168óra, 2007. január-március (19. évfolyam, 1-13. szám)

2007-01-04 / 1. szám

nálata nem meglepő, a harmadik sorba beszállni viszont gyakran cirkuszi mutat­vány. Az autóban fellelhető számtalan ötletes megoldás egyike: a második sor oldalüléseinek ülőlapja egy mozdulattal felcsapódik, a szék pedig előrehúzható, így leghátra sem nehéz beszállni. A leg­hátsó két ülés használaton kívül a padló­ba süllyeszthető, a középsők külön-kü­­lön állíthatók és lehajthatók, így csak­nem két köbméteres raktér pakolható. A mindennapokban gyakoribb az ötüléses kialakítás, így 576 liternyi poggyászt le­het elhelyezni a külön nyitható szélvédő­­jű csomagtérajtó mögött. Rövid ismerkedésre nyílt csupán mód az itthoni sajtóbemutatón. A kétliteres, 138 lóerős dízelmotor teljesítménye még egy ekkora testhez is elegendő - nem is ez az újdonság, hanem az elektronikusan vezérelt, hatfokozatú váltó. Kuplung nincs, kézi üzemmódban a kormány mö­götti fülekkel lehet fel- vagy visszaválta­ni, utóbbit a rendszer lassításkor vagy megálláskor magától elvégzi. Sosem ér­tettem, miért kell kézzel váltogatni egy alapvetően automata kocsiban, úgyhogy inkább a másik üzemmódot választot­tam. Első meglepetés akkor ért, amikor a féket felengedve nem kezdett el kúszni a Picasso. Aztán amikor nem akart felvál­tani. Többször óvta már meg a testi épsé­gemet a biztonsági öv, ám sebességvál­táskor még soha nem voltam ennyire há­lás neki: kár lett volna lefejelni a fantasz­tikus panoráma-szélvédőt. Lehet, hogy közlekedésbiztonsági oktatóautót vittem el egy körre, de ez a kocsi a finom váltás­ról annyit hallott, mint éti csiga a menet­szélről. Néhány percnyi tapasztalatom alapján tehát nem az új váltó a legjobban sikerült részlete az autónak. Jóval hasznosabb például a kipufogógáz hőjét felhasználó kiegészítő fűtés vagy a visszagurulást megakadályozó rendszer, amely két má­sodpercet ad a vezetőnek, hogy a fékről a gázra helyezze a lábát, addig fékez. A véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszert már a C5-ösnél is dicsértem, parkolóhelyhossz-felmérő viszont a C4 Picassóban debütál. Egy gombnyomás után a működtetett irányjelző oldalán a 20 km/h sebességnél lassabb autó érzé­kelője „nézi”, mekkora hely van két par­koló kocsi között, és hogy oda könnyen, nehezen vagy egyáltalán nem lehet beáll­ni a 4,59 méteres Citroennel. Mutatós, ötletekkel teli a C4 Picasso. A teljesen kézi váltó vagy a hagyomá­nyos automata jobb választásnak tűnik, a fényterápia viszont mindegyikben alap­szolgáltatás. ■ 53

Next