8 Órai Ujság, 1929. április (15. évfolyam, 74-97. szám)

1929-04-03 / 74. szám

1929 ÁPRILIS 3 AUTÓ ÉS MOTOR A Kecskeméti Sport Club szép sikerrel rendezte az első idei sebességi mitinget (Saját tudósítónktól.) A húsvéti ünnepek alatt kétnapos sebességi mit­ing keretében ren­dezte a vidék egyik fiatal agilis egyesülete első versenyét, amely egyúttal az idei ver­senyszezon első sebességi pályaversenye is volt. A Kecskeméti Sport Club 500 méteres agyagos pályáján igen sok fővárosi ismert, nevű versenyző jelent meg. A vasárnapi eső­zés erősen feláztatta a pályát, úgy hogy az első napon az indulók bizonyos óvatossággal kezelték a gáz adagolását. A KMAC képvise­letében id. Krisztinkovich Béla jelent meg a versenyen, amelyen két kisebb bukástól elte­kintve, komolyabb sérülés nem történt. A szép sikerért az elismerés a KSC vezetőségét, Orosz Mihály századost, dr. Dunay Róbertet, Fodor Józsefet és Pauli Bélát, a KSC motor­osztályának elnökét illeti. A verseny eredményei a következők: Első nap. Kezdők versenye 175 kem-ig: Balogh 2.20 mp. (motorover) 350 kem-ig, Wossala (Motosacoche) 2.23 mp., 2. Raffay (Chater Lea) Kremm­ bukott. 500 kem-ig Tóth (Budge) 2.38.8 mp. A vezető Waldner az utolsó körben defekt miatt kiállt. Főversenyek: 175 kem-ig Weber Oszkár (Méray) biztosan győz 4.41.2 mp. alatt Kupsa ellen. 250 kem-ig, remek verseny után Schuller (Puch) 4.34.4 mp-es idővel győzi le Erdélyi Ferencet, aki Mérayn 4.35 mp-es időt produkált. 350 kem-ig két­­ Velocotte vezető majdnem holtversenyt fu­tott. 1. Meggyessy Zoltán, 2. Sabrnák Oszkár. 500 kcm-ig: 1. Ausländer István (BMW) 4:21,8 mp. 2. Bátya, 3. Komlóssy. Oldalkocsiverseny: Szőke István 5.41,6 mp. (Saroh­an) Wiesengrund 2500 m. után defekttel kiállt. Az előfutamban Pécsi utasa kirepült az ülésből és 15 métert szal­­tózott anélkül, hogy baja esett volna. Az üldöző­versenyt Weber (Méray) nyerte nagy fölénnyel Kiss Béla (James) ellen. A hétfői eredmények: Főverseny 500 kcm-ig: 1. Meggyessy Zoltán (350 Velocette) 4.06 mp. 2. Sabrnák Oszkár (350 Velocette) 4.09 mp. 3. Auslander István (500 BMW) 4.24 mp. Főver­­seny 760 kcm-ig: 1. Tima-Horváth­ István (Su­­per X.) 4.09 mp. 2. Bátya János. A lassúsági ver­senyt 100 m-es távon Balogh (AKD) nyerte. Az üldözési versenyt Linsbauer Kató (Méray) nyerte Balogh (AKI)­ ellen. Kecskemét város pályabajnokságát két előfutam után Sabrnák Oszkár 350 kcm-es Velocette géppel 30 kör után 15 km, távon 12 perc és héttized másodperc alatt nyerte. 2. Meggyessy Zoltán (350 Velocette) 12.33 mp. 3. Tima-Horváth István (750 Super X) 12.45 mp. 4. Bátya János (500 FN). 130 kilométeres sebesség­ű rakétakocsin Adenau, április 2. (Saját tudósítónktól.) A Nürburgringen Volkhart, az ismert autóversenyző többezer főnyi közönség jelenlétében eredményes kísér­leteket végzett a rakétagépeken. Volkhart megafonon ismertette a közönséggel terveit, majd kocsijához ment, amely a nézők elől el­rejtve, a pálya északi külső fordulójában állott. Nagy sistergés, ropogás után hatalmas gőzfelhő emelkedett fel s a vörösszínű kocsi 130 km-es sebességgel futott ki a fordulóból. Egy pillanat s a száguldó kocsi, amelyben Volkhart és Waldenfels kisasszony ültek, sűrű füstfelhő kíséretében már el is tűnt a tribünök elől. Ezután egy rakétakerékpár startja következett, amely azonban egy kis csalódást okozott: a rakétabicikli csak mint­egy 300 métert tett meg. De öt perc múlva következett a harmadik start. A még forró rakétahüvelyeket eltávolították a kocsiból és új töltényeket helyeztek el. A kocsi most kis emelkedés előtt állott és gyorsasága nem volt olyan nagy, mint az első startnál. A nézők között sok külföldi volt. A legutóbbi kísérle­tek jelentős lépéssel vitték előre a rakétajár­művek kérdését. Változatlan az érdeklődés a genfi autószalonban a német világmárkák iránt Genf, április 2. A genfi szalon megnyitása óta az érdeklődés középpontjában állnak a kiállított német gyárt­mányok. A Brennabor-művek, úgy mint Amszterdamban és Páriában, itt is néhány ki­tűnően épített és remekül karosszált kocsit állí­tottak ki. Különösen szép a háromliteres cab­­riolet, és a pullmann-limusin. A Brennabor-kocsi jóminőségű , szolid használati autó, amely a külföldön is kitűnően bevált. Régi ismerőseink, amelyekkel minden kiállításon találkozunk, a Horch-kocsik. Genfben négy pompás nyolchen­geres kocsit állítanak ki a Horch-művek. Külö­nösen nagy tetszést kelt az elegáns, vörös, vá­­laszfal nélküli cabriolet és nagy közönsége van a pullmann-lumusinnek is. A Korca-kocsikat is mindenütt méltányolják külföldön. A Mercedes- Benz kiállításának clouja a csábítóan szép OM ÚJSÁG SZERDA 9.OLDAL „SS“-sportcabriolet. Nagy érdeklődést keltenek a nyolchengeres „Nürburg“-típusú kocsik és kifogástalanul állja meg a helyét a nyolchen­geres Mercedes, épúgy, mint akármelyik kiseb­bik modell. Mercedes-Benzről többet írni azon­ban már annyit jelentene, mint Vizet hordani a Dunába. Stoewer, Stettin, a többi között pom­pás pullmann-limusinjével kelt feltűnést, de többi kocsija is egytől-egyig szép és kitűnő konstrukciójú nyolchengeres. A Stoewer ezúttal mutatkozik be először Genfben jelentős nagy sikerrel. A Wanderer-művek négy különböző­képen karosszált két és félliteres, hathengeres kocsit állítanak ki. A Wanderer-kocsi kitűnő megmunkálásáról híres s ez a tulajdonsága Genfben is kellemesen feltűnik. Nagyon szép a fehér-vörös cabriolet. A legtöbb német kocsi a A LEGJUTÁNYOSABB A LEGTARTÓSABB Használtan is jó áron értékesíthető a gyárilag garantáltan 2 tonnáig terhelhető RE­FI AU­LT P ■ TEHERAUTÓ REIMAN Budapest, V., Vörösmarty­ tér 3. szám. Telefon: 838—16. Stop! * „Az Úrvezető" autószépségversenye iránt rendkívül nagy érdeklődés mutatkozik az automobilista társadalomban. Május 30-án rendezik ezt a látványosságot a Margitszige­ten, a Magyar Atlétikai Club sportpályáján s az eddigi hírek szerint az idei concours minden tekintetben felül fogja múlni még a tavalyi sikert is. A legszebb autók, a leg­művészibb kiépítésű karosszériák szállnak­ versenybe a zöld mezőn, de a concourssal­táról azonban örvendetes jelentést adhatunk le. Kifogástalan a Vácra vezető országút, újra építették a gödöllői utat, simán futhat­nak a kocsik Visegrádra, ezen az úton külön élmény a szentendrei aszfalt, amelyet a ki­tűnő Starzsinszky polgármester építtetett, valóságos karavánok keresték fel a jó álla­­potban levő balatoni országutat is.­­ Ijesen elromlott azonban a Fót-Mogyoród közötti útszakasz, amely hosszabb ideig volt kisegítő útja a gödöllői országútnak. A két község között a dombtetőn a jég csupa sárrá vál­tozott át, Rákospalota és Fót között pedig a víz és az eső a makadámból a kötőanyagot kimosta és ökölnyi lyukak és kődarabok ve­szélyeztetik a túrázó kocsikat. Elromlott a budaörsi út is. Reméljük, hogy a különböző illetékes fórumok amelyek egy esztendő alatt nagy és jelentős munkát végeztek az út­­építés terén, az igazi tavasz beálltáig gon­doskodni fognak a szükséges útjavításokról , hogy így a pünkösdi túrákon már nem­csak jó idő, hanem jó utak is fogják fogadni a beeekendező automobdlistákat. készítés és javítás Vill., Szentkirályi­ utca 34. Telefon: József 43 4—49. eoRDMTie Svájcban közkedvelt Continental pneumatikkal van felszerelve. Rendkívül érdekes kiállítást mutat be a Zahnradfabrik A.­G. (Friedrichs­­hafen am Bodensee). Itt kiállításra kerülnek a kiváló friedrichshafeni konstrukciók, amelyeket az összes svájci automobilgyárak használnak. Ilyen friedrichshafeni standard­ meghajtást használ például Brocincevic is. A Bosch-gyár természetesen szintén a kiállítók sorában van, de erről a világmárkáról szükségtelen hosszú érte­kezéseket írni. Csak annyit, hogy a legtöbb ki­állított jóminőségű kocsi Rosoft-felszerelést hord, egybekötött ügyességi versenyekre nagyban készülődnek a legsnerdigabb vezetők is. Az érdekes társadalmi és sportesemény előké­születeiről — sok más cikk és illusztráció mellett — részletesen beszámol „Az Űr­­vezető“ legújabban megjelent húsvéti száma. * A húsvéti túrázók nagy lelkesedéssel és ambícióval készültek a kétnapos kirándu­lásokra, de bizony a hideg, felhős időjárás nem kedvezett a túrázásnak. Utaink állapo- STEYH TYPE XII Magyarországon a legelterjedtebb személyautó Eladás! osztály:!(/., Ferencié Mire 9. szám Telefon: Automa­t 898-17 Óvási Értesítjük a n. é. automobilista közönséget, hogy Hardy-tárcsa név alatt egyes kereskedők nem az eredeti hlardy-tárcsákat, hanem imitá­ciókat, illetve közönséges gumitárcsákat hoznak forgalomba. A Hardy-tárcsa szabadalmazott eljárás sze­rint készül és különleges konstrukciója, vala­mint jobb minőségű any­aga következtében (hosszúszálú egyiptomi gyapotból készül) töké­letesen megfelel rendeltetésének. Ezzel szemben az imitált tárcsák sem élettartamban, sem ki­egyensúlyozottság tekintetében a flard­y-tárcsákat meg nem közelítik. Minden eredeti Hardy-tárcsa védjeggyel van ellátva s kérjük, hogy azon tárcsákat, melyeken a Jlardy-név nincs feltüntetve, mint nem való­diakat, utasítsák vissza. Dénes és Friedmann J.-t. A Hardy Spicer Co. Ltd. vezérképviselete. Londonból Fokvárosba repül egy angol repülőtiszt Pár­is, április 2. (Magyar Távirati Iroda.) A lapok lond­­oni táviratot közölnek, amely szerint John William repülőkapitány az Endurence repülőgépen óra délelőtt megkezdi az Angliából a Fokföldre való leszálás nélküli repülést. Gépe titokban készült el és állí­tólag három nap és három éjjel benzin- utánpótlás nélkül maradhat a levegőben. A repü­lőkapitány megkísérli megdönteni a németek által felállított időtartam és az olaszok által tartott távolsági rekordot. Ha a repülőgép a cél elérése előtt kénytelen volna leszállási, akkor a rekordok meg­döntését visszafelé kísérli meg. ? Telefonszámaink: I­­ József 463­ 06 I I József 463 07 I­­­adi» József 463 OS­­ I I Józs­ef 463 09 I

Next