért fenemód tetszik ez a rögzített kormányközép, csak úgy l’art pour l’art - bezzeg más kocsiban nincs ilyen... Nem csupán egy következő fantasz­tikus filmeposz díszleteként, de egy­szerű autóként sem szerepel rosszul a C4. Mechanikai alapjai a Peugeot 307- től származnak, amely napjaink egyik felettébb eltalált kompakt modellje. Az utastere ennek megfelelően levegős, az első utasok fejedelmi, a hátsók vi­szonylag jó komfortban utazhatnak. Mérföldes előrelépés történt Xsarához képest a belső anyagok kivá­­­lasztásában, a burkolatok illesztésé­ben: a C4-ben szinte minden kézzel el­érhető műanyag felület puha, a komor fekete szín a múlté, s a formák is kivé­telesen ötletesek. A benzinmotorok skálája a 90 ló­erős, 1,4 literestől a 180 lóerős kétlite­resig terjed, dízelből pedig háromféle lesz. A két kisebbik 1,6 literes és 92, illetve 110 lóerős, a nagy olajfaló pe­dig kétliteres és 138 lóerős. Az autóba épített vidámpark, illetve a vidám­parkra épített autó novembertől lesz megrendelhető a hazai Citroën-keres­­kedésekben. ■ 51

Next