A Falu, 1996 (11. évfolyam, 1-4. szám)

1996-03-01 / 1. szám

A FALU 1996. XI. ÉVF. 1. SZ. a jómódú fiatalok, az európai nyugdíjasok és az európai gyermekes csa­ládok. • Hozzákezdeni a hosszútávú marketing elképzelések kidolgozásához. Ezért szük­séges végig­gondolni egy távol-keleti és egy közel-keleti kampány elindí­tásának jövőbeni feltételeit. • Aktívan támogatni a szomszédos országokkal közös marketinget. Ezt a legala­csonyabb szinten, a helyi vállalkozók és önkormányzatok együttműködé­sével kell elindítani. • Nagyszabású­ kampányt indítani, mely hangsúlyozza a turizmus gazdasági kulcsszerepét az életszínvonal javításában és az egyes állampolgárok fele­lősségét Magyarország vendégbaráttá tételében. • Átalakítani/fejleszteni a TOURINFORM rendszerét. Cél egy felhasználóbarát, könnyen hozzáférhető rendszer létrehozása, mely az egész ország területén és kijelölt képviseleteken biztosítja a külföldi számára a szükséges infor­máció könnyed beszerzését a nap 24 órájában. Legyen minden vidéki irodának vonzó imázsa. • Újraforgalmazni a minőségi turizmus meghatározását. Átütő, tartós piaci siker csak a minőségi szolgáltatás minden árszinten való nyújtásával érhető el. • Minden marketing anyagot valós piaci szegmentumokra és azok igényeire kell alapozni. Általános alapelvek: több angol nyelvű kiadvány, lehetőség az egyéni „csomagok" kialakítására, egyértelmű „hogyan tovább" informáci­ók biztosítása, ingyenes térképek. Minden nem magyar nyelvű kiadványt anyanyelvűekkel íratni. • A közvetett marketing lehetőségek kiaknázása, mely az ország vonzerejét mutatja be. Például nemzetközi márkák, TV-reklámok helyszíneként, európai és amerikai élő showműsorok résztvevőjeként stb. • A termékfejlesztésben és marketingben a minőség és hitelesség megteremtése. A „konzervfolklór", a tömeggyártású „kézműves" termékek hiteltelenségét és a vendég lebecsülését sugározzák. Termékek/Termékfej­lesztés • Hagyni a piacot működni. A piac válassza ki a veszteseket és a nyerteseket. • Útvonal specifikus „Állj meg és vásárolj!" taktikai programok kidolgozása a tranzitutazók lassítására illetve „megfogására". • Minden eszközzel támogatni az innovatív elképzelések megvalósítását. Nagy figyelmet kell fordítani a régiókban született új termékekre, elképzelésekre. Budapest nem mindentudó, és nem is mindig bölcs. • Az úgynevezett fejletlen területek piacra vitele a „rejtett kincs" apránként való bemutatása koncepciónak megfelelően. A változó piaci igények megköve­telik, hogy mindig legyenek tartalékban/előkészítésben levő új termékek. • Kihasználni a turizmus­fejlesztési program népesség­megtartó hatását a lehetséges területeken a munkahelyteremtés bátorításával. Például, a modern tele­kommunikáció lehetőséget nyújt arra, hogy az új országos információs 110

Next