8 Órai Ujság, 1929. április (15. évfolyam, 74-97. szám)
1929-04-03 / 74. szám
1929 ÁPRILIS 3 AUTÓ ÉS MOTOR A Kecskeméti Sport Club szép sikerrel rendezte az első idei sebességi mitinget (Saját tudósítónktól.) A húsvéti ünnepek alatt kétnapos sebességi miting keretében rendezte a vidék egyik fiatal agilis egyesülete első versenyét, amely egyúttal az idei versenyszezon első sebességi pályaversenye is volt. A Kecskeméti Sport Club 500 méteres agyagos pályáján igen sok fővárosi ismert, nevű versenyző jelent meg. A vasárnapi esőzés erősen feláztatta a pályát, úgy hogy az első napon az indulók bizonyos óvatossággal kezelték a gáz adagolását. A KMAC képviseletében id. Krisztinkovich Béla jelent meg a versenyen, amelyen két kisebb bukástól eltekintve, komolyabb sérülés nem történt. A szép sikerért az elismerés a KSC vezetőségét, Orosz Mihály századost, dr. Dunay Róbertet, Fodor Józsefet és Pauli Bélát, a KSC motorosztályának elnökét illeti. A verseny eredményei a következők: Első nap. Kezdők versenye 175 kem-ig: Balogh 2.20 mp. (motorover) 350 kem-ig, Wossala (Motosacoche) 2.23 mp., 2. Raffay (Chater Lea) Kremm bukott. 500 kem-ig Tóth (Budge) 2.38.8 mp. A vezető Waldner az utolsó körben defekt miatt kiállt. Főversenyek: 175 kem-ig Weber Oszkár (Méray) biztosan győz 4.41.2 mp. alatt Kupsa ellen. 250 kem-ig, remek verseny után Schuller (Puch) 4.34.4 mp-es idővel győzi le Erdélyi Ferencet, aki Mérayn 4.35 mp-es időt produkált. 350 kem-ig két Velocotte vezető majdnem holtversenyt futott. 1. Meggyessy Zoltán, 2. Sabrnák Oszkár. 500 kcm-ig: 1. Ausländer István (BMW) 4:21,8 mp. 2. Bátya, 3. Komlóssy. Oldalkocsiverseny: Szőke István 5.41,6 mp. (Sarohan) Wiesengrund 2500 m. után defekttel kiállt. Az előfutamban Pécsi utasa kirepült az ülésből és 15 métert szaltózott anélkül, hogy baja esett volna. Az üldözőversenyt Weber (Méray) nyerte nagy fölénnyel Kiss Béla (James) ellen. A hétfői eredmények: Főverseny 500 kcm-ig: 1. Meggyessy Zoltán (350 Velocette) 4.06 mp. 2. Sabrnák Oszkár (350 Velocette) 4.09 mp. 3. Auslander István (500 BMW) 4.24 mp. Főverseny 760 kcm-ig: 1. Tima-Horváth István (Super X.) 4.09 mp. 2. Bátya János. A lassúsági versenyt 100 m-es távon Balogh (AKD) nyerte. Az üldözési versenyt Linsbauer Kató (Méray) nyerte Balogh (AKI) ellen. Kecskemét város pályabajnokságát két előfutam után Sabrnák Oszkár 350 kcm-es Velocette géppel 30 kör után 15 km, távon 12 perc és héttized másodperc alatt nyerte. 2. Meggyessy Zoltán (350 Velocette) 12.33 mp. 3. Tima-Horváth István (750 Super X) 12.45 mp. 4. Bátya János (500 FN). 130 kilométeres sebességű rakétakocsin Adenau, április 2. (Saját tudósítónktól.) A Nürburgringen Volkhart, az ismert autóversenyző többezer főnyi közönség jelenlétében eredményes kísérleteket végzett a rakétagépeken. Volkhart megafonon ismertette a közönséggel terveit, majd kocsijához ment, amely a nézők elől elrejtve, a pálya északi külső fordulójában állott. Nagy sistergés, ropogás után hatalmas gőzfelhő emelkedett fel s a vörösszínű kocsi 130 km-es sebességgel futott ki a fordulóból. Egy pillanat s a száguldó kocsi, amelyben Volkhart és Waldenfels kisasszony ültek, sűrű füstfelhő kíséretében már el is tűnt a tribünök elől. Ezután egy rakétakerékpár startja következett, amely azonban egy kis csalódást okozott: a rakétabicikli csak mintegy 300 métert tett meg. De öt perc múlva következett a harmadik start. A még forró rakétahüvelyeket eltávolították a kocsiból és új töltényeket helyeztek el. A kocsi most kis emelkedés előtt állott és gyorsasága nem volt olyan nagy, mint az első startnál. A nézők között sok külföldi volt. A legutóbbi kísérletek jelentős lépéssel vitték előre a rakétajárművek kérdését. Változatlan az érdeklődés a genfi autószalonban a német világmárkák iránt Genf, április 2. A genfi szalon megnyitása óta az érdeklődés középpontjában állnak a kiállított német gyártmányok. A Brennabor-művek, úgy mint Amszterdamban és Páriában, itt is néhány kitűnően épített és remekül karosszált kocsit állítottak ki. Különösen szép a háromliteres cabriolet, és a pullmann-limusin. A Brennabor-kocsi jóminőségű , szolid használati autó, amely a külföldön is kitűnően bevált. Régi ismerőseink, amelyekkel minden kiállításon találkozunk, a Horch-kocsik. Genfben négy pompás nyolchengeres kocsit állítanak ki a Horch-művek. Különösen nagy tetszést kelt az elegáns, vörös, válaszfal nélküli cabriolet és nagy közönsége van a pullmann-lumusinnek is. A Korca-kocsikat is mindenütt méltányolják külföldön. A Mercedes- Benz kiállításának clouja a csábítóan szép OM ÚJSÁG SZERDA 9.OLDAL „SS“-sportcabriolet. Nagy érdeklődést keltenek a nyolchengeres „Nürburg“-típusú kocsik és kifogástalanul állja meg a helyét a nyolchengeres Mercedes, épúgy, mint akármelyik kisebbik modell. Mercedes-Benzről többet írni azonban már annyit jelentene, mint Vizet hordani a Dunába. Stoewer, Stettin, a többi között pompás pullmann-limusinjével kelt feltűnést, de többi kocsija is egytől-egyig szép és kitűnő konstrukciójú nyolchengeres. A Stoewer ezúttal mutatkozik be először Genfben jelentős nagy sikerrel. A Wanderer-művek négy különbözőképen karosszált két és félliteres, hathengeres kocsit állítanak ki. A Wanderer-kocsi kitűnő megmunkálásáról híres s ez a tulajdonsága Genfben is kellemesen feltűnik. Nagyon szép a fehér-vörös cabriolet. A legtöbb német kocsi a A LEGJUTÁNYOSABB A LEGTARTÓSABB Használtan is jó áron értékesíthető a gyárilag garantáltan 2 tonnáig terhelhető REFI AULT P ■ TEHERAUTÓ REIMAN Budapest, V., Vörösmarty tér 3. szám. Telefon: 838—16. Stop! * „Az Úrvezető" autószépségversenye iránt rendkívül nagy érdeklődés mutatkozik az automobilista társadalomban. Május 30-án rendezik ezt a látványosságot a Margitszigeten, a Magyar Atlétikai Club sportpályáján s az eddigi hírek szerint az idei concours minden tekintetben felül fogja múlni még a tavalyi sikert is. A legszebb autók, a legművészibb kiépítésű karosszériák szállnak versenybe a zöld mezőn, de a concourssaltáról azonban örvendetes jelentést adhatunk le. Kifogástalan a Vácra vezető országút, újra építették a gödöllői utat, simán futhatnak a kocsik Visegrádra, ezen az úton külön élmény a szentendrei aszfalt, amelyet a kitűnő Starzsinszky polgármester építtetett, valóságos karavánok keresték fel a jó állapotban levő balatoni országutat is. Ijesen elromlott azonban a Fót-Mogyoród közötti útszakasz, amely hosszabb ideig volt kisegítő útja a gödöllői országútnak. A két község között a dombtetőn a jég csupa sárrá változott át, Rákospalota és Fót között pedig a víz és az eső a makadámból a kötőanyagot kimosta és ökölnyi lyukak és kődarabok veszélyeztetik a túrázó kocsikat. Elromlott a budaörsi út is. Reméljük, hogy a különböző illetékes fórumok amelyek egy esztendő alatt nagy és jelentős munkát végeztek az útépítés terén, az igazi tavasz beálltáig gondoskodni fognak a szükséges útjavításokról , hogy így a pünkösdi túrákon már nemcsak jó idő, hanem jó utak is fogják fogadni a beeekendező automobdlistákat. készítés és javítás Vill., Szentkirályi utca 34. Telefon: József 43 4—49. eoRDMTie Svájcban közkedvelt Continental pneumatikkal van felszerelve. Rendkívül érdekes kiállítást mutat be a Zahnradfabrik A.G. (Friedrichshafen am Bodensee). Itt kiállításra kerülnek a kiváló friedrichshafeni konstrukciók, amelyeket az összes svájci automobilgyárak használnak. Ilyen friedrichshafeni standard meghajtást használ például Brocincevic is. A Bosch-gyár természetesen szintén a kiállítók sorában van, de erről a világmárkáról szükségtelen hosszú értekezéseket írni. Csak annyit, hogy a legtöbb kiállított jóminőségű kocsi Rosoft-felszerelést hord, egybekötött ügyességi versenyekre nagyban készülődnek a legsnerdigabb vezetők is. Az érdekes társadalmi és sportesemény előkészületeiről — sok más cikk és illusztráció mellett — részletesen beszámol „Az Űrvezető“ legújabban megjelent húsvéti száma. * A húsvéti túrázók nagy lelkesedéssel és ambícióval készültek a kétnapos kirándulásokra, de bizony a hideg, felhős időjárás nem kedvezett a túrázásnak. Utaink állapo- STEYH TYPE XII Magyarországon a legelterjedtebb személyautó Eladás! osztály:!(/., Ferencié Mire 9. szám Telefon: Automat 898-17 Óvási Értesítjük a n. é. automobilista közönséget, hogy Hardy-tárcsa név alatt egyes kereskedők nem az eredeti hlardy-tárcsákat, hanem imitációkat, illetve közönséges gumitárcsákat hoznak forgalomba. A Hardy-tárcsa szabadalmazott eljárás szerint készül és különleges konstrukciója, valamint jobb minőségű anyaga következtében (hosszúszálú egyiptomi gyapotból készül) tökéletesen megfelel rendeltetésének. Ezzel szemben az imitált tárcsák sem élettartamban, sem kiegyensúlyozottság tekintetében a flardy-tárcsákat meg nem közelítik. Minden eredeti Hardy-tárcsa védjeggyel van ellátva s kérjük, hogy azon tárcsákat, melyeken a Jlardy-név nincs feltüntetve, mint nem valódiakat, utasítsák vissza. Dénes és Friedmann J.-t. A Hardy Spicer Co. Ltd. vezérképviselete. Londonból Fokvárosba repül egy angol repülőtiszt Páris, április 2. (Magyar Távirati Iroda.) A lapok londoni táviratot közölnek, amely szerint John William repülőkapitány az Endurence repülőgépen óra délelőtt megkezdi az Angliából a Fokföldre való leszálás nélküli repülést. Gépe titokban készült el és állítólag három nap és három éjjel benzin- utánpótlás nélkül maradhat a levegőben. A repülőkapitány megkísérli megdönteni a németek által felállított időtartam és az olaszok által tartott távolsági rekordot. Ha a repülőgép a cél elérése előtt kénytelen volna leszállási, akkor a rekordok megdöntését visszafelé kísérli meg. ? Telefonszámaink: I József 463 06 I I József 463 07 Iadi» József 463 OS I I József 463 09 I